Gisteren werd mijn Méraud Bonaire geleverd. Het geheel was prachtig verpakt - lees - stevige kartonnen doos, plastic, omdoos om dan uiteindelijk bij de horlogedoos zelf te belanden.
Deze is van heel mooie kwaliteit en opent via een duwknop, dit geeft echt wel een luxegevoel.
Binnenin zat de Bonaire op een prachtige leren band, met een mooie hangtag. Als je de basis licht komt een Nato, Tropic en bandentooltje te voorschijn. De handleiding - geleverd op USB-card en een plastic garantiekaart vervolledigen het pakket. Een goed begin is het halve werk!
Nog even de specs van dit horloge op een rijtje:
Model: Bonaire “Onyx Black”
Functions: Hours, minutes, seconds
Material: Stainless steel
Dimensions: 39mm diameter; 12.5mm thickness
Caseback: Closed steel back
Dial: Gloss Black
Lume: Yes, C3 Swiss SuperLuminova®
Caliber: Automatic STP 1-11, modified to a no-date movement, upon request
Power Reserve: 44 hours
Water Resistance: 200 meters
Bracelet/Strap: Premium textured leather strap with stainless-steel buckle, cognac color
Accessories: FREE Rubber tropic strap, NATO strap and strap tool
Lug Width: 20mm, lug to lug is 48.50mm
Manufactured: Switzerland & Hong Kong
Het horloge is zoals verwacht hoogkwalitatief uitgevoerd en afgewerkt. Stijn Busschaert alias @stijn_b, de bedenker van deze heerlijke retro-diver, heeft duidelijk zijn huiswerk gemaakt!
Een combinatie van geborstelde oppervlaktes en een gepolijste chamfer stralen je tegemoet.
De tropic uit het basispakket is net zoals de Nato super-comfortabel en van zeer mooie kwaliteit. Enig minpuntje is dat je de gesp van de leren band moet overzetten want de tropic wordt zonder gesp geleverd.
Ik heb er ook de stalen band bij maar deze krijg ik niet zelf gemonteerd met de solide endlinks en om beschadiging te voorkomen zal ik eens een bezoekje moeten brengen aan mijn horlogemaker me dunkt…
Voorlopig Bonaire n°17 op de Tropic strap, me like
Dit horloge kostte mij via de KS early bird, met inbegrip van stalen band, watchpouch en verzending 760,- €.
Een koopje als je ziet wat standaard wordt meegeleverd en de algemene kwaliteitsbeleving die je van dit horloge krijgt.
Als afsluitertje nog een lumeshot:
Bedankt voor het lezen!