Vandaag deze vriend mogen toevoegen aan mijn collectie. Minerva chronograaf met caliber 13-20 (oa te herkennen aan de plaatsing van de pushers, 37 graden vanaf de kroon).
De Minerva is 37mm, maar draagt nog net iets groter door de lug to lug afstand en gemaximaliseerde wijzerplaat. De wijzerplaat oogt als een portugieser, maar dan met meer karakter.
Ik ben nog op zoek naar meer informatie over dit type horloge, dus als iemand mij verder kan helpen, dan uiteraard graag!!
De set is compleet incl originele doos en stof doekje en was mega verrast door de staat van het horloge, deze was veeeel beter dan ik aanvankelijk dacht! Ik zal de komende dagen even goede foto’s maken.
Schitterende vintage van een prachtig merk dat tegenwoordig onder de vlag van Mont Blanc uurwerken/horloge uitbrengt. De wijzerplaat ziet er nog opvallend goed uit, alleen die band past niet bij dit horloge.
Thanks voor de positieve reacties, de nato zit er even tijdelijk op omdat ik de “originele” zwarte band niet mooi en te hard vond bij het horloge. Denk aan een naturel kleur nubuck band, past mooi bij het wit en gouden leaf hand + gouden indices.
Ik zoek nog het e.e.a. qua info over het horloge zoals bouwjaar (schat nu zelf ergens eind jaren 50), heb er een tweetal gevonden (goud) maar met ovale pushers die uit de jaren 40 zijn, heb alleen het idee dat deze jonger is.
De reageerders voor mij die vragen om een andere band hebben allemaal een like gehad van mij want ik ben het daar 100% mee eens. Gelukkig staat dit al in de planning las ik.
Wellicht mogen we ook wat foto’s van het uurwerk??