NA: Moonface Dial Watch

Na een lange tijd zonder enig knutselwerk, voelde ik opnieuw de drang om iets samen te stellen uit verschillende onderdelen. Het was geen gemakkelijke opgave om de juiste componenten te vinden, maar na wat geduld en een zorgvuldige zoektocht, is het me toch gelukt. Mijn eisen waren duidelijk, maar niet eenvoudig:

• Een kast tussen de 38 en 40 mm

• Geborsteld of gestraald oppervlak

• Een sober ontwerp

• Een grijze of gelijkwaardige wijzerplaat

• Een datumvenster

• Blauwe lume

• Een ontwerp dat doet denken aan een fieldwatch, zonder er een te zijn

Met deze strenge criteria in gedachten, was het een uitdaging om precies het horloge te creëren dat ik voor ogen had. Uiteindelijk realiseerde ik me dat het maken van twee versies van dit horloge noodzakelijk was om tot het gewenste eindresultaat te komen.

De eerste versie had glanzende zwarte wijzers en een zwarte datumschijf. Hoewel dit er op papier veelbelovend uitzag, miste het horloge in werkelijkheid dat ‘je-ne-sais-pas-qua’-gevoel waarop ik had gehoopt. Het miste net dat beetje flair.

Daarom besloot ik om het over een andere boeg te gooien. Voor de tweede versie koos ik voor een subtiele, maar effectieve aanpassing: een vleugje ‘bling’ in de wijzers en een zachte witte achtergrond op de wijzers en voor het datumvenster. Deze kleine veranderingen maakten een wereld van verschil.

Om het geheel af te maken, heb ik een grijsbeige canvas-strap toegevoegd. Dit bleek de perfecte keuze om de ingetogen elegantie van het horloge te complementeren.

Het eindresultaat is de Moonface dial watch: een horloge dat zowel stijlvol als functioneel is, met een vleugje eigenzinnigheid dat het onderscheidt van de massa.

P.S.: Een lijstje met de onderdelen en waar ik ze heb gevonden kan ik hier wel bijvoegen, maar laat ik het erop houden dat dit zeker niet het duurste uurwerk is om te bouwen. Ik heb bij mijn keuzes altijd gedocumenteerde kwaliteit en betrouwbaarheid vooropgesteld.

Wat vinden jullie ervan? Laat het me weten in de reacties!

78 likes

Gefeliciteerd, vind het goed gelukt :+1:

1 like

Ja tof! :ok_hand: Mooi gedaan. Heb alleen het idee dat de datum te groot is voor het venster of het venster te klein :joy:. Maar dat kan ook aan de hoek van de foto’s liggen.

2 likes

Heel mooi. En petje af dat je dit zelf hebt gemaakt.

1 like

Dat heb je goed opgemerkt en het doorkijkgaatje (is dat een nederlands woord eigenlijk :slight_smile:) is wat aan de kleine kant. Maar het blijft goed leesbaar en overstemt niet de gehele wijzerplaat. En het glanzende randje past met de wijzers.

Ziet er goed uit zeg! :ok_hand:

1 like

Ik vind hem gaaf! Mooie Mod!

1 like

Wat een cool ding en idem plaat! Toch ontbreekt er iets op de wijzerplaat. Een mooi subtiel logo zou het afmaken.

Erg knap gedaan.

1 like

Volledig mee eens en ik ben er ook over aan het denken om een eigen logo te ontwerpen voor al mijn creaties. Alleen is het niet eenvoudig om een gepast en op maat gemaakt logo te produceren die toepasbaar is op alle horloges… Maar het komt er wel nog van ooit :wink:

1 like

Mijn beste,

Inderdaad!!
Dat vind ik ook.
Een zéér subtiel logo.:watch:

Succes verder.

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Mooi gedaan. Leuk te lezen hoe je vanuit een eerste ontwerp uiteindelijk naar de meer minimal uitkomst bent gekomen. Zonder datum had ik 'm nog fraaier gevonden. Voor jou was het een duidelijk requirement, dus negeer die opmerking maar.

1 like

Das knap werk ! Chapeau dat je dit uit delen kunt maken.
Een unica en dan ook nog zo apart.
Opmerking over logo begrijp ik ook wel maar dat moet dan ‘geraffineerd/voorzichtig’ zijn.

1 like

Mee eens. Dit soort details mierenneukerij doet niet af aan het toffe resultaat overigens :wink:

1 like

het is wel iets apart,
maar dat was je streefdoel veronderstel ik,
en het is je goed gelukt, zeer mooi
draag hem met plezier

1 like

Veel plezier er mee!

Weet je het zeker? Ik heb hier moeite mee. Ik wil wel een eerlijke mening geven, maar ik heb mijn bedenkingen erbij om dat in een NA topic te doen.

1 like

Leuk man :ok_hand:

1 like

Ziet er tof uit zeg! :+1:

1 like

Gefeliciteerd , zeer mooi gedaan

1 like

Hij is mooi!

1 like

Heel vet gedaan! Ziet er zeer uniek uit en dat maakt hem onwijs gaaf.

1 like