mooie tijd
mijn kerstklokje komt eraan deze week, overgenomen van een HF lid, wordt een geschenk van mijn vrouwtje
mooie tijd
mijn kerstklokje komt eraan deze week, overgenomen van een HF lid, wordt een geschenk van mijn vrouwtje
Das een mooie! Veel plezier ermee en natuurlijk een mooie kerst
Ben benieuwd welke!
Hoeveel Invicta’s heb je inmiddels? Maak eens een groepsfoto
Nieuwe of oudjes?
Wil wel een foto maken met z’n allen erop. Alleen ben ik de laatste tijd steeds een aantal kwijt vanwege service beurt. Momenteel ook en ik ga binnenkort weer eentje op de bus doen.
Een invicta die ik wel kan waarderen. Gefeliciteerd!
Mooi horloge! Veel draagplezier Kasper
Ben wel benieuwd naar hoeveel je er nu inmiddels hebt.
Maak je toch gewoon een foto minus die nu weg zijn.
Dit dus.
Maar ontopic. Hoe kom je aan deze en die andere vintage modellen? E-bay?
Je ziet op dit horloge een rode “druppel” op de chrono wijzer. Wat ik mijzelf afvraag. Op sommige van die oude Invicta’s kom ik van die blauwe en/of rode “druppels” tegen. Ik heb dit ook op 1 van mijn andere horloges (tripple date), maar ben dit ook online tegengekomen op op andere horloges. Alleen nog geen oude reclameblad of iets anders die mijn vermoedens bevestigen.
EBay, Marktplaats, Etsy, Chrono24, websites van handelaren, etc.
Wat is je vraag precies?
Zou Invicta een lijn/collectie in het verleden hebben gehad met deze design kenmerken?
Dat lijkt me wel. Het werd veel gedaan in die tijd. Twijfel je aan de originaliteit van de secondewijzer?
Nee dat niet.
Ik kan helaas geen advertenties van vroeger ervan vinden, maar wat ik wel zie is dat Invicta vintage chronografen vaak dit type secondewijzer hebben.
Ik had het over die chrono wijzer waar aan het einde een druppel in het rood staat afgebeeld. Dit kom ik ook op deze wijzerplaat tegen.
Maar ook online een keer bij een duiker en een andere chronograaf.
Tof ding, met coole flyback functie. Is het een volstalen kast of is ‘ie verchroomd (alleen fond acier inoxydable/stainless steel back)?
Dat weet ik. Dat heeft, voor zover ik weet, niets met elkaar te maken. Ik was op zoek naar advertenties van vroeger om te kijken hoe chronografen daar afgebeeld waren, maar die kon ik niet vinden helaas.