NA: Mijn holy grail uit het mooie Japan - Seiko Marinemaster SLA077

Na bijna 2 jaar lang dromen was het gisteren dan eindelijk zo ver. Mijn ‘‘holy grail’’ lag na een paar weken wachten dan eindelijk bij de juwelier, de Seiko Marinemaster referentie SLA077!

Sinds dit model uitkwam in September 2024 wist ik dat dit voor mij de ultieme duiker was. Ik wou al jaren een Marinemaster, maar de voorgaande modellen (die ik nog steeds super tof vind) waren simpelweg te groot voor mijn smallere pols. En toen ik de specs van de SLA077 & SLA079 was ik even stil, en dacht ik maar een ding; ‘‘Deze Marinemaster kan ik wel dragen, dit moet ik hebben…’’

Waarom ik hem toen niet gelijk heb gekocht? Heel simpel, ik kon het horloge des tijds niet comfortabel betalen. En de financiële stress die ik dan zou hebben zou niet positief bijdragen aan het draagplezier. Dus ik dacht maar aan de wijze woorden van Kintarō Hattori, ‘‘Follow your dreams and keep moving ahead, no matter what challenges you face’’, en het sparen was begonnen!

Inmiddels heb ik de financiën weer op orde, en ook nog eens een nieuwe baan! Dat mag wel gevierd worden met een nieuw horloge toch?:flushed:

Dus gisteren was het dan zover, en wow, wat een beauty!! Oordeel zelf maar👇🏻

En check die wijzerplaat😍

Even een paar specs voor de liefhebbers;

Diameter: 42,6mm
Lug to lug: 49.3mm
Dikte: 13,4mm
Uurwerk: Seiko kaliber 8L35B (op basis van Grand Seiko kaliber 9S55)
Waterdichtheid: 300m (ISO certified)

Echt super blij met deze aanwinst! Voorlopig gaat hij niet van mijn pols;)

Ook heel veel dank aan Van Hell Juweliers in Amersfoort voor de fantastische service! Dit model is discontinued en dit was de allerlaatste die vanuit Seiko geleverd kon worden. (Heel veel geluk gehad dus)

Fijne avond allen!:raising_hand_man:t2:

111 likes

Mooie aanwinst :grin:

Prachtig, van harte!

Heel mooi, geniet ervan!

gefeliciteerd! :+1:

Gefeliciteerd met deze aanwinst! Veel draagplezier gewenst :+1:

Toffe aanwinst :ok_hand:. Gefeliciteerd met deze Japanse NA. Staat je goed

1 like

Heel mooi! Veel plezier van deze topper!

Gave Seiko. Veel plezier ermee.

Lekker hoor! Geniet er van!

Gefeliciteerd! En tof om te lezen dat je zo hard gewerkt hebt om dit horloge aan te schaffen. Dat was het zeker waard. :slight_smile: Ik ben ook gek op die MM300’s.

Gefeliciteerd met je grail.
Het is een beauty!:+1:

Prachtig! Wat een mooie aanwinst. Gefeliciteerd! En tof dat je wat wilt delen over de financiële stress die je ervaarde op het moment dat het horloge uitkwam, erg menselijk.

Wat een gaaf horloge! En wat tof wat je deelt!

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst.

Een van de mooiste duikers die Seiko heeft gemaakt. Echt heel gaaf!

Gefeliciteerd! Toffe aanwinst!

Prachtig zeg! Van harte :partying_face:

Prachtig!

Hele fijne NA met prachtige foto’s! Die Fujifilm zelf was ook al de investering waard zeg :grin:
Geniet van deze mooie Marinemaster en ik zie graag nog meer foto’s op Insta voorbij komen.