NA: Minerva chronograph | 13-20 caliber

Vandaag deze vriend mogen toevoegen aan mijn collectie. Minerva chronograaf met caliber 13-20 (oa te herkennen aan de plaatsing van de pushers, 37 graden vanaf de kroon).

De Minerva is 37mm, maar draagt nog net iets groter door de lug to lug afstand en gemaximaliseerde wijzerplaat. De wijzerplaat oogt als een portugieser, maar dan met meer karakter.

Ik ben nog op zoek naar meer informatie over dit type horloge, dus als iemand mij verder kan helpen, dan uiteraard graag!!

De set is compleet incl originele doos en stof doekje en was mega verrast door de staat van het horloge, deze was veeeel beter dan ik aanvankelijk dacht! Ik zal de komende dagen even goede foto’s maken. :slight_smile:

Hierbij vast wat snelle foto’s:

65 likes

Tof! Gefeliciteerd met de aanschaf maar wel als de sodemieter van die nato afgooien en op een band van dezelfde klasse zetten. Dank! :slightly_smiling_face:

13 likes

Gaaaaf!

Prachtig horloge!

Heel erg mooi!

Mooi horloge hoor!

Schitterende Minerva.
Gefeliciteerd met je NA.
Veel draagplezier gewenst.

Heel mooi horloge van een legendarisch merk! Van harte met je nieuwe aanwinst! :smile: :+1:

Zo, die is prachtig!

Zeer fraai horloge :ok_hand: :ok_hand:
Gefeliciteerd met de aanwinst en veel plezier ermee.

Die Nato past er wat mij betreft niet echt bij en laat het horloge veel te groot lijken op je pols, maar dat is uiteraard een smaakkwestie.

Misschien dat @Bidle je iets meer kan vertellen over dit horloge, volgens mij heeft hij zich wel eens in dergelijke Minerva’s verdiept.

3 likes

Ik had het niet beter kunnen zeggen!

Een van de redenen dat ik elke dag weer op HF ben te vinden is toch wel het aanschouwen van zulke pareltjes!

3 likes

Schitterende vintage van een prachtig merk dat tegenwoordig onder de vlag van Mont Blanc uurwerken/horloge uitbrengt. De wijzerplaat ziet er nog opvallend goed uit, alleen die band past niet bij dit horloge.

2 likes

Gefeliciteerd en veel plezier met je NA! :heart_eyes:

super super mooi!!.

Zie hem graag op een leren band,

1 like

Precies dit.

1 like

Mijn beste,

Proficiat dan ook met deze fraaie vintage!!!
Ik wens je er vele mooie momenten mee!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Wow wat een prachtige aanwinst, en ook nog zo’n complete set. Mooie vondst, lucky you! :four_leaf_clover: Veel plezier ervan gewenst.

Hi allen,

Thanks voor de positieve reacties, de nato zit er even tijdelijk op omdat ik de “originele” zwarte band niet mooi en te hard vond bij het horloge. Denk aan een naturel kleur nubuck band, past mooi bij het wit en gouden leaf hand + gouden indices.

Ik zoek nog het e.e.a. qua info over het horloge zoals bouwjaar (schat nu zelf ergens eind jaren 50), heb er een tweetal gevonden (goud) maar met ovale pushers die uit de jaren 40 zijn, heb alleen het idee dat deze jonger is.

Zijn dit overigens realistische prijzen? :neutral_face: :neutral_face: :neutral_face:
1 like

Pure schoonheid!

Prachtige Minerva! Wat een klassieker zeg!

De reageerders voor mij die vragen om een andere band hebben allemaal een like gehad van mij want ik ben het daar 100% mee eens. Gelukkig staat dit al in de planning las ik.

Wellicht mogen we ook wat foto’s van het uurwerk??