Ik ben geen Minerva kenner dus dat kan ik niet inschatten. Chrono24 is natuurlijk een platform waar veel handelaren zitten en iedereen inclusief Chrono moet natuurlijk wat verdienen.
Wel heb ik het idee dat over de jaren de prijzen omhoog zijn gegaan. Waar ik voorheen nog wel eens iets leuks daar kon vinden vind ik de prijzen aan de (te?) hoge kant en helaas is de optie om een prijsvoorstel te doen vaak geblokkeerd.
Minerva zweeft mee met het marketing budget van Mont Blanc. Minerva’s zijn geen slechte horloges en zeer value voor money toen het nog bestond als independent maar zeker niet de range waar de High end Minerva’s van Mont Blanc tegenwoordig zichzelf positioneren. Zou ik persoonlijk 8k uitgeven voor een vintage chrono Minerva…nee
Hoe saai zou de wereld en deze hobby zijn als iedereen eens was met elkaar.
Minerva was vroeger value voor money en vooral de chronografen waren bekend. Maar het was een hele goede middenmotor maar meer niet.
Tegenwoordig is het onderdeel van Mont Blanc en hun duurste horloges dragen de Minerva Villeret heritage. Als onderdeel van Richemont hebben ze een een grotere marketing budget en Minerva als high end horloge instituut (Institut Minerva de Recherche en Haute Horlogerie ) wordt goed uitgemolken. Laatst een single button chrono omgehad. Heel mooi en fantastisch afgewerkt maar 38k euro schrok ik van.
Ik schat de kans groot dat dit niet een echte vintage is, maar een neo-vintage.
Minerva heeft in de jaren 90 redelijk wat horloges gemaakt van oude uurwerken en nieuwe kasten. Zou ook de mooie moderne doos verklaren bij dit vintage uurwerk.
Dit doet niets af aan de kwaliteit, maar wel aan de waarde. Het zou ook het forse formaat verklaren en de goede staat waarin het horloge verkeerd.
Ik denk dat het horloge lang in een la heeft gelegen, de doos is helemaal verweerd, ik raak hem niet met mijn handen aan, want anders valt hij uit elkaar (bekleding aan de buitenzijde). Voelt als geheel veel ouder als 20 jaar.
Daarnaast is het horloge toch best geoxideerd (met name de Lugs aan de achterzijde). Ik heb ook een Minerva uit die tussenperiode, Minerva Pythagore II 38mm (NOS) en dit is op alle fronten totaal verschillend in afwerkingsniveau. Ik zal morgen nog eens een paar plaatjes schieten van het horloge head-only.
Schitterende NA Minerva is voor mij echt een merk wat zo enorm veel dingen goed doet/heeft gedaan.
De lettertypes , de uurwerken, de indeling van de wijzerplaten, de mooie wijzers.
Ook deze NA , erg mooi!
Veel plezier ermee!