NA: My first Credor, the cherry is popped.

Prachtig horloge met vooral heel mooie kwarts techniek!

1 like

Chris, wow! Dit is het gewoon! Wat een uniek en mooi horloge!
Mooi om je verhaal m.b.t. diameters verteld, zo herkenbaar. Ik poste net nog een bericht in een ander topic dat ik echt niets meer boven de 40 mm wil en dan is de keus van 40 mm ook nog sterk afhankelijk van de L2L.
Ik ben nu zelf een potje aan het opbouwen, duurt nog wel een hele tijd voor mijn volgende droomhorloge er komt. Tot die tijd neem ik genoegen met o.a. jouw aanwinst(en) :grin:.
Gefeliciteerd met deze fantastische aanwinst, veel draagplezier gewenst!

2 likes

Iedereen bedankt!

Ik vrees dat ik deze gewoon ga dragen, dus z’n pubertijd wordt zwaar.

Er stond een foto in Algemene Horlogepraat. :slight_smile: Als je een NA wilt lezen zonder tekst … Tja. Dan moet je niet bij mij zijn, vrees ik.

Weet je dat heel erg zeker? Mijn bracelet is van buiten gemeten 19,2mm breed, tussen de lugs is de aanzet 16,7, volgens de digitale schuifmaat. De kast is 34,9mm van doorsnee, en ik zou zweren dat jij dezelfde kast en bracelet hebt, zij het met een andere wijzerplaat. Zelfs de kroon oogt hetzelfde. Heb je 'm al eens gemeten?

Hoe dan ook, tof!

Dat is correct. En erger nog, hoe langer ik horloges verzamel en hoe meer ik tot de ontdekking kom dat het design en functie zijn die me uiteindelijk interesseren. Kortom, he beter ik een goed uitgevoerde quartz kan waarderen.

Ik begrijp dat anti-quartz snobisme steeds slechter, eerlijk gezegd, zeker wanneer je een gemiddeld van de fabrieksband af rollend werkpaard uurwerkje met veerton prefereert boven over-engineered serieuze uurwerken die de creme de la creme van quartz productie vertegenwoordigen.

Ik ben zo benieuwd naar wat dat zal worden… Heb je al iets op het oog?

2 likes

Goed verhaal van een lange, doordachte en mooie reis en zoektocht. Resultaat is indrukwekkend. I’m impressed :star_struck:. Gefeliciteerd met deze prachtige NA Chris

1 like

Wat mooi, wat mooi! :ok_hand:t2: Gefeliciteerd met deze onvermijdelijke aanschaf :smile:. Typische wijzers voor een Credor overigens: die zijn op meer modellen binnen hun gamma te vinden.

Zit zelf ook weer te loeren naar een tweede Credor toevoeging aan de collectie. Komt de jouwe rechtstreeks uit Japan? Zit een beetje tegen de meerkosten en eventuele garantie perikelen aan te hikken.

Groet van z’n jongere neef:

Met, volgens mij, hetzelfde uurwerk. :+1:t2:

10 likes

Omg het is gebeurd!!!
Gefeliciteerd met de ontmaagding!

1 like

Prachtig ding, heel veel plezier ervan.
En vwb het muziekje, ieder zijn smaak.
Ik weet nu weer waarom ik dat meestal oversla. :slightly_smiling_face:

1 like

Grappig genoeg uit de UK. Van oorsprong uit Japan, alle documentatie en zo is ook in het Japans. De tweede eigenaar was een gast uit het Midden Oosten die in de UK woont.

Eerlijk is eerlijk, het merk smaakt naar meer als je het geduld hebt om de juiste exemplaren te vinden.

Ach, ik probeer verschillende dingen, dus misschien ooit. :slight_smile:

2 likes

Leuk verhaal, erg tof horloge! Opent dit de poort naar meerdere Credor horloges in de nabije toekomst?

Edit: van harte natuurlijk met deze aanwinst! :slight_smile:

1 like

Mooi verhaal, prachtige wijzerplaat. Gefeliciteerd.

1 like

Zeker wat op het oog. Maar zoals gezegd moet ik daar best lang voor sparen dus kan zijn dat het in de loop van de tijd nog wisselt.

Voor nu staat bovenaan mijn lijstje een 126900 (Rolex). Maar een Spring Drive, Chronomaster en Credor staan ook op mijn lijstje.
Op de Rolex na toch wel Japans wat mijn hart sneller doet kloppen. Deutsche qualität ligt me ook. Zolang het maar normale horloges zijn zonder teveel poespas.

Maar ja, teveel wensen en te weinig geld :grin:.

1 like

Heel gaaf :ok_hand: Gefeliciteerd! Veel draagplezier en op naar de Goldfeather :stuck_out_tongue_winking_eye:.

1 like

Oh jazeker wel. Het is wel dringen, want ik heb niet veel dingen die ik nog kwijt wil, dus het zullen er nooit veel worden. De “cap” staat op 20, en ik heb er 20. Dus dan moet er wat uit.

Als ik de juiste tegen het lijf loop? Maar eerlijk gezegd is een 35mm GCAR/Signo variant ook niet te versmaden, helemaal niet in edelmetaal. Een Locomotive wil er ook wel in, en er zijn nog Spring drive Big Dates gemaakt ooit die ik ook übercool vind.

Dit, bijvoorbeeld. Enorm kutlicht in deze video, maar man, wat een wijzerplaat.

4 likes

Van harte!

1 like

Mooi exemplaar. Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd, schitterend horloge, veel plezier ermee :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd en leuke rabbit hole om in te duiken, ze hebben toch iets mysterieus, die Credors.

1 like

Ik val soms ook op domme blondjes hoor. Alleen ‘het design met bijbehorende functie’. De inhoud interesseert me dan ook niet echt.

2 likes

De grap is dat een mechanisch/ankergang uurwerk eigenlijk het achtergebleven kind is, omdat quartz nou net die muts met zowel de hoogste cito score als tegelijkertijd het sterkste lijf is. :slight_smile:

1 like

Vlak.een springdrive of Kinetic niet uit. Het batterijtje van een quarz vind ik persoonlijk toch wel een minpunt. Die is altijd leeg wanneer je het net niet wil (zeker als je horloges slechts sporadisch draagt)

Maar quartz moet idd zeker geen reden zijn om een horloge te laten liggen.

1 like