Een mooie Montblanc Dual Time.
Een merk wat ik niet eerder heb gehad, een lichte wijzerplaat die ik meestal niet wil (all blacks) en dat in een dressy horloge, waar normaal kloeke duikers de overhand hebben.
Merk, is vooral beleving, ik ken de andere Montblanc producten zoals pennen en lederwaren, prima spul van goede kwaliteit. Op horloge vlak timmeren ze ook behoorlijk aan de weg met complicaties en manufactures. De Dual Time heeft op een basis Selita uurwerk een tweetal eigen complicaties: de 24 uurs hometime indicatie en de GMT functie. Beide in gebruik zoals een true GMT, de kroon verstelt de lokale tijd in plus of min 1 uur, de datum volgt deze tijd. De GMT wijzer wordt zichtbaar als hometime in een 12 uurs ritme, de 24 uurs indicatie van de hometime helpt voorkomen dat moeder de vrouw 's nachts uit bed wordt gebeld als je op Hawai zit… Is de lokale gelijk, dan draait de GMT wijzer onzichtbaar onder de urenwijzer zijn rondjes: Stealth GMT
Lichte wijzerplaat, dat is wennen, maar wel een plaatje, zeer licht champagne, redelijk in balans met de subdials, de merknaam en het datumvenster. De afwerking is prachtig, mooi kroontje, kleine lugs, mooi saffier voor en achter en croco band met vouwsluiting. De 500 uur testcyclus wordt ook trots vermeld op de caseback.
Dressy, zeker hier kun je mee voor de dag komen, duiken is een minder goed idee, geen ding voor mijn weekends…
Proficiat met deze begeerlijke aanwinst!!
Een schitterend horloge, welke zijn schoonheid op sublieme wijze uitdraagt!!
Ik wens je er dan ook een trotse tijd mee!!
En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.
Mooi horloge. Die afkeer van sommigen van het merk omdat onder dezelfde naam ook andere producten worden verkocht is volsrekt onzinnig. Gewoon een mooi merk en een mooi horloge.
Geldt ook voor Chopard (L.U.C.) en Cartier. Die maken hoogwaardigere producten / uurwerken vergeleken met menig product uit de Swatch groep waar een standaard ETA automaat in wordt gelepeld…