NA: Mijn SKX killer, de Orient Kamasu (maroon)

Zou mooi zijn als hier een BoR of jubilee band voor was.
Ik zag op internet een plaatje van iemand die een SKX007-band van Uncle Seiko op een groene Kamasu gezet had: (KLIK)
Dat maakt de Kamasu nog weer wat leuker, maar ik vraag me af of dat ‘zomaar’ past, of dat er eerst gezaagd, geslepen en gebogen moet worden…

1 like

Ik heb een jubilee met curved end links bij geckota besteld voordat ik op vakantie ging.
Als ik terug ben even testen of het goed past. Zal wel even wat foto’s posten dan.

2 likes

Prachtige Orient, veel plezier gewenst :slight_smile:

Gave wijzerplaat! Zul je wel wat complimenten over krijgen. Geniet ervan!

Precies dat. Had uncle seiko wel even kunnen vermelden.
Maar volgens mij hebben die banden ook holle endlinks.
Hopen dat strapcode met band komt.

De skx heeft nog zn laatste stuiptrekkingen, maar is verder zo goed als dood (lees: de laatste restanten worden verkocht, maar is uit productie).

In dat opzicht is de Kamasu wel n skx killer (vervanger). Ben benieuwd hoe ie zich houdt tov de citizen ny0040.

1 like

Op basis van de positieve reacties en mooie plaatjes twee exemplaren besteld omdat ik twijfelde over de kleur. Deze week een groene en blauwe binnen gekregen. Ze vielen me om de pols wat tegen. Ze dragen kleiner dan verwacht en ze voelde voor mij wat goedkoop aan. Totaal tegen verwachting beide exemplaren retour gestuurd. Jammer, want had hoge verwachtingen. Wellicht te hoog.

1 like

Die groene :star_struck:

1 like

Denk dat vooral de bracelet de oorzaak van jouw bevindingen is. Daar kan ik mij best wel iets bij voorstellen, al is het in mijn ogen nog best acceptabel allemaal.
Maar het horloge zelf is toch wel echt heel netjes. Mooie uurmarkeringen, mooie sunburst, mooie lume, mooie vormgeving. Allemaal subjectief van mijn kant natuurlijk :sweat_smile:
Jammer dat het horloge jou niet kon bekoren.

Tja de bracelet is inderdaad niet je-van-het maar dat had ik voor dat geld ook niet verwacht. Het formaat speelde denk ik de belangrijkste rol voor het ontbreken van de klik. Ik zal ook de laatste zijn om te beweren dat de kwaliteit niet goed is. Goed uurwerk, prima bezel actie, mooie lume en saffierglas: niks mis mee!

2 likes

Leuk artikel over de kamasu… ook in vergelijking met de ny0040 en skx007.
:sunglasses:

6 likes

Van Fratello. Weet niet of je onderstaande dan nog moet geloven. Staat er niet iets van ‘advertorial’ boven of zo? :wink:

Call me a sucker for voting for the newest kid on the block, but I’d actually choose the Orient Kamasu over the Seiko SKX007 and Citizen NY0040

1 like

Ik begrijp dat de reputatie van Fratello op de helling staat, maar neemt niet weg dat dit stukje proza gewoon goed is. :yum:

1 like

RA-AA0005B19B incoming :yum:

1 like

SKX is niet te killen.
Het is wat het is, niets meer niets minder.

1 like

Mooi verhaal, en wat een wijzerplaat!

De zwart gouden versie. Nice :drooling_face:

8 likes

Alvast een kleine preview

5 likes

Update

Een 192 dagen update. Vooral naar aanleiding van onderstaande vraag/opmerking.

Laat ik beginnen met de stelling: kan een sunburt te agressief zijn?

  • Natuurlijk niet gekkie.
  • Zeker wel :sunglasses:

0 stemmers

Maar terug naar de opmerking/vraag. Is de sunburst bij de kamasu maroon een beetje te?

Ik vind zelf van niet.
De dial heeft verschillende gezichten in mijn ogen. Als de zon fel schijnt dan wil de dial wel richting red grape gaan met bijbehorende kleurige sunburst. In het algemeen is het toch echt meer een chestnut / maroon kleur, met meer subtiele sunburst.

Een ieder kan ik aanraden op Instagram te zoeken met #orientkamasu
Daar zijn veel wristshots te vinden, met doorgaans de meer bescheiden maroon sunburst.

Ik heb het horloge in zelfde periode gekocht als de monster met blauwe sunburst dial. Die laatste vind ik meer sunburst hebben. And I really don’t mind actually…

6 likes

Leuke interessante belichting van de Mako modellen van Orient. Goed werk! :sunglasses::+1: