NA Ming GMT

Ik kende Ming al (hij mij niet) en toen niet zoveel aandacht gegeven omdat…kickstarterproject…(wat een rommel komt daar voorbij!)

Na een verhaaltje gelezen te hebben over de bouwkwaliteit en gebruikte materialen begon ik toch wat anders naar dit merk te kijken .

Nu ik hem hier zie met veel betere foto’s en uitleg vind ik hem gewoon mooi
Ik ben totaal geen liefhebber van de gmt functie als zijnde nog een 4e wijzer maar hier vind ik het een mooie oplossing

Wat ik van onderstaande modellen vind?
image
image

Er zijn grote jongens die het minder mooi doen maar wel heel veel duurder zijn.

4 likes

Ik kende Ming van zijn fotografie (om van te kwijlen, zeker zijn horlogemacro’s!).

Ik vind je nieuwe horloge echt een geweldige aanwinst. Geniet ervan! Ik hoop 'm een keer in het echt te zien.

2 likes

Dit is wel fris; ondanks dat het niet mijn smaak is houd ik hiervan :thinking::wink:!

1 like

Klopt, Ming Thein is in de eerste plaats fotograaf.

Hoewel hij de naamgever is van Ming watch bestaat het uit een collectief van 6 horlogeenthousiastelingen.

Wees eerlijk! Van deze schatten koop je toch een horloge? :wink:

6 likes

Heel apart horloge met een eigen gezicht :+1:
Proficiat met deze aanwinst en dank voor het delen.

Zie ik het goed dat de uurmarkeringen ‘zweven’ boven de dial gezien de schaduw?

4 likes

Goed gezien! Het zijn inderdaad “floating numerals” die 0,25mm boven de plaat zweven.

4 likes

Leuk gedaan… geeft wat extra diepte op de dial :ok_hand:

1 like

Ik heb ooit een van zijn fotografie workshops gedaan, in het echt ook een erg aardige man :+1:

2 likes

Mooi zeg. Een fris nieuw design! Prachtig :ok_hand:

1 like

Hoe langer ik kijk hoe meer mooie details er voorbij komen. Titanium is niet mijn ding maar dit is wel topklasse! :ok_hand: Gefeliciteerd!

1 like

De 19 serie zijn serieus mooie horloges, maar die zijn dan ook een totaal andere prijsklasse dan hun eerdere modellen.

1 like

Mooi!

1 like

Dank! Het horloge is voor mijn doen klein van stuk en oogt niet heel erg opvallend, maar het is duidelijk dat er veel aandacht is besteed aan de details.

om ook nog maar te noemen:

-a five-layer antireflective coating is applied to both sides of the sapphire crystal
-het uurwerk past exact in de kast, geen spacer.
-gevuld met stikstof (Why??) 10 atm wr, 3 pakkingen
-extra lugholes om ook andere bandjes te kunnen plaatsen dan de curved end banden van Ming zelf

Was het al duidelijk dat ik een fan ben?

4 likes

imagehttps://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/3/8/6/38697006c0ac9a51531deb636984c9630f935a37.jpg

Wauw dit is wel heel bijzonder! Leuk dat ze daar rekening mee houden.

2 likes

Maurice Lacroix doet het op de Pontos S Diver ook om staal en Nato en Rubber te kunnen monteren. Ik vind het erg cool.

1 like

Is dat niet om de olie langer goed te houden?

1 like

Je hebt gelijk!

“In order to help ensure optimum performance and retard deterioration of lubricants the case has also been filled with nitrogen.”

Fantastisch!

1 like