NA: Mijn Rolex grail binnen. Doel 2020 bereikt. Wat nu?

De Rolex Submariner is een iconisch horloge, en staat in die hoedanigheid eigenlijk al jaren op mijn radar. Voor ik goed en wel geïnfecteerd raakte met het horloge virus, was de Submariner het enige horloge wat ik eigenlijk überhaupt ooit wilde hebben. Mijn ‘grail’.

De sub checkt voor mij alle checkboxen af:

  • Zwart
  • Relatief onopvallend
  • Relatief klein met 40 mm
  • Iconisch design, niet voor niets zo ongeveer het meest nageaapte design in de horloge wereld
  • Geen Rolex Datum puist

Heb lang getwijfeld voor een 14060 of de 114060, gezien ik de maxicase geen doorslaand succes vind en ik wel een echte bandenwisselaar ben. Uiteindelijk moest ik van mezelf wel voor de 114060 gaan, omdat ik er eentje nieuw wilde kunnen kopen. Mijn naam op de garantiekaart, geen enkele twijfel over de echtheid, helemaal nieuw. Dan maar dikke lugs.

Probleem nummer 2, 114060 is niet te krijgen of voor een dikke premium bij de grijze dealers. Dat wil ik niet, dus dan maar uitstellen. Heb in de tussentijd mijn Polerouters gekocht, gekke horloges gekocht om de honger naar een sub te stillen. Alles ook weer door geflipperd op de Polerouters na. Dat design bevalt me ook wel ERG goed.

MAAR! Vandaag was het ineens zo ver. Om 11.00 heb ik mijn 114060 kunnen ophalen bij Gassan. Zit nu al een paar uur dom te grijnzen met dat ding om mijn klauw, en alle gedachten aan verdere horloges zijn uit mijn hoofd verdwenen.

Klaar…

Ben ik klaar…?

Ongetwijfeld niet. Maar wat ik nu nog wil? Geen idee. We gaan zien hoe lang dit gevoel van tevredenheid gaat duren.

Voor nu, slechte foto’s. Want fotograferen kan ik niet :slight_smile:

147 likes

Proficiat met deze mooie aankoop! Geniet er van!

2 likes

Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd met je grail!

1 like

Hele mooie keuze, proficiat en veel draagplezier! :+1:

2 likes

Gefeliciteerd. Dan wordt het nu tijd om voor een SD te gaan sparen. Dat is toch de echte duiker voor mij!

2 likes

Prachtig Ruud, heel veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd ! Echt een prachtig horloge , precies wat je beschrijft ook . Alles wat een horloge moet hebben maar toch altijd op zoek naar “iets mooiere , beters” wat er mischien eigenlijk toch niet is .
Blijft een rare hobby :grin:

1 like

Mooie aanwinst, no date versie vind ik een+1
Draag hem in gezondheid

1 like

Je Polerouter collectie uitbouwen :wink::grin:

Proficiat met je Sub! Topper

2 likes

Fraaie Lex! Van harte en veel draagplezier. :ok_hand:

Afmelden en aanmelden op RF, logisch … :wink:

5 likes

Proficiat,geniet er van

Neen.
Maar veel plezier er van!

1 like

Dat is hem voor mij toch niet :slight_smile: . En ik moet tot mijn spijt bekennen dat deze duiker waarschijnlijk toch nooit water gaat zien… Durf nu ook wel rond te lopen met een hommage. Heb de real deal toch ook :slight_smile: .
Wellicht op termijn een batgirl… Heb je toch die GMT complicatie.

Mede-mogelijk gemaakt door jou @blauwbeer. :slight_smile: . Die sexy Glycine zit nu hierin… Ben er heel erg blij mee. Onrealistisch blij ook.

Ik ben nu dus echt leeg. Ik weet niets meer…

Die kans is nog wel aanwezig… een 35.5mm met strakke zwarte plaat. De 34mm ‘nos’ Polerouter die ik heb gaat eruit vanwege de Rolex en draag hem niet. 35.5 is wel helemaal mijn maat :slight_smile:. MAAR NU EVEN NIET :slight_smile: .

Dat kan altijd nog :). Voor nu bevalt de sfeer op het HF nog heel erg goed. Toch wel fijn dat je niet allemaal van dit soort saaie Rolexjes ziet :slight_smile:.

F*CK, nu kan ik eigenlijk alleen nog met goed fatsoen een Nautilus of RO kopen…
Of zo’n foute two-tone blauwe plaat DJ uit de 80s.

5 likes

Ehh…

Goede.

4 likes

Ik ben een lafbek.

3 likes

Brrr. Zelfs met krassen kun je hem kwijt voor meer dan je er nu voor hebt betaald, dus dat kan het probleem niet zijn.

Die shit is gemaakt om ruig mee te doen. Het is een toolwatch, geen sieraad.

12 likes

Gefeliciteerd!

1 like

Ben het helemaal met je eens :slight_smile: . Ga er ook niet teveel mee baby’en… maar ik zwem vooral in het buitenland en mik m dan ook graag in een rugzak. Doe ik toch liever met een goedkopere prul…

1 like

Wat nu? Niks, just sit back and relax! Knappe aanwinst.

1 like