Proficiat met deze mooie nieuwe aanwinst!
Je had dit horloge ook voor zichzelf kunnen laten spreken. Heb je niet zoveel woorden voor nodig ![]()
Proficiat met deze mooie nieuwe aanwinst!
Je had dit horloge ook voor zichzelf kunnen laten spreken. Heb je niet zoveel woorden voor nodig ![]()
Je verhaal leest heel aangenaam,weer eens wat opgestoken ook,ontstaan van Credor en het muziekje
het horloge is onmiskenbaar top kwaliteit.
Mooi Fate ![]()
Wow, prachtige aanwinst.
mooie wijzeplaat ![]()
Mooi
Een echt horlogeliefhebbershorloge
Gefeliciteerd! Volgens mij zat het halve forum hierop te wachten. Whats next na dit?
Een duur quartzhorloge. Ieder z’n ding. Gefeliciteerd en veel plezier ermee.
Mooi hoor!
Mijn beste,
Je weet ze wel te vinden,
de “krenten uit de horloge pap”.
Magnifiek hoor!!
Ik wens je er een aimabele tijd mee.![]()
Orologio Signaturis Temporis ![]()
“Lollig ding”. ![]()
Zonder gekkigheid: ontzettend gaaf horloge om te zien. Mooi in balans waarbij het patroon op de wijzerplaat, ondanks dat er veel te zien is, niet druk overkomt. Die minute markers zijn tof om te zien, evenals de zwaardarmen die ze aan mogen wijzen.
Vergezeld door een tof verhaal en een mooie uitleg. Dank!
Enorm veel plezier met jouw laatste kunstwerk.
Prachtige wijzerplaat zeg!
Prachtig verhaal dankjewel voor het delen en wat een prachtige aanwinst ![]()
![]()
Mooi, leuk om te lezen dat je er zo van kan genieten. Ik wist ook niet dat er nog veel betere quartz uurwerken waren dan die van GS. Dat trekt dan ook mijn aandacht en de behoefte om eens te kijken of er ook iets op mijn lijstje terecht komt.
Prachtig horloge met erg mooie wijzerplaat. Veel plezier ermee.
Unieke aanwinst! Weer een mijlpaal in je collectie.
Gefeliciteerd en veel draagplezier! ![]()
Het was even wachten op fatsoenlijke fotos en het verhaal, maar helemaal het wachten waard! Mooie vondst Chris ![]()
Een mooie! Gefeliciteerd.
Wowsers…! Minty noem je dat dan. Waar/hoe heb je deze te pakken gekregen?
Enige tijd geleden kocht ik een 32mm Credor quartz voor mijn partner en was behoorlijk onder de indruk van de kwaliteit. Zoals de meeste, met een beetje zoekwerk, in nog uitstekende kwaliteit voor een horloge uit de vroege jaren '90 (dat ik vermoed, want de genoemde schattingen lopen nogal uiteen). Laatst was ik ook enorm onder de indruk van hoe strak en mooi een jaren '80 Dolce in tungsten kon zijn, dus heel recent pakte ik door en kocht met enige aarzeling deze Credor (Credor Seiko, het dubbele logo was minder van belang dan andere ontwerpfactoren, zoals de datum plaatsing, die elegante sectorscheiding, het geweven textuurtje) met een opgegeven 33mm doorsnee. Tot nu toe had ik als kleinste horloge voor mezelf een 35mm Havaan Tuvali die in mijn beleving draagt zoals zijn afmeting doet vermoeden. Het moest dus niet kleiner worden. De 32mm Credors van m’n partner is voor Credor een mannenhorloge, maar vind ik op mijn pols toch net wat te ielig. Naar deze modellen kon ik echter blijven kijken, omdat op deze decoratieve stalen band het horloge toch ook behoorlijke ‘presence’ om de pols lijkt te hebben. Toen ik een redelijke deal dacht te hebben gezien, heb ik de knoop, tegen mijn wens om juist te verminderen in, doorgehakt.
Zo mooi als de jouwe is hij echt niet meer. Er kwamen alleen extra links en een boekje mee. Er zijn duidelijke gebruikssporen op de bracelet en clasp, en lichte sporen op de kast. Gelukkig valt dat met een beetje afstand (natuurlijke oog tot pols) al niet meer op, waarschijnlijk dankzij de vele contrasten tussen polijsten en borstelen. Ik meen dat deze als late 1980s werd verkocht, maar ik vermoed dat ze nieuwer zijn, zeker als de jouwe zelfs uit de 2010s komt! Zou er in het boekje een jaartal te vinden zijn? Hoe het ook zij, ik vind het van de verkoper vooral tegenvallen dat die niet vermeldde dat de minutenwijzer verkleuring laat zien. Misschien had ik er verstandiger aan gedaan langer te jagen…
Wat niet tegenvalt is het horloge zelf. 33mm om een mannenpols? Vanaf het eerste moment vond ik het hier niet te klein. Misschien dat die 24mm(?) tank me al had gepreconditioneerd. En ja, de oplettende lezer zal opvallen dat ik dus quartz heb gekocht voor mezelf; godzijdank tikt die prima de indices aan. Dit is een heel verfijnd horloge en dat merk je aan alles. En hoewel ook de bandaanzet niet de vermeldde 19mm is, vult die prima mijn pols met slechts 17mm en hele milde taper. Hij is nog niet eens op maat en voelt toch al plezierig om de pols, terwijl ik teveel speling meestal niet kan hebben. Dat zal te maken hebben met die ronde en kiezelachtige constructie waar jij het over had.
Gaat de mijne eeuwig blijven? Dat weet ik nog niet, maar voor het geld vind ik nu al dat het boven verwachting veel plezier oplevert. Het is een horloge met zichtbare klasse zonder te klassiek te ogen. Met 10atm toch robuust (al zou ik het moeten laten nakijken). Hoewel het quartz is, voelt de kleine kroon uitstekend. En eenmaal op maat zou het weleens een van mijn meest plezierig dragende horloges kunnen worden, zeker onder die op stalen band. En dan te weten dat je dat alles voor een relatief klein bedrag kunt doen. Het laat me mijn verzameldrang, eisen en gewoontes van de afgelopen jaren wel in perspectief plaatsen. Eerst maar eens langer een persoonlijke band opbouwen.
Heel mooi en stijlvol horloge, Credor zie je hier zelden langskomen