NA: Modded Seiko SKX007J - The “Dark Knight”

Gewaardeerde mede horlogegekkies,

As promised in bericht: Monsterwatches, bijgaand mijn NA! :smiley:

Zoals vele van jullie ook ervaren, vind ik het lastig om echte ‘dresswatches’ te dragen. Van ma t/m vrijdag ben ik echter wel veelal ‘dressy’ gekleed. Ik draag dan ook veelal horloges die je zowel casual kan dragen als met een pak. Zo had ik een vijftal horloges in mijn horlogedoos, waarvan ik de Citizen Eco-drive op de metalen band het meeste droeg. Op den duur wil ik echter een Rolex Batman kopen (kan ook niet anders gezien mijn account naam); maar dat is een topic voor in de toekomst! Desalniettemin zocht ik unieks en sportiefs om te dragen gedurende mijn vrije tijd of tijdens het sporten (or should the occasion arrise dat ik vleermuisman moet spelen).

Ongeveer een jaar geleden zag ik deze video oppoppen op het internet: Seiko Prohunter mod video
Deze youtuber (TGV) heeft het over “Prohunter”, een partij die Rolex horloges mod (lees: zwart maakt op elk front) en hier ontiegelijk hoge prijzen voor vraagt.

Stiekem vond ik die Prohunter modded horloges wel wat hebben, waarna ik op zoek ging naar een ‘betaalbaarder’ alternatief. Al snel volgde de ontdekking van de Tudor Black Bay Dark middels een Tudor adverentie op instagram (en Facebook blijft maar zeggen dat ze je telefoon niet afluisteren). Deze Tudor vond ik super dik (letterlijk en figuurlijk), want ook al is het een stealthy mooi ding, is het wel een mooi ding van meer dan 15mm dik… Daarnaast vind ik het voor €4.250 +/- retail prijs absurd dat er een aluminium bezel op zit en geen keramische.

Ik wist eventjes niet meer zo goed hoe ik mijn zwarte horloge fettish moest vervullen, totdat ik maanden later aan het googlen was over modded Seiko’s, waarna ik vervolgens op de website van Monsterwatches kwam! Ik heb vanalles gelezen over de modding community achter Seiko en wat er allemaal wel niet mogelijk was op gebied van ‘customized horloges’. Ik wou altijd al een Seiko SKX; en doordat er vanalles aan gemod kan worden, kon ik mijn eigen ‘stealthy’ draai geven aan mijn SKX.

Na wat whatsapp berichten gewisseld te hebben met Rob van Monsterwatches is een Seiko SKX007J omgetoverd tot de “Dark Knight” met:

- Ceracoated case en bezel
- Keramische bezel insert
- Domed Sapphire crystal
- Zwarte wijzers (aftermarket SKX)

Het is natuurlijk nog steeds een Seiko SKX007J en is daarmee 41mm in diameter en 13,25m dik.
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn Dark Knight vinden!!
(Cheesy naam, I know; maar ik blijf Batman comic fan.:grinning:)

Deel vooral ook foto’s van je eigen gemodificeerde horloges, aangezien ik benieuwd ben met wat voor soort creatiefs jullie op de proppen zijn gekomen.

Zie hieronder het resultaat:
(De nato straps zijn van ‘‘Cheapest Nato Straps’’ en de rubberen ‘waffle’ band is erbij geleverd door Rob van Monsterwatches.)

42 likes

Die ziet er strak en gelikt uit !

1 like

Ziet er heel strak uit! Zien hoe de coating het volhoudt. Proficiat alvast!!

1 like

Heftig horloge zo. Heeft u nog een foto met de waffle band, been ok an het kijken voor zo’n band… Btw wel knap dat u een 13,25m kast kunt hebben… Ik heb een aardige polsmaat van 19cm, maar ik vind dat wat overdreven :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Nice… Zou dan alleen geen andere kleur band erop zetten dan zwart voor het overal plaatje. Een zwart gecoate SS band zou ook gaaf zijn…

Heeeel erg gaaf!

1 like

En hier nog wat foto’s!

7 likes

Ik heb zojuist wat meer foto’s geupload (incl. de rubberen waffle band)!

1 like

De zwarte wijzers zijn echt top. Volledig plaatjes klopt perfect voor mij. En op de army green NATO :+1:

1 like

Een geslaagde SKX build! Erg gaaf zo en ik vind hem ook erg mooi staan op de groene nato.
Veel draagplezier en ben ook wel benieuwd hoe de coating zich houdt over tijd.

1 like

Mijn beste,

Is bijzonder fraai geworden!!
Een juweeltje voor om de pols!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ik had persoonlijk denk ik voor een zwarte BFK gekozen. Ben je direct klaar :wink:

1 like

Prachtig! Zeer geslaagd!
Had er laatst ook een video van gezien. Iets recenter.

1 like

En dan nu de laatste foto’s! Het uploaden werkte niet mee helaas. :smiley:

6 likes

Klopt inderdaad! Alleen irriteer ik me aan de metaalkleurige wijzers bij zijn nieuwe geceracoate SKX013, ik vind dat zwartkleurig persoonlijk mooier. :stuck_out_tongue:

1 like

Wat is een BFK:?

Erg mooi! En inderdaad op zwart rubber houden. Staat hem erg goed. Geniet ervan :+1:t2:

1 like

Seiko SKA427P1

5 likes

Wauw, ik vind deze heeeeeeeeel tof. Hoeveel mm is deze in diameter en dikte? En waar heb je deze laten modden?

Alleen ben ik wel meer van de Seiko automaten t.o.v. de Kinetik lijn.

1 like