NA: Midsummer Rollercoaster Madness!!

Zit ik vandaag lekker aan de plas, in het gras, dichtbij het strandje, krijg ik een push melding dat m’n pakketje uit Singapore vandaag zou worden geleverd. Dus ik als de wiedeweerga m’n spullen gepakt en naar huis gereden, m’n vrouw en dochter achter gelaten :joy:. Die haal ik straks wel weer op, dacht ik.

Ongeveer 3,5 uur later staat de DHL koerier voor de deur. Ik hoefde alleen maar te tekenen, want import, inklaring en BTW heb ik reeds hedenmorgen en online voldaan. Echter, mocht ik nog niet beginnen met uitpakken, want vrouwlief had besloten dat ze honger had.

Ik vrouw- en dochterlief ophalen bij de plas en een hapje gaan eten. Daarna snel naar huis gegaan.

Nou, daar ben ik dan met m’n allereerste NA.

Zoals sommigen reeds hebben gelezen, ben ik nog niet zo lang lid hier op het forum en had ik tot vandaag ook nog geen “echt” horloge.

Al die tijd op het forum en horloge websites voelde ik me een als een kind in een hele grote snoepwarenhuis… Met de daarbij behorende keuzestress!

Diverse horloges gepast in diverse winkels in Maastricht en omstreken, Utrecht, Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. En nog steeds wist ik het niet.

Alles vind ik mooi en alles wil ik hebben, maar dat gaat nu eenmaal niet. Rado komt langs, Seiko, Longines, Glycine, Steinhart, andere microbrands, en ga zo maar door. Dan besluit ik dat het een Longines Hydroconquest wordt. En weer keuzestress, want… Welke kleurencombinatie, chrono, geen complicaties?

Vervolgens komt de prachtige Stratoforte van @John voorbij en doet de mogelijkheid zich voor dat ik deze kan passen. Werkelijk waar een prachtig exemplaar, zowat in nieuwstaat. Maar helaas, 46 x 15,5mm is toch te groot voor mijn bescheiden (gemiddelde?) 17,5cm pols. Ik besluit met klein beetje pijn in mijn hart het horloge van John aan mij voorbij te laten gaan en toch verder op zoek te gaan naar een exemplaar tussen 39 en 42mm.

Toch nog maar eens m’n lijstje doorlopen en de websites erbij pakken en zo ook weer de Steinhart site. Ineens hadden ze een nieuw model binnen, een blauw/grijze gmt. Deze wilde ik graag bezichtigen en passen, ondanks dat ik eigenlijk al wist dat de snowflake wijzer niet persé in de smaak viel en de witte verf op de insert evenmin. Enfin, ik was in de buurt van Aachen en dus Guido Engelen, en wilde er eigenlijk even heen rijden. Maar ook dat deed ik niet, want…

Was er niet een aantal jaar geleden een ander merk met een horloge met vergelijkbare kleuren? Welke was dat nou ook alweer?

Na een klein beetje zoekwerk er achter gekomen dat het om de Squale Tropic GMT Ceramica ging. Want, net als de eerste keer toen ik nog geen “virale infectie” had, was ik ergens in 2016/2017 direct verliefd bij het zien van de kleuren, zij het toen van korte duur. Want toen was de drang er nog niet dat ik hem móest hebben. Ik had toen uiteraard ook nog geen collectie. Hmm :thinking:, had ik toen eigenlijk wel kunnen beginnen, met dit exemplaar als start :joy:.

Maar goed, het is had of hebben en dus verder naar het heden en nu heb ik hem alsnog als mijn eerste “echte” horloge :sunglasses:.

Ik kan het dus niet beter uitleggen, maar de kleuren laten me niet los. De radium kleur op de zwarte wijzerplaat en de (oud?) grijs/blauwe insert, een wijzer zonder snowflake of Mercedes logo. Voor mij is dit een volmaakte kleurencombinatie met correcte wijzerset. Enkel 1x eerder heb ik dus kort hetzelfde gevoel gehad. Dat was dus de eerste keer dat ik hetzelfde exemplaar tegenkwam. En helaas voor mij, nu heb ik dus wel de bekende “virale infectie”, de naam “horlogevirus” dragende.

Omdat dit model zo goed als niet 2e hands wordt aangeboden of wordt aangeboden tegen bijna nieuwprijs of hoger, in niet de beste staat, zat er niets anders op dan het horloge hagelneu te bestellen, hopende hiermee het virus te temmen. Alhoewel, ik zag net alweer een andere Squale. Zelfde model, andere kleuren… K*tvirus.

Ondertussen heb ik alle folie verwijderd, de band op maat gemaakt (maar liefst 4 schakels moesten er tussenuit) en de tijd correct gezet.

Hieronder dan een paar “veilige” foto’s van m’n NA en de free goodies, zoals een velvet pouch, schoonmaakdoekjes en screwdriver om de band op maat te maken.

Daaronder 1 foto van het exemplaar dat me nu alweer in z’n greep probeert te krijgen. Hoewel ik nu toch bedenkingen krijg bij de oranje 3,6,9 en 12 uur markers… K*t rollercoaster.

