NA: mijn ex-grail !!

In 2008 kreeg ik van mijn ouders een horloge cadeau, omdat ik was afgestudeerd.
Ik had deze een jaar ervoor in de etalage gezien en was verliefd - iedere keer als ik in de buurt was ging ik even kijken of deze er nog was. Het is een SEIKO SNL015 die ik vandaag nog met veel liefde draag.

Een jaar of 5 geleden was ik toch toe aan iets nieuws. Her en der gekeken, maar niks sprak me aan.
Totdat ik in een YouTube filmpje iemand zag met een Tuna. WOW!! Wat een beest is dat ding.
Ik ging me erin verdiepen - geschiedenis - uurwerk - varianten - etc. etc.

Het model dat ik wilde hebben was de SBBN017 vanwege die specifieke wijzers en de matte shroud.
Het was mijn grail geworden (heb nu een andere :sweat_smile:), maar vond de prijzen te hoog dus liet ik het erbij liggen.

Fast forward naar 2021 toen mijn interesse in horloges weer aanwakkerde en ik het wat serieuzer wilde aanpakken.
In Januari 2022 werd ik lid van dit forum en ben begonnen met het opbouwen van mijn collectie.
Tot 2 keer toe ben ik een Tuna misgelopen sinds januari, maar nu niet meer!

Bij Q-watches zag ik hem op de website staan. Snel contactformulier ingevuld en kreeg binnen een paar uur een reactie terug. Na een paar mails en Whatsap berichten heen en weer hadden we een deal en was het horloge on hold voor mij :sunglasses: met een afspraak voor dinsdag.

Gister opgehaald en ik geniet met volle teugen van dit beest. Hij overtreft alle verwachtingen and then some.

Shoutout naar de heren van Q Watches @MotoSkooly & @royke74. Dank voor de fijne aankoopervaring!
Van mail en app contact tot het leuke gesprek bij het ophalen.

En dan nu :drum: :drum: :drum: de plaatjes

110 likes

Van harte!
Tuna altijd cool. Zeker de quartzen zijn lekker draagbaar.

Zelf nog een oudje, maar de sbbn017 ook gehad.

8 likes

Gefeliciteerd met je NA. Smakelijke Tuna

1 like

Mooi horloge. Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

1 like

Leuke en mooie aankoop, geniet er van :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd! Tuna = :+1:!
En de mannen van Q watches zijn goed bezig, zo te lezen!:slightly_smiling_face:

2 likes

Thanks!

Was nog vergeten te vragen:
Als iemand nog een stalen band heeft voor de Tuna (liefst oyster) PB graag :slight_smile:

1 like

Blijft een cool ding, proficiat!

1 like

Een spannende intro en een prachtige apotheose :smile:van harte en genieten :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd!

1 like

Een prachtige Tuna gefeliciteerd met je aanwinst.

1 like

Mooie verschijning deze Seiko.
Draag hem met plezier en gezondheid.

1 like

Ergggggg gaaf apparaat! Beestachtig :muscle:t3: Geniet er van :sunglasses:

1 like

Van harte met je tuna :fish: altijd goed :+1:t2:

1 like

Mooi! Gefeliciteerd!

Deze is ook zo ontzettend gaaf!

2 likes

Gefeliciteerd met de aanwinst :+1:

En wat is de nieuwe grail eigenlijk?

1 like

Perfecte aanwinst, gefeliciteerd :+1:
Ik kon het na aanschaf van de eerste tuna niet bij eenje houden en heb er twee. Vanwege het grab&go karakter komen ze heel veel aan de beurt.

3 likes

Coole aanwist! :+1:

Ik heb hem ook gehad in dezelfde uitvoering.

Een hardere hardcore duiker ga je niet vinden voor dit geld.

Ik heb na een “paar” tequila’s er een dikke chip verf van een metalen deurkozijn mee afgeketst.

Uitslag: Tuna 1 / deurkozijn 0. :joy:

Geniet ervan!

2 likes

Leuk verhaal en gefeliciteerd met deze lekkere Seiko :ok_hand:t2:

1 like

Dank u dank u!!

Deze:

Pfff wat zijn ze cool. Ik wil ook nog heel graag een stalen bandje, maar weet nog niet wat ik er het mooiste bij vind passen. Ik ben een groot fan van oyster, maar die BOR band links is echt vet.

Heb ook een beetje een Rambo gevoel met dit horloge. Ik meet denk ik ook 20% meer testosteron.

8 likes