NA: Minerva chronograph | 13-20 caliber

Zie hier de Pythagore II 38mm Cal 48. Deze is NOS, werkelijk waar geen krasje te bekennen incl, doos en originele ongebruikte leren cognac band.

Gr. Mark

5 likes

Dit is werkelijk een schitterend horloge, die opgelegde cijfers en wijzers in goud op een creme witte wijzerplaat zijn geweldig. Hier een foto van de mijne met bruine Hirsch Rivetta band (die helaas niet meer gemaakt wordt):

Het enige nadeel voor mij vind ik die 38mm, op mijn pols eigenlijk toch zo’n 2mm te klein. Al veel getwijfeld om het daarom maar te verkopen, maar wat zou het kunnen opleveren? Op Chrono en Ebay staan achterlijk hoge vraagprijzen, maar recente verkoopprijzen kan ik niet vinden, want ze worden zelden te koop aangeboden. Bovendien vind ik dit horloge wel erg mooi en ben bang spijt te krijgen als ik hem verkoop…

3 likes

@Jurgen en @Bender, ik krijg mijn Minerva 38mm pilot hopelijk ergens de komende week binnen. Al een maand geen enkel bericht van USPS gekregen met enige voortgang :frowning: Mijn Pythagore is er ook eentje van de laatste serie, met zwanehals regulator zoals die van Bender zie ik. Maar de mijne wordt dus een pilot versie met zwarte wijzerplaat en cathedral hands (zo noemen ze ze meen ik). Dan hebben we met @Bidle een mooi Pythagore clubje toch?

En als iemand de zijne kwijt wil, dan hoor ik het graag :slight_smile:

Volgens mij staat er nu eentje te koop op het Web…
Eerst deze listing ($): https://forums.timezone.com/index.php?goto=7664648&rid=0&t=tree
Nu nieuwe listing met lagere prijs ($): https://forums.timezone.com/index.php?goto=7669173&rid=0&t=tree

Vind de staat van dit specifieke horloge beetje tegenvallen (afgezien van de kleine krasjes van het dragen), indices lijken licht geoxideerd en de rand van de seconde subdial lijkt beetje gechipt te zijn (hoe dat kan is me een raadsel).

:heart_eyes:

Dat zou ik wel denken… Prachtig horloge, mooie maat die ook in deze tijd prima mee kan. Ook op jouw pols :ok_hand:

Wat een geld… De staat van deze is inderdaad niet al te best, bovendien lijkt het horloge en de band ook nogal gepolijst.

:male_detective: Deze topic was me ontgaan :face_with_thermometer: mij als Minerva :heart_eyes:

In september had Van Spengen een grote collectie Minerva’s die onder de hamer :man_judge: kwamen. Nu weet ik in ieder geval waar de twee ervan zijn terecht gekomen :flushed: in ieder geval bij een van de mensen op de forum :+1:
Groeten Iwan :motorcycle:

Beterrrrrrr!

Ook deze 13-20 even laten zien

22 likes

Pohhhh echt schitterend :heart_eyes:

Een beauty! :heart_eyes:

Heel erg mooi. Niet een beetje mooi. Heel erg mooi.

Pŕŕrrrrrrrrrachtig :star_struck:

Wat en prachtige aanwinst!! Gefeliciteerd

:star_struck: :heart_eyes: Mooi :+1: :clap:

Schitterende Minerva.
Hebberig word ik van deze.
Proficiat met je NA.
Veel draagplezier gewenst.

Iwan had jij niet een 13-20 gerestaureerd…respect hoor.

Heel mooi horloge en doosje. Maar op die nato is het maar niets hoor.

:face_with_monocle: Je heb het goed onthouden, maar ik heb het niet zelf :man_mechanic: :hammer_and_wrench: aan gesleuteld, maar is voor mij gedaan :star_struck:
De 13-20 is naast de 17-29 en de 19-9 zeer hoogstand technisch “apparaatje”.