Na iets meer dan 2 jaar heb ik ontdekt dat mijn voorliefde vooral naar aparte kastvormen gaat. Toen ik in den beginne vooral naar duikers zat te zoeken, zijn het nu vooral de sportievere dressers die mijn aandacht krijgen.
Ik kwam dus heel toevallig een post tegen van @charlesb52 in het Minase only topic, over een eerste serie model, dat mij onmiddellijk triggerde.
Minase was oorspronkelijk een metaalverwerkend bedrijf (uitvinder van de ‘step drill’ - het huidige logo van Minase - om de opening voor de kroon te maken). En dat merk je aan hun kasten. Ze scoren momenteel erg goed met hun Divido 2.0.
Maar ik heb een Five Windows weten te bemachtigen, een doorkijkhorloge met 5 delen saffier, Sallaz polishing, case-in-case structuur, hand-made. Of hoe je je horloge langs alle kanten kunt begluren
En deze is de allereerste verise, nog voor de step-drill en de naam van Minase op de dial kwam. HiZ is een acronym afgeleid van de Japanese woorden “Hizu” (uniek) en “Hi Izuru Kuni” (land of the rising sun).
Toch wel een behoorlijk unieke kastvorm, en niet alledaags ontwerp.
En dat is nu juist waar ik zo op kick
Een paar foto’s voor de liefhebbers (tja, ga me nog wel eens een macro lens aanschaffen):
Ik neem aan overgenomen op het Uhrforum? Erg gave aanwinst van een top merk! Gefeliciteerd! Was diep onder de indruk op de laatste beurs die ik bezocht heb, in Düsseldorf waar Minase stond.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, normaal ben ik niet zo van vierkante modellen maar deze is toch wel een uitzondering . Nooit eerder voorbij zien komen op het forum, leuk ook die doorkijk aan de zijkant van het horloge en staat heel netjes met die leren band. Veel draagplezier en nooit verkopen, leuk apart horloge
Gefeliciteerd Wim,
Minase maakt bij mij altijd veel los.
En je hebt een heel fraai exemplaar…
Je wist het nog niet, maar je bent nu officieel een vriend van mij .
Hehe, leuk om de reacties te lezen
Dankuwel voor de felicitaties
Het horloge polariseert blijkbaar nogal.
Sommigen vinden hem mooi, gaaf, geslaagd…
Sommigen vinden hem tof, apart, eigenzinning, bijzonder, exotisch…
Toffe woordkeuzes in deze groep, soms om niet te moeten zeggen dat ze deze eigenlijk niet zo mooi vinden.
Nuja, sommigen zeggen het dan weer wel.
Of toch bijna.
En sommigen vinden hem zelfs mooi en apart/tof!
Jawel, die heb ik overgenomen.
Aardige kerel hoor, ik kreeg er zelfs een pakje Poolse Haribo’s bij
Geen garanties, maar ik ga mijn best doen. Ik verkoop niet zo heel snel.