Hij doet me een beetje denken aan de OP 114300 in grijs/blauw. Wat één van de mooiste moderne Rolexen is naar mijn mening.
Ik vind het een geweldige leftfielder van Grand Seiko en als je toch zoveel mooie horloges hebt is het ook niet zo erg als je hem in afwisseling draagt.
En lang niet iedereen is zot van GS, er is een kleine groep enthousiastelingen hier op HF en de andere fora. Het blijft een liefhebbersmerk dat juist jezelf moet aanspreken.
Vind het letterlijk en figuurlijk een dark horse.
Echter als de klik er niet mee is kan je het rationeel een top horloge vinden maar uiteindelijk gaat het om de emotie.
Ha, ik snap dat je 2nd thoughts hebt bij deze. Ik had, denk ik, de Cartier Santos gekozen, of in elk geval een andere GS. De wp vind ik, eh … apart, en de blauwe accenten detoneren wat mij betreft volledig met de rest van de omgeving. Ik denk als je hem in juni 2026 (bij TL-2) in het blauw zet, er blijkens de reacties wel een koper hier te vinden zal zijn. En anders is Chrono24 er ook nog. Maar eerst eens de wittebroodsweken afmaken en dan de knoop doorhakken!
Nog nooit gezien deze. Ik heb ik ook de titanium versie. Heerlijk licht. Ik weet uit ervaring dat de stalen goed draagt, maar niet zo lekker als de titanium variant.
Te dik vind ik hem sowieso niet.
Ik vind hem oprecht mooi. Prachtige wijzerplaat. En hoewel grijs wat saai kan worden, vind ik hem door de blauwe wijzers weer heel tof.
Mooi horloge! Maar het leest als een beetje een impulsaankoop. My 2 cents: als je achteraf twijfelt en bij anderen bevestiging gaat zoeken, kun je beter verkopen…ik denk persoonlijk dat je er niet meer overheen gaat stappen en deze GS uiteindelijk geen draagtijd meer krijgt.
Zoek geen bevestiging, of ik vindt een horloge leuk om te dragen of niet. het is idd een soort impulskoop. maar dacht het is niet te veel, en wil wel eens een GS proberen om te zien of het wat is. als ik niet probeer dan ga ik het niet weten. en heb nog niet beslist. er zijn ook wel dingen die ik echt goed er aan vindt.
Mooi horloge!
Lijkt niet dik op je pols, wel (lijkt) het aan de maat.
En het werkt altijd zo hè: binnen een korte periode krijg je de vragen en uiteindelijk verkoop