NA: Mijn hesalite 3861 Omega Speedmaster Professional

Ook heel leuk!

1 like

Me too? :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Gefeliciteerd, mooie Speedmaster!

1 like

Precies waarom ik deze Speedmaster ook op mijn wishlist heb! Hele mooie aanschaf. Geniet ervan!

1 like

Mooi, proficiat met de Speedy
Hoop dat ik ooit de Snoopy rond mijn pols zal hebben :thinking:

1 like

Gaaf! Van harte gefeliciteerd! :sunglasses: :+1:

1 like

Tja…zo’n Speedmaster blijft natuurlijk een geweldig horloge! Prachtig om te zien. Gelukkig is de dial rustig gebleven en staat alle tekst op de achterkant, daar was nog een beetje plek, haha.
Gefeliciteerd :ok_hand:.

1 like

Van harte geniet ervan!

1 like

Prachtig, een Speedmaster is en blijft een geweldig bezit, gefeliciteerd en veel plezier er mee gewenst!

1 like

Proficiat

1 like

Gefeliciteerd! Begin de aantrekkingskracht van dit horloge langzaam meer te begrijpen. Geniet ervan!

1 like

Ik ben zelf gek op horloges met een verhaal en het hele pad naar de maanlanding is dan misschien wel een van de beste verhalen, daarnaast is de Speedmaster ook gewoon een heel mooi horloge.

Voor de liefhebbers, op Disney+ staat er een super gave documentaire over het Apollo programma:

3 likes

Was dat niet gewoon een marketingstunt? Omega bracht de grootste zak met geld mee en mocht hun horloge bij alle ruimtemissies promoten. Even meeliften op de op een na grootste dick size contest tussen de USA en USSR.

volgens dit artikel is dit niet waar, Omega heeft alle testen doorstaan van de NASA om geselecteerd te worden:

Ja, ik ken de verhalen, maar ik geloof niet dat er niet een paar flinke zakken geld van eigenaar zijn gewisseld bij het keuzeproces.

Er is destijds voor $1M geïnvesteerd in een pen die in de ruimte schrijft. Pak dan gewoon een potlood of een stift. Maar ja, die kun je niet verkopen als “de enige echte pen die in de ruimte is geweest”

Fratello heeft denk ik de beste beschrijving van het hele proces naar de selectie toe:

Dat heeft een vrij eenvoudige reden, als je een potlood gebruikt dan kan het grafiet waar je mee schrijft vliegen en kan tot kortsluiting leiden als het op een electrisch circuit terecht komt. Stiften, balpennen en vulpennen zijn afhankelijk van zwaartekracht om de inkt bij de punt te krijgen (deze valt omlaag als je de punt omlaag houdt), ergo bij gebrek aan zwaartekracht schrijfven deze dus niet. De Fisher spacepen gebruikt een gas capsule om de inkt als het ware tegen de punt aan te blijven drukken, daarom schrijft deze ook ondersteboven of zelfs onderwater (de inkt is eerder een vloeibaar cement). De Russen waren wat dat betreft een stuk pragmatischer en schreven met krijtjes van een niet geleidend materiaal. De Amerikanen hadden in die zin een neiging tot over-engineering.

3 likes

Ik deel even een plaatje voor de sfeer:

3 likes

Die hadden een beperkter budget en geen kapitalistische machine erachter zitten, dus die dachten wel logisch na. Misschien dat de Russen daarom de space race ook hebben gewonnen.

1 like

It writes upside down!

2 likes

Mooie aanschaf, en zeker een mijlpaal in jouw levensverhaal. Heel veel plezier met dit horloge en met de kids!

1 like