Ik vind hem ook mooi!
Erg mooi ontwerp, ik vind vooral een mooie verhouding tussen de ronde dial en de eerder vierkante casing heel elegant en toch sportief uitzien.
In 2008 Creative director weggeplukt bij Patek Philippe, in 2008 overname van Clerc Thierry Création , in 2011 participatie in kastenbouwer Joseph Erard kastenbouwer en in 2012 in Natéber voor de wijzers …
Het lijkt er op dat Hermés nu dan ook de vruchten plukt van hun strategie om het te maken in het luxesegment van horloges, ze zouden één van de snelste groeiers zijn.
enorm blij met deze link, thx.
Leuk horloge, ziet er goed uit !
Klopt, en een belang van 25% in Vaucher Manufacture Fleurier, wat weer een dochter is van Parmigiani. En die maken niet de minste uurwerken.
Klopt, was ik vergeten te vernoemen, de participatie in Vaucher is er al sinds 2006, de H1873 verwijst naar het jaar dat Hermés is opgericht.
Hermés zette eerste stappen in het wereldje in 1927 of daarrond en er waren samenwerkingen met Jaeger-LeCoultre, IWC, Audemars Piguet, Cyma, Minerva, Universal Genève en anderen. Wat ik nog niet wist was dat Hermés ook een aantal innovaties achter zijn naam heeft staan, zoals de wisselbare bandjes, het eerste horloge specifiek voor golfers, …
Zo dan! Bijzonder gaaf horloge zeg, erg nice ook die fijnafstelling. Dat heb ik nog niet eerder gezien. Veel draagplezier
Erg mooi horloge, qua looks klopt het
Mooi hoor.
Ik heb zelf een keer een Hermes Arseau cadeau gedaan. Vintage ingekocht en was erg mooi afgewerkt. Wel dames en quartz, maar niet gek!
Ondanks dat ze voornamelijk als fashion brand bekendstaan, hebben ze bij Hermès stiekem best wel wat historie opgebouwd binnen de horologie. Ze zijn al sinds 1978 serieus er mee bezig.
Voor de mensen die nog wat te lezen willen hebben op deze mooie warme dag:
https://www.hautehorlogerie.org/en/watches-and-culture/partner-brands/history/h/hermes/
Prachtige aanwinst! Geniet hard😎
Leuk horloge inderdaad. Nooit eerder naar dit merk gekeken.
Mijn “like” is nummer 209. Me dunkt dat er hier een heleboel leden dit een top horloge vinden. Ik kijk er ook al bijna een jaar naar. Prachtige aanwinst , proficiat met een geweldig mooi horloge.
Heel tof! Veel plezier ermee.
Ik ben op wait list voor de blau titanium. Hermes is ook verbaas met de populariteit van Hermes H08. elke keer dat het komt, wordt het meteen verkocht
Die blauwe ben ik ook wel benieuwd naar. Ziet er erg mooi uit op de foto’s.
Hopen dat het lukt.
Leuke post op een horloge forum een interessante keuze.
Grappig ik ben meestal niet zo op moDe merken en hun horloges. Geen probleem als hun juwelen merken zijn zoals bulgari of Cartier. Maar Armani, Chanel , Gucci brengen toch vooral design voor simpele kwaliteit tegen een hun merk gepaste prijs. Helaas van dichtbij meegemaakt hoe slecht deze mode horloges eigenlijk zijn. Vooral qua duurzaamheid. Van Gucci en Chanel…prachtig bij aankoop. Maar snel bergafwaarts.
Meestal dus generieke uurwerk tegen een gigantische markup. Mensen kopen deze horloge vooral vanwege het merk.
Hermes is letterlijk de rolls Royce van alle mode merken. Hun markup is exceptioneel en niets is goedkoop, maar soms wel exceptionele kwaliteit. Bv hun heren schoenen.maar aan de andere kant hun Apple Watch zegt echt alles over hun markup.
Ik snap wel als je als vrouw een Hermes horloge wil. Ze weten heel goed hun iconisch design van hun tassen terug brengen in hun horloges, schoenen en kleding.
Maar als man….ik weet het niet.
Ik ben eerlijk gezegd een prijs kwaliteit koper. Dus toen ik je post las…dacht ik. Waarom?
Waarschijnlijk overbetaald puur vanwege de Hermes merk.
Maar je keuze heeft me echt verrast.
Titanium met een vaucher uurwerk.
Ruim 5k is veel geld , maar prijs kwaliteit zit je echt wel goed.
Dan zit je zelfs onder omega, grand Seiko of Cartier.
Gefeliciteerd met je aankoop. Als je de design mooi vindt, heel erg leuk.HF blijft als forum toch altijd verassen.
Ha ha, mooi geschreven.
Toen het model vorig jaar uitkwam, vond ik het er mooi uit zien maar had inderdaad m’n bedenkingen bij het merk. Nadat ik er één in het echt had gezien was ik toch positief verrast.
De horloges van Hermès zijn gemaakt met erg veel oog voor detail en een schitterende afwerking, waarbij design hoog in het vaandel staat, en dan vooral niet de ‘standaard’ horloge designs. En dat is inderdaad wel iets dat je aanstaat of niet.
Dat is denk ik vooral de onbekendheid over de horloges, terwijl ze er als bedrijf al sinds 1978 serieus mee bezig zijn. En in de afgelopen jaren hebben ze daarom ook niet in de minste bedrijven geïnvesteerd of zelfs volledig overgenomen.
Lenz & Staehelin recently advised Hermès International, respectively La Montre Hermès, in the acquisition of Natéber SA, a Swiss watch dials manufacturer (April 2012) and the acquisition of a 32,5% equity interest in Joseph Erard Holding SA, a Swiss watch cases manufacturer (September 2011). Lenz & Staehelin also advised earlier La Montre Hermès in the acquisition of Clerc Thierry Création Sàrl, specialized in the creation of watch prototypes (May 2008).
With the (partial) acquisitions of these three companies together with its strategic equity interest in Vaucher Manufacture Fleurier SA acquired in October 2006, La Montre Hermès pursues the development of its watchmaking expertise.
Lenz & Staehelin advised La Montre Hermès in all above transactions. The team was led by Andreas Rötheli (M&A) and included Marie Flegbo-Berney and Mona Boughaba.
Er is best wel wat informatie te vinden over de horlogeontwerpen en de filosofie er achter.
Aan de ene kant zou een grotere bekendheid/populariteit natuurlijk mooi zijn, aan de andere kant vind ik die onbekendheid wel mooi. Een redelijk uniek horloge voor een (nog) redelijke prijs.
prachtig merk met mooie history,je ziet ze niet bij elk jan de juwelier leggen durf het bijna ni te vragen de prijs meer dan 10k of minder:grimacing: die kobalt blauwe serie ook super supr gaaf congrats vriend genieten met zoiets asn de pols:ok_hand:
Ik denk niet dat je post helemaal klopt. Hermes de Rolls Royce noemen onder de mode zou kunnen kloppen, maar ik denk dat Chanel daar ook onder valt. En wellicht komt ook Gucci in die buurt. Een Armani is gewoon een gerebadgete Fossil. Die andere twee door jou genoemde merken zoeken de samenwerking met de Zwitserese horloge industrie.