NA Ming GMT

Op verzoek van @Zulu en geheel tegen mijn gewoonte in een NA topic. Bepaalde horloges, of je ze jou nou aanspreken of niet, zijn anders dan anders en verdienen wel wat aandacht.

Nadat ik een paar jaar geleden in een minder helder moment mijn Tudor Pelagos verkocht en diens vervanger (114060) al vrij snel weer liet gaan begon mijn verlangen naar een titanium GMT in draagbaar formaat (39-41 mm) te groeien. Het verbaasde me enorm hoe weinig deze combinatie samenkomt in horloges die me aanspreken en mijn hoop was al snel gevestigd op een Pellikaan HFLE. Dat deze uiteindelijk in staal wordt uitgebracht zij Hubert vergeven.

Voor Ă©Ă©n van de kandidaten had ik destijds net niet de moed om de knoop door te hakken:

De MING 17.03 GMT - BURGUNDY DIAL

Ik vond het een superaantrekkelijk horloge, maar er waren wat zaken die me tegenhielden:

EĂ©n: In mijn hoofd was er een stem die zei dat Grade 2 titanium slechter is dan Grade 5. Ook een zeer enthousiaste uitleg van Ming verhielp dit niet 100%

Twee: De maat: met zijn 38mm doorsnee en 9,8 mm dikte vermoedde ik dat deze te klein zou dragen.

Drie: De Prijs: inclusief de stalen band en importjosten zou het horloge richting de tweeduizend euro gaan destijds. Met de bovengenoemde onzekerheden wilde ik het risico niet nemen.

En toen kreeg ik via een horlogevriendje de mogelijkheid aangereikt om er een voor een redelijke prijs zonder stalen band (die me toch al niet zo bekoorde) aan te kopen. (destijds bestond de optie zonder staan nog niet bij mijn weten.)

Gisteren arriveerde het horloge en potverdrie, wat is het een snoepje zeg! Klein voor mijn doen? Jazeker. Te klein? Ik denk het niet, hoewel het nog wel even wennen is.

De eerste indruk: Ontzettend mooi afgewerkt, subtiel en bescheiden, maar door het volledig eigen smoeltje zeer aansprekend. De saffieren wijzerplaat uit drie delen leeft ontzettend mooi! deze kan zwart ogen, burgundy opkleuren met een schitterende sunburst, maar ook grijs of simpelweg spiegelend.

de binnenkant van de wijzerplaat lijkt geëtst saffier en de GMT index bevindt zich daar. in het midden een smalle cirkel met daarop de tijdzones en aan de buitenkant een “Donut” van vlak saffier.

Het titanium heeft een prachtige rustige uitstraling, is licht, maar niet te licht en de banden sluiten met een mooie curve goed aan op de kast.

Het horloge wordt aangedreven door een op 5 posities afgeregelde en 250 uur geteste Sellita SW330-1 top grade. Prima lijkt me.

Het geheel geleverd in een mooie houten box met een leren pouch met daarin vakken voor de extra banden, een tool en,… Grade 2 titanium warranty card! Het kan dus wel!

warranty card

De foto’s

En om de pols

Het Merk Ming:

Ming is gestart door een 6 tal enthousiaste verzamelaars met geweldig veel kennis en ervaring op horlogegebied onder leiding van Ming Thein. De horloges worden in Maleisië ontworpen en gebouwd in Zwitserland. De QC doen ze in Maleisië. Deze liefhebbers wilden iets neerzetten dat ze echt gaaf vinden en dat er nog niet was. Dit resulteerde in hun eerste model, de 17.01 dat in recordtijd via kickstarter uitverkocht was en dat nog zeer gewild is onder internationale verzamelaars.

Later volgden de 17.03 in 2 kleuren en de 19.01, een meer high end uitvoering. Prachtig!! Vandaag werd ik erop geattendeerd dat de 19.02 world Timer in de Pre order verkrijgbaar is! I like where Ming is going!

https://ming.watch/

de 19.01

De 19.02

Schitterend!! Maar ik ben voorlopig zeer tevreden met mijn instap Ming

74 likes

Precies dat. Ik vind ze erg gaaf, juist omdat ze een eigen smoel hebben. En een gedurfde keuze kan ik altijd wel waarderen. De plaat is erg gaaf, veel plezier met dit horloge en dankbaar voor de toelichting!

5 likes

Gefeliciteerd. Weer eens wat anders dit. Leuk verhaal erbij. Klaar ben je. Geniet ervan!

1 like

Ik volg ze al een tijdje op Instagram en ze zijn lekker bezig. Geniet er van!

1 like

Heel mooi en apart. Een niet alledaagse verschijning en dat maakt 'm imo nog leuker. Prachtig afgewerkt met oog voor detail. Van harte met deze strakke NA :+1: En dank voor het aangename leesvoer.

Ps die 19.01 en 19.02 zijn ook niet te versmaden idd…met name die achterkant…damn! :ok_hand:

1 like

Heel mooi Onno! Die maat wen je vast wel aan. De kleur rood is heerlijk subtiel. :+1:

1 like

Eigengereid horloge, veel plezier ermee en dank voor het delen!

1 like

Knap heel knap, vraag: wat betekend NA

1 like

Nieuwe Aanwinst. New Arrival. Net Aangekomen.

2 likes

Ik vind ze cool! Alleen zijn de duurdere modellen wel aardig aan de prijs voor een nieuw merk vind ik.

1 like

Niet geheel mijn smaak, maar daarentegen wens ik je wel heel veel draag plezier, altijd leuk als iemand enthousiast is.

1 like

Super mooi!

1 like

Gefeliciteerd, wat een apart en tof horloge! Die saffieren wijzerplaat is waarschijnlijk iets dat je in het echt moet aanschouwen, lijkt me een erg mooi effect. Heeft deze ook een open case back?

1 like

Ik zag 'm al voorbij komen in Wat dragen we… Mooie aanwinst, totaal eigen smoel en nog zeer geslaagd ook. Ik vind 'm retecool. :+1:

EDIT: Ik kan het niet laten om te zeiken. Het is jammer dat de wijzers witter ogen dan de indices/track/GMT wijzer.

2 likes

Prachtig! Lekker eigenwijs en anders dan anders :+1:

1 like

Heel mooi :+1::heart_eyes:

1 like

Graag gedaan Windhund, dat je er veel plezier van mag hebben.

1 like

Allen hartelijk dank!

Ik heb begrepen dat de nieuwe modellen niet totaal de richting van het merk gaan worden, maar simpelweg iets wat ze ook willen doen. Door het succes van de 17.01 schijnen klanten zich aan te melden die niet op een paar centen hoeven te kijken.

Noem me naĂŻef, maar ik geloof heel graag dat deze horloges in de eerste plaats uit passie geboren zijn.

Voor wie er de tijd voor heeft hier een interview van Ming door Ariel Adams https://youtu.be/d-5RKkX0P9k

Edit: caseback is gesloten

8 likes

Heel tof, prachtige wijzer plaat, geniet ervan!

1 like

Dat geloof ik graag, maar als nieuw merk gelijk €9000 euro vragen vind ik persoonlijk nog wel wat.

Ondanks dat er mensen zijn die niet op de centen hoeven te zitten.

1 like