NA - Mido Multifort TV 35

Ik begin door te krijgen wat ik écht mooi vind en welke maten ik het best kan dragen:

• 33-38mm
  • Lug to lug < 46mm
  • Dikte < 12mm
  • Vlak glas, of niet té bol
  • Hou het bij kleuren die bij mijn kleding passen: donkerblauw, grijs, zwart

Zo viel mijn oog op de Mido Multifort TV 35 en een klein weekje verder ben ik in mijn nopjes met deze NA, waarmee mijn collectie na de Nomos NA van begin juni weer uit drie stukken bestaat:

1. Nomos Tangente Sport 501:

2. Casio f105w:

3. De NA: Mido Multifort :tv: 35

• 35mm in diameter
  • 9.5mm dik
  • 42mm lug-to-lug
  • 18mm bandaanzet
  • 10bar waterbestendig, push/pull kroon
  • Vlak saffier met AR coating aan beide zijden
  • Caliber 72 automatisch uurwerk met 72u gangreserve, ETA 2892-gebaseerd, vergelijkbaar met Longines’ 2892 variant

Helaas niet die karakteristieke big date die de grotere broer wél heeft, maar daar kan ik mee leven. De Multifort TV Big Date vind ik écht te groot voor mijn polsen.

35mm:

De mee bestelde zwarte rubber band zat helaas niet in de doos :disappointed: (daar moet ik achteraan) en de stalen band moet nog even op maat gemaakt, dus even een zwart siliconen bandje gepakt dat ik nog had liggen. Staat best aardig. :wink:

En voor iemand erover begint, ik heb mij laten vertellen op youtube dat Mido drie jaar eerder kwam met dit ontwerp dan Patek Philippe :rofl:

Ik kende overigens de Aquanaut verder niet…

39 likes

leuk ding! veel plezier hiermee👍

1 like

Hij staat je goed! :ok_hand:t2: Mooie Mido en een mooie maat!

1 like

Gefeliciteerd met je mooie Mido! :pray::hugs:

1 like

Cool ding! Gefeliciteerd :+1:

1 like

Erg geslaagd en stijlvol :ok_hand:t3:

1 like

Leuk ding! Vond zelf de 40mm ook echt te groot. Veel draagplezier!

1 like

Mijn beste,

Wat een leuk vormgegeven horloge!!
Anders dan anders!!

Ik wens je er een fantastische tijd mee.:+1:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Wist niet dat de mido ook kleiner bestond!

Zoals je zegt jammer van de bug date maar wel heel mooi.

2 likes

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Leuke keuze. Gefeliciteerd met deze Mido als NA

1 like

Gefeliciteerd met je NA! Beetje jammer van die big date inderdaad, maar dit formaat staat perfect :+1: Veel plezier ermee!

1 like

Mooie horloge geniet ervan :+1:t2:

1 like

Staat je goed! Veel plezier ervan!

1 like

Heel mooi horloge, heb er zelf ook eens naar gekeken, alleen jammer dat de 35mm niet de typische Big Date heeft. Mondaine heeft een soortgelijk systeem wel in een 30mm horloge weten te proppen, misschien dat de balans volgens Mido anders weg was.

Heel veel plezier ermee!

1 like

Waarschijnlijk een keuze om het horloge dun (9.5mm) te kunnen houden, waar ik dan wel weer héél erg over te spreken ben. Big date = 2 datumschijven onder elkaar ? Dikker uurwerk, dikkere kast. 11.5 dik, zoals de 40mm variant is, zou uit verhouding zijn bij deze 35mm…

1 like

Daar heb je een goed punt, die Mondaine van mij is ongebruikelijk dik voor een simpele Ronda Quartz.

Gefeliciteerd! Mooi horloge. Veel plezier ermee!

Mooi horloge!