Bedankt voor het lezen en geen angst voor onveilige foto’s :joy:.

FYI:

De foto’s zijn door een amateur gemaakt, ik dus, met een smartphone, de mijne dus.

Tijdens deze fotosessie, is niemand overleden noch gewond geraakt. Tevens is tussen pols en horloge in de eerste momenten van hun samenzijn, direct een romance ontstaan. Ze zijn nog steeds samen en geen van beide heeft reeds last van flipperytus.

Het was mij een waar genoegen en rollercoaster!

Dan gaat ik nu verder met de volgende zoektocht, een mooi passende Strap.

Ideeën zijn welkom :grin:

68 likes

Mooi man Gefeliciteerd.
Maarrr, [quote=“Kleine_gup_in_grote_oceaan, post:1, topic:412661”]
Dus ik als de wiedeweerga m’n spullen gepakt en naar huis gereden
[/quote]

Allemaal in je zwembroek?
Aan de foto’s te zien!

3 likes

Correct! Wie maakt zich op een dag als vandaag druk om mode? Er was nondeju een horloge onderweg :joy:

4 likes

Precies.grote haast, bekend verschijnsel.
Nog één geluk dat je niet op het naturistenstrand was.

4 likes

Dan had ik me zonder m’n nieuwe Squale vrij maakt gevoeld :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hopelijk vind je de Squale niet K☆t maar T☆p.
Geniet van de NA. :+1:

1 like

Het is een hernieuwde verliefdheid, ik hoop dat het een blijvertje is en ik niet ook nog eens met flipperytus word besmet.

1 like

Aan enthousiasme geen gebrek! Mooi horloge, geniet ervan!

1 like

Dat zijn we niet allemaal natuurlijk.
Het enige horloge wat ik ooit heb verkocht was toevallig vandaag op MP Eén heel tientje gevraagd, en gebeurt. Wil ik het ding inpakken, batterij plat, even naar het dorp, juwelier op vakantie.
Naar een buurdorp gefietst 8km verderop, batterij laten plaatsen.9,95 Mijnheer.
Ik hang op dit moment bepaald niet boven m’n kist om watertandend te kijken wat ik nu weer eens te koop zal zetten

1 like

Komt nog wel … geloof me. Je wil steeds weer wat anders, beter (of duurder).
Ik ben ondertussen (na 3 jaar :thinking: ) al een beetje rustiger

De “echte” liefhebbers hier vinden die squale’s maar niets. Hommages van welbekend luxe-merk met een R.
De 1521 (:thinking:) van squale vinden ze dan weer top. Die heb ik ook :slight_smile:
Maar maak je daar niet druk in - als jij het mooi vind moet je dat vooral doen. Ik heb er zelf al heel vaak naar gekeken. Mij lijkt het ook een mooie deal. Maar ik ben de 40mm gmt met opgelegde indices nog niet tegengekomen in de kleuren die ik wil. Komt ooit op een dag nog wel denk ik.

Ik had even de Davosa pepsi gmt (42mm) … en heb die dadelijk weer te koop gesteld. Veel geld aan verloren. Soms pspijt van … maar met 42mm was die heel erg bling bling

1 like

Van hartr gefeliciteerd Gup! Wat een mooi verhaal en eveneens horloge.

Ik ben soms een beetje ocd, maar daar je de band zelf op maat hebt gemaakt, vertel me alsjeblieft dat je netjes loctite hebt gebruikt om de schroefjes weer in de band te draaien?

Er is trouwens nog geen vaccin tegen dit virus volgens mij🤓

1 like

Ik heb niks met Mercedes handjes.

Voor mij boeit het me niet of het hommage is of niet. Ik ervaar nu een geluksmoment en de echte liefhebber, bij het zien van dit topic, wellicht niet… Boeiuh!

Ja, en dan niet zomaar. In het laatste oogje waar het pennetje als laatste indraait, een klein puntje.

Gefeliciteerd met deze mooie Squale. Veel plezier ermee.

1 like

Mooi horloge hoor. Gefeliciteerd!

2 likes

Echte liefhebber? Wat is daar de definitie van? Haha
Iemand die alleen maar homages koopt en zo zijn doos vult omdat hij de modellen zo mooi vind is denk ik net zo’n echte liefhebber.

Ik heb gisteren ook 2 homages binnen gekregen van Steinhart. Een omdat het me deed denken aan een periode toen ik nog een kind was, en de ander omdat het model super mooi is.
Dus ik maak me nooit zo druk om wat mensen om hun pols hebben! En met een Squale zit je echt niet verkeerd.

Snobbisme is voor azijnpuristen. (Tegeltjes waardig denk ik zo)

Gelukkig🤓

3 likes

:+1:

2 likes

You hit the sweetspot there :grin:

Je kan aardig ouwehoeren. Maar gave Squale hoor , van harte. :sunglasses:

1 like

Gaaf horloge man!:heart_eyes:
Gefeliciteerd!:+1:

1 like

Wat een verhaal! Maar de Squale GMT mag er zijn. Mooie aanwinst. Gefeliciteerd. Heel tof horloge

1 like