gasp Holy mother Maria that was uncalled for.
Tuttut niet zo bekrompen. De Smiths is een hij.
gasp Holy mother Maria that was uncalled for.
Tuttut niet zo bekrompen. De Smiths is een hij.
Ben benieuwd! Hoewel het een straphoer is, ben ik nooit 100% tevreden geweest met een bandencombi.
Ik voorzie ook een probleempje vanwege de ver uitstaande lugs en het feit dat het gat op de punt ligt, dus lug gap. Nu heb ik een juchtenlederen band met ton sur ton stiksel gevonden, in middenbruin, die 3,5mm bij de kast is en afloopt naar 3mm dikte. Die zou ook op mân Nomos passen, dus ik zit even veilig. Ik kom daar op terug.
Het witte croco bandje wat mân partner graag bij haar Seiko 5 duikertje draagt doen we maar even niet, al zou het horloge het gewoon slikken.
Ah lekker hoor! Gefeliciteerd met je NA!
Ik vind de Hamilton KFM nog steeds de beste qua uiterlijk, maar ja⊠dat is rete subjectief. Toch is de Smiths door zijn eenvoud in de dial heerlijk om te zien. En dat pijltje⊠ja gaaf! Qua specs, een schot in de roos! Misschien wel iets aan de dikke kant als je dat vergelijkt met de KFM, want die is gewoon extreem plat.
Maar 11mm en een beetje is nog steeds niks. Dat bolle glas is daar aan natuurlijk ook wel een beetje schuldig, maar oogt heerlijk retro! Verdere specs zijn echt geweldig! Vind dat het een hele geslaagde homage is met onwijs goede specs.
Mocht ik een nieuwe field watch moeten kopen⊠dan zou het de Smiths wel eens kunnen worden.
Veel plezier er mee!
Ho ho⊠Kijk, ome Eddie kan de rechten van het merk Smiths wel gekocht hebben, maar hij maakt inderdaad een soort van hommages aan field watches van weleer. In de letterlijke zin van het woord. Het is tenslotte niet zo dat er op dit moment ergens een âorigineelâ van de PRS-29 op de markt is. Dus ik kan me hier wel in het woord hommage vinden, net als die Tourby een hommage aan maritieme horloges is.
No worries, geen popcorn bij nodig, @Juko, die dikte zit echt voor 2mm in het glas, ik merk het niet. Maar dan nog is 11mm op elk horloge groter dan 34mm prima.
Rolex explorer niets voor je?
Klinkt als een Pokemon
Ik dacht altijd dat âRolex Explorerâ SchwiizerdĂŒtsch was voor âSie haben zu viel fĂŒr diese Tissot Gentleman Silicium gezahltâ. Maar ten opzichte van deze Smiths is een Explorer me ruwweg 500 ballen meer waard, nieuw, want automaatje. Daarboven wordt het een slechte waardepropositie.
Is het ook.
Helemaal eens, maar tussen droom en daad staat Eddie in de wegâŠ
En praktische bezwaren,
en ook weemoedigheid die niemand kan verklaren
die des avonds komt
nog voor men slapen gaat.
Ik liep zelf in de val. Dacht dat er met âhomage vanâ weer naar een van de bekendere merken gerefereerd werd zoals iwc bijvoorbeeld.
De beste field watch is gewoon de Hamilton Khaki Field Mechanical. Punt.
38mm case met drilled lugs, handwound caliber met 80 uur power reserve, bead blasted case, clean design zonder datum, gebold saffier glas.
Prachtig in al zijn eenvoud. Ik houd er wel van.
Mooie diepzwarte plaat zonder fratsen.
Heel veel draagplezier
Daarom krijg ik zo onderhand de schurft aan IWC. Neem nu het ontwerp wat je daar toont, de kleine Mark XVIII of zo.
Die zijn gebaseerd op een ontwerp voor piloten-horloges van het Britse MoD voor de RAF. Ja, IWC leverde zulke horloges aan de RAF, maar het is hun ontwerp niet.
IWCâs Big Pilots zijn Duitse fliegers die door het Reichsluftfahrts-Ministerium ontworpen zijn, waarbij ze ook één van de leveranciers waren.
De Portugieser, tot slot, is een standaard ontwerp voor een railroad-chronometer of maritiem dekhorloge wat al sinds 1774 in die vorm bestond, compleet met gebruik van het uurwerk van zakhorloges.
Dat zijn dus drie public domain ontwerpen die met belastinggeld en door aanname van algemene standaarden tot stand kwamen.
Een toch struikelt er altijd wel iemand zoân topic in die dan claimt dat IWC de standaard is waar anderen hommages van bouwen.
Wat IWC in 150 jaar bestaan zelf bedacht heeft is wat jij ziet wanneer je je ogen dicht doet.
Sorry. Dat is mijn oordeel, en daarmee zul je het moeten doen.
En op de dag dat Hamilton in zoân horloge een fatsoenlijk ontspiegeld saffier levert komen ze inderdaad in de buurt van perfectie.
Believe you me, de Hamilton is minder afleesbaar dan de Alpinist, Archimede Pilot en deze Smiths.
Mooi is hij zeker. Maar punt? ; dan
Gefeliciteerd ! in ieder geval heeft deze het beste design qua wijzerplaat, en ik zie uit naar de volgende aflevering
Voor de volledigheid⊠In 1936 maakte IWC al de Specialuhr fur Flieger , eigen ontwerp , ver voor de muziek uit,
en aangezien de MoD opdrachtgever was voor de Mark XII horloges, na de oorloge, maakte alle 12 leveranciers een ongeveer gelijk horloge omdat ze aan het design moesten voldoen. Defensie was ook zo`n beetje de enige klant voor dit soort horloges . Engelse belastingcenten en dat is terecht want die Chamberalin had zich mooi in het pak laten naaien.