NA: mijn eerste Ali: Escapementtime

Het gebeurt niet vaak dat ik twee NA’s binnen 48 uur heb, maar nu ging het toevallig zo.
Deze, de EscapementTime, had ik al een paar keer voorbij zien komen, hier en in de Aliadvertenties. Ik wilde een groene wijzerplaat en ik wilde van die simpele, zilverkleurige wijzers. Dit horloge heeft het allemaal. Het is Quartz, waarbij de secondewijzer 3x per seconde tikt. Een seikouurwerk, heb ik begrepen.
Het schijnt een King Seiko of een Grand Seiko hommage te zijn. Maar goed, twee weken geleden kwam er weer zo’n Ali-advertentie voorbij en ik dacht: okay, hij is groter dan wat ik nu het liefst draag, maar kan mij het bommen. Mooi ding, vind ik.

46 likes

Mooie NA Petra. Ik heb er ook wel eens naar zitten kijken i.v.m. het quartz uurwerk met hogere tikfrequentie. De afwerking ziet er zo op de foto’s goed uit, zeker voor dergelijke bedragen!

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!
Ik wens je er een sprankelende tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Strak horloge en mooie kleur groen.

Proficiat met deze aanwinst!

1 like

Een mooie aanwinst :star_struck: ziet er goed afgewerkt uit .

4 likes

Dat zie ik niet direct… :innocent:

Maar ik vind het wél een leuk horloge.

Weer een mooie aanwinst!

2 likes

Hoi Vriendin, gefeliciteerd met je escapementtime. mooi horloge en dito band. En staat prima om je pols, trouwens valt mij op tv dat ik veel vrouwen zie met best wel flinke horloges en staat gewoon goed.
Wens je natuurlijk heel veel draagplezier :ok_hand: :+1:
P.S heb je mij nog gezien in de apenkooi :wink:

Gr, je vriend :wink:

2 likes

Van harte proficiat met je aanwinst :ok_hand:Ziet er prima uit ,mooie kwaliteit voor het geld en de wijzer glijdt door de tijd :+1:

1 like

Heel leuke NA! Alleen vind ik een tropic niet echt passen bij een dresser. Een mooie lederen band met b.v. een :crocodile: print zou 'm niet misstaan.

Veel plezier ermee!

1 like

Ja, ik dacht nog, die grote met die dikke spieren, die komt me bekend voor.
Vrouwen kunnen best grote horloges hebben. Het is nu inderdaad ook een beetje in. Die 20mm van vroeger zie je nooit meer.

Die tropic past misschien niet helemaal, maar het bandje dat erbij zat, nepleer denk ik, zit niet lekker. En tropic wel.
Ik draag meestal geen leer, uit principe en ook omdat het vaak niet fijn zit.
Misschien zou staal of mesh ook wel staan bij deze.

Gefeliciteerd Petra met je 2e NA op korte termijn. Best mooie groene wijzerplaat :+1:t2:

1 like

Oh dat is echt mooi! Hou er wel rekening mee dat de batterij ook ca. 3x zo snel leeg gaat. Maar die kun je zelf verwisselen.

1 like

De afwerking is gewoon goed. Ik was bang dat ik zo,n blikken geval zou krijgen, maar het horloge ziet er niet goedkoop uit.
Ze zijn verkrijgbaar in allerlei kleuren en tegenwoordig hebben ze een versie in 36mm, wel met datum, geloof ik.

2 likes

Dat denk ik wel. Mooiste bij staal zou dan ook met passende aansluitende endlinks zijn. Staan er genoeg te koop op Ali.

1 like

Ik geloof dat het Seiko VH31 uurwerk 4 keer per seconde tikt ipv 3.

Mijn escapement time zit op een blauw bandje. Vond ik wel goed staan bij die (in vuur) geblauwde secondenwijzer. Dit bandje is denk ik ook nepleer want het komt van AliExpress en was net geen 4 euro.

5 likes

Mooi ook, die witte wijzerplaat en blauwe secondenwijzer.

Gefeliciteerd met je EscapementTime. Veel plezier ermee.

Die groene van jou met die groene band vind ik ook niet verkeerd. Ik zie op AliExpress enz ook wel tropic banden voorbij komen die precies tussen de lugs passen. Maar of die dan op deze kast precies passen weet ik niet. Zijn vaak bedoeld voor Omega en dat soort merken. Misschien het proberen waard voor een paar Euro?

Ik heb er een paar gekocht en ben wat aan het experimenteren met sand blasting, beat blasting en graveren van de kast. Allemaal zilver wijzerplaten … hmm misschien moet ik ook maar eens een ander kleurtje proberen!

Mijn graveer(pruts eh oefen) werk. So far…

10 likes

die 20 mm kan idd niet meer bij vrouwen. @PetraO - je kan het prima hebben dat formaat
Ik heb mijn vrouw een 38mm cadeau gedaan om een niet al te dik polsje - staat haar prima. Dus bericht aan alle vrouwen: doe eens gek een draag ook eens boven de 35mm, kan prima!

6 likes