NA: mijn 3e mod, Project Flieger 🛩 (verslag op bericht 60)

Tsja, blijft altijd lastig. Soms zie je inderdaad dat dezelfde artikelen als op Ali in Europa voor 5x de prijs verkocht worden.
Zeker met dit soort zaken. Dan wil ik het het liefst in de hand kunnen hebben om het te zien.

Dat zou het mooiste zijn inderdaad. Maar vasthouden kan bij geen enkele webshop… tenzij je er hele goede ervaringen hebt ermee, blijft het een gok,

En ik moet toegeven nog geen slechte Alie-ervaringen te hebben. (op horloge-gebied dan :grimacing:)
Of het moest mijn eigen krenterige fout zijn.

In NL bestellen en gebruik maken van je retourrecht. Kost je alleen bezorgkosten.
Maar inderdaad het blijft een gok.
Ik vind die Fortis kast wel gaaf maar wil eigenlijk een merkloze. Dan kan ik er zelf nog iets in graveren.
GiveMeYourDough Watch Company ofzo :laughing::laughing::laughing:

1 like

Dat zou inderdaad kunnen, maar echt veel wordt er (volgens mij) niet aangeboden in NL…

Ik ben aan het nadenken over mijn eigen (merk)naam en logootje om er een persoonlijk tintje aan te geven. Ben er alleen nog niet uit, ik vind het lastiger dan ik dacht!

1 like

Alleen het kastdeksel is gemerkt toch? Kun je dat er niet af polijsten?

2 likes

Deze aanpassing bestaat wel, er stond er een 6497/8 in het blauwe gedeelte hier met een centrale seconde aanpassing.

Ik heb wel eens naar ombouwsetjes gezocht, maar niet gevonden. Zou een mooi kitje zijn om te verkopen.(denk ik) Het maakt je 6497/8 wat minder mainstream dan altijd maar de seconde op 6 of 9…
Of geen secondewijzer :sunglasses:

Dit is misschien een goede basis: 40mm met miyota.

De 2801 is een handopwinder. Als je een automaat wil, kan je ook eenvoudig het datum deel van de 2824 halen.

1 like

Had die kast ook al gespot. Maar weet het nog niet zeker of ik die wil.

Dat is ook nog een optie inderdaad.

Nice topic Dough,

nice

Kan je met het volgende op weg helpen ook al ambieer je een 42mm case.
44 is much better for a flightwatch :sunglasses: maar niet qua draagcomfort :smirk: genoeg klokjes in the cockpit tegenwoordig :grin:

Flieger case ( 44 mm ) met 24 chaptering en lock.

Eta cal. 2782 nos ( no date ) met extra verlengde opwindas ivm spacer en kast 44mm.

Spacer 2782.

Wijzerplaat incl. hands en sec.wijzer voor de 2782.

Watertight seals in da house, geen probleem.

Eta 2782 zal ik voor je door de elma halen, lubrication en afregelen.

Fijn weekend HF.

7 likes

:point_up:️ Pb

1 like

Welk uurwerk heb jij eigenlijk gebruikt voor de jouwe? Kan het nergens terugvinden in je topic.

1 like

Ik heb het uurwerk van de horlogeclinic van Vinwat gebruikt. Dit is een 6497 kloon. Misschien een seagull, maar er staat geen merk op.

1 like

Leuke actie, dit is de HF gedachte!

1 like

Leuk feitje wat jullie natuurlijk al lang wisten maar ik niet:
Je hebt 2 soorten dials, type A en type B.
A was speciaal voor piloten en B voor navigators.
De B komt van het Duitse woord ‘beobachtung’ wat observeren betekend.
Maar of de A ook ergens voor staat? Geen idee, behalve dat ie voor de B staat in het alfabet :smirk:

5 likes

Ik wist het niet. Net als het verschil tussen sommige fliegers en “field” watches. Daar zie ik namelijk geen verschil in :face_with_monocle:

1 like

Volgens mij klopt dat niet. A en B zijn in dit geval gewoon een andere manier om eerste en tweede aan te geven. Type A was het eerste ontwerp, type B was het verbeterde ontwerp om sneller en makkelijker uren en minuten af te lezen.

2 likes

A was inderdaad de eerste versie en B is later gekomen. Heeft te maken met de afleesbaarheid en een makkelijkere manier om te gebruiken met navigeren. Maar hoe weet ik niet precies.

Enough choice lijkt me :sunglasses:

42mm type 2 black

42mm type 2

42mm type 2_1

type 1 flieger white

type 1 flieger

type 2 flieger

fliegerhands 1

met cal 2824-2 with date gentlemen :sunglasses:

Driehoek op 12 zoals hieronder not nice for a flieger :sweat_smile:

blue plate

Fijne zondag HF :ok_hand:

3 likes

Type A in 2 varianten qua dial en dots op 12 :rofl:

Oh ja vandaag de snelheidstest HF :sunglasses:

2 likes