NA: My first Credor, the cherry is popped.

Wauw! :heart_eyes::heart_eyes:
Wat een schitterend mooi horloge…

Een mooie omschrijving ook, maar je had me met de figuurlijk omschreven pebble achtige vibe… En ergens kon ik mij in gedachten hier meteen een voorstelling van maken hoe het zou voelen als je m draagt.

Veel plezier ervan! :hugs::pray:t3:

1 like

Geniet van die mooie aanwinst. Goeie tussenstop naar die Goldfeather.

Een luxe die veel mensen onderschatten.

2 likes

Wat tof. Deze kom je niet vaak tegen online. Laat staan op het forum. Gefeliciteerd!

1 like

Heel bijzonder horloge! Leuk om mee te lezen over je reis hierheen en eerste indrukken van het horloge. Gefeliciteerd, en veel plezier ermee!

1 like

Proficiat! een fantastisch horloge waar ik het bestaan nog niet van kende.
Bedankt ook voor het verhaal, zoals steeds de moeite.

De fondsen van de GS GMT en de Mühle zijn onovertroffen goed terecht gekomen.
Geniet van jouw prachtig juweel!

1 like

Prachtig!

1 like

Mooi verhaal en echt een fantastisch horloge. Het lange zoeken heeft zeker de moeite geloond. Proficiat en geniet ervan.

1 like

Heel mooi zeg, gefeliciteerd!

1 like

Ja, lekker bezig Chris. Zo zie je een mooie tour in je collectie, smaken veranderen in de tijd. Mooi.

Dank voor delen en de foto’s weer. Wederom smaakvol materiaal.

Maaruh had je deze ook al eens in het echt gezien, gevoeld? Of echt obv de beperkte voorraad foto’s en filmpjes gekocht? Lijkt me best gewaagd?

1 like

Heel tof Chris, van harte!

1 like

Proficiat…leuk om te lezen over je horloge reis. Van harte, geniet ervan!

1 like

Eindelijk een Credor :partying_face: Moet zeggen dat ik in Japans aanbod best wat Credors tegenkom, maar dat zijn wel veelal wat oudere modellen. Nog geen model gevonden waar ik dan van ben maar als merk vind ik het best aantrekkelijk. Veel plezier ervan!

Maare…

Voor jóuw horloge… Jij gelooft ook alles maar hè

1 like

Heel erg vet hoor Fate. Heel veel plezier met deze prachtige Credor! :partying_face:

1 like

Gefeliciteerd, toffe Credor hoor!

1 like

Ein - De - Lijk !!!

:100:

IMG_3445

2 likes

Ergens wel, da’s een mooie omschrijving.

Kijk. Dat wist ik dan weer niet. Blijkt het gewoon “gouwe bergen” te betekenen. :slight_smile:

Klopt, maar nondeju wat mooi. Die kon en wilde bruin even niet trekken.

Ach, beter om de drie tot vijf jaar een batterijtje dan drie maanden kwijt in een soort maintenance proces waar men negen van de tien keer het uurwerk gewoon vervangt, tot zelfs bij Tudor aan toe.

Nou, de handleiding van het uurwerk (denk ik, want Japans) heeft een blauw kartonnen kaftje, en als je 'm open slaat wordt je eerst begroet door een eerste en laatste pagina van artisanaal washi papier. Diezelfde reut die ze ook al jaren om de dozen van een Grand Seiko vouwen. :slight_smile:

Ik vond het een leuk detail.

Inderdaad zeg. Dat je gewoon een dag lang zoiets om kan hebben zonder een zere knook te krijgen.

Ik had 'm nog nooit gezien. En op Chrono24 waren de foto’s van de links ook nog dodgy wegens die schaduwen. Mijn vrouw was overtuigd, ik geïntrigeerd. Ik heb het nog met @Hotseflots die me bezwoer dat het telefooncamera-foto’s waren en dat hij er in het echt beter uit ging zien, dus ik heb de gok gewoon gewaagd.

Het uurwerk had ik wel nader over zitten lezen. Maar dit is gewoon Yolo. Je went er aan. Mijn SBGA465 was Yolo, en zo heb ik wel meer horloges puur per post besteld op een gevoel. Velen er van zijn inmiddels weg, maar over tijd leer je wat gaat werken en niet.

Ik ken de UPS man. En onze buurman. Geloof me, daar zaten geen shenanigans bij. :slight_smile: Al gun ik haar een verzetje, de scheet.

Ik weet dat je het al een paar jaar roept, maar het moest de juiste worden, zeg maar. :slight_smile:

6 likes

Is dat echt zo, zelfs bij de duurdere uurwerken?

Overigens komt de échte noodzaak voor dergelijk onderhoud in mijn beleving bij die saaie off-the-shelf uurwerkjes bijna nooit. Maar goed, zo heel lange heb ik nog geen diverse verzameling. Hopelijk hoeft dat dan ook geen maanden te kosten, noch een hoop geld. Wat dat betreft blijf ik ook de voordelen van een eenvoudig breed verkrijgbaar uurwerk zien.

1 like

En boy, had ik gelijk :v:t2:

1 like

Yup. I call 'm like I see 'm.

Trouwens…

GCBY995. Zijn er honderd van gemaakt, maar de tering, wat goed.

Als ik die tegen kom op een moment dat de war chest gevuld is is hij van mij.

4 likes

Only if you’re first :sweat_smile:

Nu, mijn war chest is effe behoorlijk leeggegraven.

2 likes