NA - Mijn eerste Orient

Mijn eerste aankoop in 2024 en zeker geen duur horloge.

Ik heb eind vorig jaar mijn Rolex Submariner verkocht welke ik in 2018 nieuw had gekocht. Maar ik merkte dat ik niet echt kon genieten van dit dure horloge.

Ook vindt ik het leuker om mijzelf af en toe te verassen met een nieuw horloge maar dat is lastig als je alleen maar horloge’s van 10k een duurder zou kopen.

Ik heb al een aantal G-Shocks en andere Seiko’s en dat bevalt mij veel beter.

Nu had ik al een paar jaar een Orient Bambino op het oog maar vond ze altijd te groot voor mijn smalle pols. Maar de nieuwe serie die een jaartje geleden is geïntroduceerd is maar 38mm en dat past mij veel beter.

Dus een tijdje lang gegoogled, Youtube videos bekenen, reviews lezen, jullie kennen dit patroon vast wel, om uiteindelijk bij een goede deal uit te komen en afgelopen zaterdag het horloge besteld bij een dealer in Duitsland. Vandaag binnen gehad en ik moet zeggen dat alles wat ze over de Bambino zeggen klopt wel.

Het is echt een heel mooi horloge en ziet er zeker duurder uit dan de 250 euro die ik heb betaald. Zelfs het leren bandje vindt ik wel okay. De verpakking/doos bij het horloge is zeker niet slecht voor een horloge van deze prijs.

Om mijn pols oogt het horloge lekker vintage maar toch ook wel sjiek. Heb voor de witte wijzerplaat gekozen met zilveren wijzers. De wijzerplaat verkleurt in het licht en is soms wat witter en dan weer zilverachtig.

De afwerking is veel beter dan je zou verwachten van zo’n goedkoop horloge. Het opwinden geeft een prettig gevoel, zeker niet goedkoop evenals het verstellen van de wijzers en datum wat soepel gaat zonder dat het gammel aanvoelt.

Ik denk dat de Bambino op 38mm en een horloge is wat veel waar voor zijn geld geeft. Weet zeker dat het horloge verschillende banden goed zal staan, dus na de winter zal ik er een mooie frisse kleur op gaan zetten.

Ja, ik wordt wel blij van dit horloge en kan het zeker aanbevelen aan iemand die een mooi en niet al te dure dress watch zou willen kopen.

Hierbij natuurlijk ook de eerste foto’s.

87 likes

Hij is prachtig

1 like

Chique dresser. Gefeliciteerd met deze stijvolle aankoop. :ok_hand:

1 like

Van harte gefeliciteerd met je prachtige uurwerk :+1:

1 like

Helemaal prima zo’n Orient. Kun je niet mis mee gaan.
Geniet ervan!

1 like

Oriënt bambino: prachtig klassiek horloge, ongelofelijke prijs/kwaliteit verhouding!

Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd! En bedankt voor de vele mooie foto’s, hierdoor komt het horloge goed tot zijn recht en ik vind m echt mooi in deze prijsklasse.

Fijn formaat 38mm. Geniet ervan!

1 like

Mooi, gefeliciteerd

1 like

Gefeliciteerd met deze dresser als NA. Geniet ervan :+1:t2:

1 like

Prachtige, tijdloze dresser. Veel plezier ermee.

1 like

Gewoon een mooi horloge. Niets mis mee.

1 like

Prachtig stijlvol horloge. Geniet ervan.

1 like

Mooi horloge, veel draagplezier!

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze sympathieke aanwinst!!
Draag hem in goede gezondheid. :four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi horloge! Vintage looks en feels voor een leuk prijsje.
En Orient is een prima merk inderdaad.
Heb zelf een Ray 2 en een Triton (de oude met PR indicator) en je krijgt absoluut waar voor je geld, zeker als je ergens een leuke deal weet te scoren.
Veel plezier ervan!

1 like

Inderdaad, een mooie Orient
Draag hem met plezier

1 like

Toffe aanwinst! Veel draagplezier!

1 like

Idd leuk basic horloge. Heeft iets… Ik heb m zelf in t blauw, in 40,5mm. Een van mijn favoriete dressers. Ook op nato.

1 like

Altijd een erg mooi model gevonden met een goede Vintage vibe. Veel draag plezier!

1 like

Gefeliciteerd! Leuk om te zien dat zulke alledaagse horloges ons net zo veel plezier kunnen brengen

1 like