NA: Meistersinger Neo Q

Hallo HF,

Naar goed gebruik: klik hier voor een begeleidend muziekje:

Mijn echte liefde voor horloges, voordat ik mij op het HF aanmeldde, werd aangewakkerd doordat een directeur waar ik weleens mee in overleg zat een Meistersinger droeg. Ik vond ‘m dat bijzondere horloge altijd prachtig staan.

Al jaren eerder had ik een einzeiger. Of beter gezegd: een 一隻手, want het was een heuse Chinees. Ik vond ‘m toen onpraktisch omdat er geen datum op zat. Ik heb de voorkeur voor horloges die me de datum kunnen laten zien: ik vind dat toch wel erg handig.

De Chinees mocht op enig moment vertrekken, maar de gedachte aan een Meistersinger bleef nadat ik ‘m in ‘t echie had gezien.

Een aantal horloges zijn nadien aan mijn bescheiden verzameling toegevoegd en zowaar nam ik me voor wat te gaan krimpen ten faveure van een bescheiden kerncollectie. Voor zon- en feestdagen zeg maar, met daar omheen mijn overige horloges.

Afgelopen week kwam er zo’n mooie aanbieding voorbij (tip van @Rumlo , waarvoor nogmaals dank) dat ik me niet kon inhouden die kerncollectie verder uit te breiden.

De Meistersinger Neo Q.

Inderdaad: Q van quartz; ik heb een bepaalde voorliefde voor quartz. Aanvankelijk wel wat twijfel over de maat; 36 mm. Zou dat niet net te klein zijn om mijn 17,5 cm pols? Ik geloof dat ik, voordat ik trekker overhaalde, wel tien keer met een schuifmaat mijn polsbreedte heb opgemeten, net als de doorsnede van enkele bestaande horloges die ik heb. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat hij me niet te klein zou staan.

Lang verhaal kort; vandaag kwam hij binnen:


Keurig verpakt


In fraaie doos


Met een doekje voor ‘t poetsen


En om de pols (beetje onscherp, sorry)


En niet te klein; precies goed

Nu wil het geval dat ik de aankopen in toom wil houden. heus waar En als er dan een aanschaf wordt gedaan, dan het liefst voor een bepaalde gelegenheid (verjaardag, bruiloft, de cavia wordt 16 etc. etc.). Deze Meistersinger zal dan ook weer in de doos verdwijnen en er later dit jaar pas op mijn vijftigste verjaardag uit mogen komen. Zie dit dus maar even als de sneakpeak.

Ik verheug me op mijn verjaardag. :slightly_smiling_face:

Bedankt voor het lezen / kijken.

29 likes

Mooie Meistersinger hoor :star_struck: chique uitvoering ook deze Neo Q. :ok_hand:

Staat ook nog steeds op mijn lijstje…

1 like

Yup: hij is echt prachtig. Fantastisch mooie wijzerplaat. :star_struck:

1 like

Prachtige MS Neo, ik heb hem in de 2-wijzer versie gehad, ook in 36mm.

Doordat ie bezelloos is oogt ie veel groter en past dan ook prima op een 17.5 cm (net als hier) pols.

1 like

Thanks!

En sterker nog: ik ben blij dat-ie niet groter is. Ik vind 'm prima zo. :blush:

1 like

Merci! :+1:

Mooi! Is dat het originele bandje? Staat super met de gouden cijfers.

1 like

Mooie aanwinst :+1: Zeker niet klein aan je pols.

IMHO, mede door de maat, de mooiste MS :wink:

1 like

“de cavia wordt 16” :joy:

Mooi verhaal. Heb ook een NeoQ voor mijn 50ste cadeau van frau gekregen (wel zelf uitgezocht en aangewezen (ja, die, dus niet die, maar echt die, die!).

Cheers, Menno.

1 like

Mooie aankoop, geniet ervan!

1 like

Dank je! :grinning:

En ja: dat is de originele band die erop zit. Die is niet de langste omdat hij moet doorgaan als unisex model.

Helemaal mee eens! :grin:

Thanks. Ik heb dat met dat aanwijzen maar overgeslagen en direct online besteld. Scheelt mogelijke misverstanden. :slightly_smiling_face:

Dank je wel! :+1:

Mooi ding hoor, ik heb die met zilveren indices gehad. veel plezier ervan!

1 like

Grazie! Die met zilveren indices is ook fraai ja. :ok_hand:

Hele mooie aanwinst! Meistersinger is een mooi horlogemerk en anders dan anderen…
Draag hem toch gewoon lekker ! Carpe Diem!

1 like

Hi gefeliciteerd (alvast) hij staat je goed ,vind deze combi ook het mooiste :+1:

1 like

Dank je! En doe ik ook: ik Carpe alleen wat bijzondere Diem. :grin:

1 like

Thanks!! Jij hebt er ook een mooie band op vond ik, maar ik hou het nog even op de standaard band.

1 like