New kid on the block: Orient Kamasu

Hallo allemaal,

Gaandeweg mijn horologische carrière hebben aardig wat Seiko duikers de revue gepasseerd. Van de SKX tot de MM300 Sbdx001. I almost had them all. Orient heb ik geen ervaring mee, maar na het zien van onderstaand filmpje van de Orient Kamasu moet ik zeggen dat ik toch wel onder de indruk ben. Inhouse movement. Hacking and winding. 200 meter water resistant. 40h power reserve. Saffier glas. Qua afwerking ziet het er mijns inziens allemaal zeer goed uit voor zijn prijs (circa 250 dollar). Iemand ervaring met de Orient Kamasu? En tot slot vinden we hem geslaagd?

MvG Ralph

Orient Kamasu

  • Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

1 like

En zou je hem boven en Seiko SKX prefereren?

Seiko SKX versus Orient Kamasu

  • Seiko SKX
  • Orient Kamasu

0 stemmers

Orient is ook Seiko/Epson group.

De Kamasu vind ik een mooie duiker waar je jaren lang
plezier van kunt hebben.
Alles inhouse, is bewonderenswaardig.
Helaas heeft Orient zich echt vastgebeten in dat ‘sigarenbandjes’ logo.
Is het niet een beetje tijd voor een nieuw logo ontwerp? :thinking:

7 likes

Ja lijkt erg veel op het logo van Pall mall of zo toch. Ik rook niet dus heb er geen verstand van gelukkig, maar ik zag het een keer voorbij komen op internet.

1 like

Je… wat? :crazy_face: Haha, leuk bedacht!

Ziet eruit als een leuke instap duiker :+1:
Qua styling nog net iets aantrekkelijker dan de skx007.

1 like

Ik vind hem ook erg geslaagd! Zou prima mijn volgende vakantie horloge kunnen zijn. Ik vind de detail shots van Horology House bij deze Orient wel indrukwekkend. De tekst op de dial staat er retestrak op.

Ja geslaagd ,zeker voor dat geld een topper .

1 like

Ach de zoekfunctie is toch een onderschoven kindje bij sommigen.

4 likes

Zijn random topic generator is niet aan de zoekmachine gelinkt, dan krijg je dat.

4 likes

Misschien moet je eens een keer naar buiten gaan. Dan hoef je ook niet voor ieder onderwerp dat al bestaat drie nieuwe topics te openen.

8 likes

Ik heb een SKX, maar zou bepaalde kleurstellingen van de Kamasu prefereren. Misschien de rode, al ben ik daar zeer zeker over aan het twijfelen.

Juist het gelinkte topic van @Stephannl doet me twijfelen. Het lijkt er op alsof de rode namelijk een te aggressieve sunburst heeft, een beetje zoals Sinn de kleuren van bijna alle 556l horloges net verneukte.

@Stephannl, wat is je visie op termijn?

1 like

What a shitter

1 like

Dit viel me vanochtend op.

Orient:

V.s koffie van de Lidl:

:grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes