NA Mijn eerste Ali.. Steeldive.

Ok, mijn eerste ‘homage’. :smirk:
Eerste indruk gemengd gevoel.
Kast ligt hoog op pols door dikke caseback.
De afwerking links van de kroon is niet ok, hoort vloeiender af te buigen.
Maaarrr als beater ok.

Wel goeie lumen!!

32 likes

Beter goed gepikt dan…. Nee wacht. Ook niet echt goed :neutral_face:

12 likes

Nee, is een vreselijk verschijnsel wat mij betreft maar wilde het een keer proberen.
Blijft bij deze keer…:relieved:

1 like

Mijn beste,

Inderdaad.
Ziet er toch prima uit!!
Geef hem wat draagtijd, wellicht dat je indruk wat positiever wordt.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Wacht…jij schrijft meteen alle AliExpress (lees: Chinese) horloges dan op basis van deze ene mèh ervaring af?

1 like

Nee, ik vind het schaamteloos kopiëren van erkende ontwerpen een vreselijk verschijnsel.
Mijn reactie is op ‘Beter goed gestolen…’ van Rolapalooza.

2 likes

Draagtijd gaat het zeker krijgen.
Het horloge voelt fijn aan de pols, door het gewicht, de plek van de kroon en de 6-gaats fijnafstelling.
Zo is niet alles negatief… :slightly_smiling_face:

2 likes

Innige deelneming of gefeliciteerd, kies maar :innocent:

3 likes

Wat maakt het uit wat een ander zegt. Lekker dragen. Elk merk steelt van een ander, alleen die zijn vaak niet betaalbaar.

5 likes

:grin:Aardig van je.
Ik ben het echter zelf die niet van het stelen van design houdt.
Ieder merk steelt of laat zich inspireren.
Dit soort Homage is echter een schaamteloze kopie. Daar heb ik niet zo een fijn gevoel bij.
Maaarr ik zal deze gewoon dragen.

1 like

Helder en duidelijk uitleg :thinking:

2 likes

Je weet, voelt dat het een imi is en dat geldt ook voor de drager…
En dan moet je trots uitleggen ‘Het model is van Seiko, maar dit is een imitatie.’
‘Deze is veel goedkoper, niet zo mooi afgewerkt als een echte maar daar is de prijs ook naar.’

Dit soort wannabe’s zijn imho heel geschikt om even te proeven of het model bij je past en zo ja, snel de echte aanschaffen. :facepunch:t2:

1 like

Nee. Gewoon nee.

1 like

Er is nogal een verschil in het 1 op 1 kopiëren van een horloge en het stelen van stukjes design.
En mijn wereld is idd niet zo zwart wit dat, ook al heb ik niet ze een fijn gevoel bij het kopiëren van horloges, ik het ook niet zal dragen.
:partying_face:

Nee, hij schrijft het jatten van ontwerpen af. Er worden hele coole Chinese horloges gemaakt. De Seagull 1963, bijvoorbeeld. En dit:

Toegegeven, AliExpress is de hel. Het vertegenwoordigt de race naar de bodem van de wegwerpmaatschappij perfect.

Ik ook. De Uemura is een geweldig ontwerp, maar Seiko verkoopt ze dan ook gewoon.

Het origineel gaat niet dunner om de pols vallen, dus als dit een experiment is om te kijken of de Seiko wat voor je is raad ik je een SPB317 aan.

Er is hier geen sprake van een subtiele invloed.

3 likes

:rofl: Ben ik me nu mijn keuzes aan het verdedigen?? :joy:
Moet eigenlijk niet gekker worden…
Daar heb ik ook weer een gemengd gevoel bij.
En dat ga ik niet uitleggen…

2 likes

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst :+1:

1 like

…( vul zelf in )… met je nieuwe aanwinst.:smirk::wink::pray:t3:

hommage

Eerlijk oordeel.

Ach, iedereen is vrij om te dragen wat hij/zij wil. Ik merk alleen dat mijn (Laco Flieger) hommage van Corgeut zelden om mijn pols zit ook al ie er technisch weinig mis mee. Het hommage heeft het voor mij gewoon niet.

Eens, goed zoeken. En zelfs voor €100 heb je al een rasechte Chinees naar eigen ontwerp en Inhouse uurwerk. Merkur. Maar ook Redstar maakt leuke redelijk originele horloges, geen schaamteloze kopieën.

1 like