Na mijn laatste aankoop had in mijn beleving nog een aantal gaten in mijn collectie die ik graag gevuld zag. Het was met name een automaat met een chronograaf functie en een piloten horloge.
Dit heeft natuurlijk tot de welbekende zoektocht geleid maar ik kon niet vinden wat ik zocht. De automaten met een chronograaf die me aanspraken vielen allemaal ver buiten budget en het overgrote deel van de piloten horloges spraken me niet aan.
Totdat ik de Alpina Startimer Pilot (AL-725B4S6B) tegen kwam… ik was meteen verkocht… Dit horloge combineerde alles waar ik naar opzoek was. Een mooi en interessant vormgegeven automatisch piloten horloge met een chronograaf functie
De afgelopen trip naar Amerika was de uitgelezen kans om dit horloge voor een belachelijk goede prijs op de kop te tikken. Zo gezegd zo gedaan en toen ik mijn nieuwe aanwinst eindelijk in handen had kon ik mijn geluk niet op. Het is zoveel mooier dan op de foto’s van de verkopers… het gepolijste randje op de lugs en de gepolijste bezel afgezet tegen de geborstelde afwerking van de kast geven het geheel een hoogwaardige uitstraling. Dit samen met de sunburst op de subdails geeft daarnaast een mooi lichtspel wanneer het horloge op de pols beweegt.
Ik ben dus over the moon met deze nieuwe aanwinst en betracht mijn collectie nu ook als compleet. Natuurlijk zijn er nog grails maar met de aankoop van een nieuw huis waar nog veel in moet gebeuren zullen dat de komende jaren ook precies dat blijven, iets om over te dromen.
Hieronder een aantal foto’s van mijn nieuwe aanwinst:
Gefeliciteerd met deze mooie en stoere Alpina! Fijn dat je deze kon toevoegen voordat huis en renovatie gaten in het budget slaan. Draag 'm met plezier!