NA: Mijn hesalite 3861 Omega Speedmaster Professional

Al jaren keek ik uit naar een Omega Speedmaster maar ik vond maar niet het juiste exemplaar voor mij, veel vintage versies zijn niet mooi oud geworden (vaak missende lume) of schieten enorm uit de bocht qua prijs en de nieuwere referenties raakten gewoon niet de juiste snaar voor mij. Tot eerder dit jaar de nieuwe Speedy Pro met 3861 uurwerk werd aangekondigd. Het co-axial escapement in dit uurwerk is oorspronkelijk bedacht door George Daniels die ik enorm bewonder.

Het uurwerk is METAS gecertificeerd, en loopt dus extreem nauwkeurig en is effectief volledig anti-magnetisch en heeft net die paar extra’s die het voor mij maken zoals de step-dial en de dot over ninety bezel en voor het eerst in een Speedy een hacking functie… Kortom ik was om.

Ik stond in Antwerpen bij een AD op de lijst voor dit model en toen ze eindelijk belden dat er eentje klaar lag kleurde België rood en mocht ik dus ook de grens niet over. Dus daar hield het even op. Hoewel de reisbeperkingen op enig moment werden ingetrokken had ik even niets te doen in Antwerpen, dus kwam het er nog niet van.

Ik hoorde onlangs van een vriend dat Eugene van Baal in Nijmegen ook Omega dealer is (wist ik niet) en dat is vanaf mijn woonplaats relatief dichtbij. Ik heb ze even gebeld en heel toevallig was er die ochtend eentje binnengekomen (het moest gewoon zo zijn). Ik ben er meteen heen gereden, en na een fijne bak koffie en een gezellig praatje (inclusief fikse onderhandeling) ben ik eigenaar geworden van mijn perfecte Speedy.

Met dit horloge vier ik het afsluiten van een ingewikkelde periode waarin ik gescheiden ben, en ik nu in mijn eentje voor mijn vier kinderen zorg.


:sunglasses:

164 likes

Lekker man! Geniet ervan, het klinkt alsof je hem wel verdient hebt! :four_leaf_clover:

4 likes

Ziet er mooi ui! Zorg er goed voor :wink:

1 like

Prachtig! Geniet ervan!

1 like

Mooi, misschien ooit…

Zit er nou nog veel onderhandelingsruimte in dergelijke aankopen? Aan welke percentages zou ik moeten denken?

2 likes

Van harte met deze splinternieuwe Speedmaster! Ik wens je er veel draagplezier van. :blush: :+1:

1 like

Enjoy en van harte!

1 like

PB gestuurd

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie Speedy!

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst. Zo te lezen komt-ie op een goed moment je verzameling in.

1 like

Proficiat, goede onderbouwde keuze en helemaal terecht, geniet van je horloge en van je kids!

1 like

Wow, ik vind ze echt gaaf. Van harte!

1 like

van harte met je nieuwe aanwinst , erg mooi :+1::+1:

1 like

Gefeliciteerd met een erg mooie Speedy en veel plezier met dragen

1 like

Geniet van de mooie tijd en de andere dingen in het leven, kan er over meepraten :sunglasses:

1 like

Mooie aanwinst deze Speedmaster, veel plezier ermee :+1:

1 like

Van harte proficiat met deze O.S. - top!

1 like

Gefeliciteerd met je NA en veel plezier gewenst!

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Mooi om te zien dat t horloge zn looks grotendeels heeft behouden. Geen datum er op of dubbele subdial wijzers ofzo.

Phoe, 4 kids in je eentje. Pittig hoor. Geef me maar n belletje als ik n moet oppassen.

Kan alleen niet garanderen dat t niet uitloopt op n house party en er geen meubels t overleven :wink:

3 likes