NA: My first Credor, the cherry is popped.

De batterijen gaan gemiddeld tussen de 3 en 5 jaar mee. Als hij dan net leeg is als je hem wil dragen is idd wel heel sporadisch :sweat_smile: Andere horloges behoeven ook eens in de 5 tot 10 jaar onderhoud waarbij je ze voor langere tijd kwijt bent, (veel) geld moet betalen en je moet ze elke keer opnieuw op tijd zetten als je ze niet dagelijks draagt. Ik zie bij quartz echt alleen maar voordelen, hooguit dat na tientallen jaren de elektronica lastig te repareren is.

4 likes

Tja, bij een beetje behoorlijke quartz gaat de batterij een jaar of 3 mee (tot soms 8 misschien 10?), en laat mechanische uurwerken nou net in vergelijkbare intervallen peperdure servicebeurten nodig hebben :face_with_peeking_eye:

Wat mij betreft is qua gebruiksgemak HAQ superieur, spring drive close second (liefst met 5 dagen gangreserve), en mechanische uurwerken zijn prachtig, maar ‘handig’? Nee :grimacing:

Edit: @Bram95 great minds think alike enzo

2 likes

Een ware schoonheid van een horloge! Zeer zeer mooi! Geniet ervan! :ok_hand: :slightly_smiling_face:

1 like

Gefeliciteerd!
Een prachtig merk met een bijzonder logo. De gestileerde vorm van het Japanse kanji-teken voor berg symboliseert de hoogste graad van vakmanschap en luxe.
De drie sterren hebben elk hun eigen betekenis:
origineel ontwerp, uiterste precisie en Japans meesterlijk handwerk.
Ik wens je heel veel draagplezier!

6 likes

Deze blijft wel heel gaaf:

Ook vrij prijzig wel…

Locomotive en die Big Dates zijn ook gaaf idd. Geen allemansvrienden.

5 likes

Ja, ik heb niet zo’n mooi apparaat als jij gebruikt zal hebben, maar als ik mij rolmaat ernaast houd dan kom ik met moeite op een diameter die de 32mm ontstijgt. Dus nog kleiner dan gesuggereerd. Maar niet getreurd, want dat lijkt op de pols dus helemaal zo niet over te komen! Tussen de pootjes zou ik ook 16.5mm zeggen. Dat zou dan weer betekenen dat schijn ons hier bedriegt, want de kromming van de jouwe zou er verder uit moeten komen en ook dat springt er voor mij niet uit. Het is wel waarschijnlijk dat nu juist de breedte van de bracelet, die kennelijk hetzelfde is (wel andere clasp overigens) veel bepaalt van hoe het horloge in dracht presenteert.

Voor mezelf gesproken was het altijd al evident dat design (en het feit dat het de tijd aan moeten geven en niet teveel andere poespas) me het meest interesseert, maar een specifiek idee van houdbare kwaliteit, traditioneel vernuft, repareerbaarheid, en voor de-elektrificatie zijn altijd duidelijke redenen geweest om mechanisch te prefereren. Daar kwam voor mij dus weinig quartz snobisme bij kijken, maar net als bij de NHs, powermatics en sommige Chinees, wil ik het binnenste van mijn horloge liever niet associëren dan wel hebben bepaald door de normen van de absolute weggooi-maatschappij. Dus bij grote voorkeur, minimaal Miyota 9s voor mij, en tot voor kort bij mijn enige quartz (en puur functioneel horloge, dus bearer), het duidelijke nut van solar. Bij de Dolces en Credors waardeer ik nog wel dat het kennelijk redelijk kwalitatieve quartzuurwerken zijn. Hoewel niet bij alle horloges dat even duidelijk is, noch behalve accuratesse en misschien efficiëntie, of het ook repareerbaar en duurzaam is. Ik denk dus niet dat ik ineens om ben naar quartz, maar was volgens mij ook nooit een echte quartzsnob. Wel waardeer ik een hoogwaardig product en zie het als een kleine knieval dat ik bij deze horloges toch weer aan batterijtjes moet denken en deze zal moeten consumeren.

1 like

Gefeliciteerd, wat een mooi horloge. :ok_hand::star_struck:

1 like

En daar gaat het om. Mooi hoor :ok_hand:
Ik vind de wijzerplaat idd prachtig!

1 like

Dan maar poor zijn :joy: Mooi hoor, en bijzonder.

1 like

Jou kennende ook tijdens het tuinieren, of als je wellicht weer een betonnen vloertje gaat storen. Uitstekende beater! :rofl:

1 like

Gefeliciteerd. Mooi horloge.

1 like

Prachtige dial, een meesterwerkje. Eenvoudig maar toch intrigerend.
Een heel andere vormtaal dan Grand Seiko, die van Zaratsu polishing een feature maakte. :smile:
Veel plezier!

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie Credor. Prachtig :+1:

1 like

Mooi horloge hoor, en ter uwer gemoedsrust de wijzers zijn m.i. precies lang genoeg :innocent:

1 like

Gefeliciteerd met deze aanwinst!! :ok_hand:

1 like

Heel mooi! Gefeliciteerd!

1 like

Prachtig. Kan me deze helemaal voorstellen.
Gefeliciteerd en geniet er van!

1 like

Wat moet ik me daarbij voorstellen?

1 like

Prachtig horloge! Fijn dat je zoektocht zo’n mooi resultaat heeft opgeleverd, nu lekker genieten

1 like

Ah, kijk! Daar is ie dan. Dit zat er natuurlijk aan te komen. Van harte gefeliciteerd met deze geweldige aanschaf! Wat een waanzinnig mooie wijzerplaat is dit👌🏻

Geniet ervan.

1 like