NA: mijn eerste Grand Seiko: ok?

Een paar weken geleden was ik in de US, en was aan het zien voor een cartier santos. nu naast de cartier boutique zat Grand Seiko (Mayors) en ik dacht ik passeer daar ook gewoon voor eens te kijken, had er al veel van gehoord en gezien. De verkoper toont mij wat modellen, ik pas er een paar. en vindt persoonlijk de meeste niet zo mooi van de divers en crono’s, maar wat een mooie dials op hun modellen. was vooral gecharmeerd door een lake suwa, en door deze dial hierboven. en de verkoper praatte over Grand seiko en de spring drive, high beat, etc…, en had ook al veel gehoord erover, en hoe iedereen bijna er met veel lof over spreekt en ik dacht bij mijzelf weet je wat, ik zal eens een GS kopen iedereen is er precies zot van.
En denk dat ik me wat heb laten leiden door de hype.
Dus ik wandel naar buiten met deze GS.
Ben nu een paar weken er mee thuis, en moet zeggen dat hij niet veel tijd krijgt om mijn pols.
De dial is echt mooi, de polishing is echt super. de movement is zo smooth.
Maar toch kies ik hem niet vaak.
Ik denk dat de bracelet niet op niveau is en ik dacht niet dat het zo een probleem zou zijn, maar het ontbreken van lume is één van de redenen dat ik hem niet vaak kies om te dragen, en hij lijkt wat dik zijn te zijn. hoewel hij dat niet is tegen over andere horloges dat ik heb.
Het is zeker geen slecht horloge, het is een geweldig stuk. maar ik kies toch vaak andere om te dragen.
Misschien moet ik er gewoon meer tijd mee doorbrengen, zal hem zeker nog regelmatig proberen te dragen de komende maand. zo niet, verkopen dan maar.
En ik weet dat je veel van deze dingen kan zien op voorhand, maar ik weet vaak pas na een paar weken hoe ik mij voel over een horloge. soms is dat positiever dan ik dacht en soms negatiever.
wik ook nadrukken dat ik geen spijt heb van mijn koop, ben altijd blij nieuwe dingen te proberen.

89 likes

Gefeliciteerd!

Ik wilde vroeger ook altijd lume. Nu heb ik uit twintig horloges nog maar vijf stuks met lume, en interesseert het me niet meer. Alles went.

Dat is voor mij wel een breekpunt. Ik heb de Shunbun in titaan, en die overleeft het alleen omdat titanium nog comfortabel is in de 40mm 62GS kast. Maar ik heb liever handopwinders of quartz van GS, die zijn dunner.

2 likes

Door de scherpe facetten op de wijzers valt er altijd wel genoeg licht op om afleesbaar te zijn, dat is mijn ervaring met de SBGH361. De dikte van de behuizing valt ook wel mee toch?

Met de halflinks kun je de stalen band redelijk naar wens afstellen.

4 likes

Ik gebruik effectief wel lume, werk van van lichte ruimtes naar donkere ( echt donker). en had gehoopt met de scherpe facetten dat het wel zou meevallen, maar het is te weinig zichtbaar voor de tijd te lezen.

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst :ok_hand:t2:

Time will tell :watch:

1 like

Lovely and different

1 like

Mooie aanwinst, gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd met je gave NA!

1 like

Vette wijzerplaat en dat blauwe popt echt lekker!
Volgens mij niet eerder gezien hier?

Snap je lume verhaal, maar wat Chris ook aanhaalt, het niet hebben went.

2 likes

Staat goed op je pols. Prachtige wijzerplaat, zie deze voor het eerst. Zoals hierboven gesteld: time will tell. Gefeliciteerd met deze mooie GS als NA

1 like

Mooi, gefeliciteerd

1 like

Top aanwinst :+1:

Een paar maanden geleden heb je jezelf hier voorgesteld met een paar normale horloges…

Als je dan je reis volgt: een Omega Worldtimer, Seamaster Wit, Seamaster Violet, Speedmaster Fois, Rolex Explorer 2 en een Grand Seiko toegevoegd(?)

Dat zijn erg veel nieuwe horloges als je het vergelijkt met eerder dit jaar, een groot verschil.

Misschien moet je iets minder snel de trekker overhalen :grin:

4 likes

Mooie aanwinst geniet ervan :+1:t2:

1 like

Het is ook naar mijn bescheiden mening geen mooi horloge. Meer tijd doorbrengen gaat niet helpen, te koop zetten en je verlies nemen. Het is niet anders, succes!

3 likes

:point_up:

2 likes

Dit was ook het eerste wat ik dacht.

3 likes

Tof, geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd met je GS.
Als je het horloge echt mooi vind, dan accepteer je het gebrek aan lume wel.

Maar zo te lezen heb je je beslissing al genomen. :+1:t3::wink:

1 like

Ik vind hem geslaagd! Mooie dial

1 like

Daar zat de fout, je moet er zelf precies zot van zijn en inderdaad wellicht in jouw geval iets minder impulsief aankopen. Impulsief kopen doe ik zelf ook, maar dat gaat me redelijk goed af :slight_smile:.

Te koop zetten, verlies nemen en wellicht enen pas op de plaats en genieten van wat je hebt. Fijn weekend.

3 likes