Hier loopt het van Palestrina en Bruckner naar Miles Davis door naar Rage against the Machine, naar Snoop Dogg en Donnie, via de Golden Earring naar Ruben Gonzalez, dus je moet best hard werken om iets te vinden waar ik echt niks mee kan.
Ik sta er altijd voor open om iets nieuws te horen, ook al wordt het mijn goesting niet. Ik was dus oprecht nieuwsgierig in welke hoek je zit qua muziek.
Misschien is het dat wel. Dat veel van ons aantrekt naar mechanisch.
Het romantische idee dat ze met de hand zijn afgewerkt en dat er over het mechanische ontwerp is nagedacht.
(En ja niet alle zijn handwerk en niet alle mechanische uurwerken zijn mooi,
Maar dat zijn ook niet alle Quartz uurwerken)
Zie het maar weer als een auto vergelijk. Elektrische is beter. Maar de romantiek dat een een aantal cilinders, olie en benzine een mechaniek tot leven brengt en geluid en reuk produceert vinden mensen nou eenmaal prachtig.
Kan het zijn dat je snobisme verward met onwetendheid?
Nieuw muziekje voor je, dan maar. Suffocation zit in de hoek die ik niet trek, dus Getz it is:
Ik denk dat over ieder functionerend uurwerk na is gedacht, uiteraard. Maar ik hoor wat je zegt.
Onwetendheid kan goed zijn, trouwens. De marketing van mechanisch is effectief, en veel mensen weten niks van quartz. Of van de productieprocessen van een Powermatic, uiteraard. Shit, ik ook niet, 20 jaar geleden. Ik wist alleen dat quartz uurwerken robuuster waren, da’s alles wat ik wist.
Dank je! De nopjes zijn real, zeg maar. Ik denk wel dat we met 35mm de absolute onderkant hebben bereikt van wat ik kan dragen. De verkleining houdt dus ook direct op.
Dat had ik me moeten herinneren. Ik heb nota bene zo’n Sharp Edge gehad met dat patroon.
Geweldig Fate, altijd leuk om jouw stukken proza te lezen en je bijzondere collectie te zien. Wat een prachtige toevoeging, veel plezier toegewenst ermee!
Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst waarvan de zoektocht de moeite meer dan waard was denk ik! Bedankt voor de mooie omschrijving, altijd interessant om te lezen, en de toegevoegde muziek kan ik zeer waarderen.
Nee, begrijp me niet verkeerd… ik bedoelde dat ik 'm zo graag draag dat ik me er toe moet zetten om 'm te wisselen.
Met die sluiting is heel, heel erg niks mis. Van de zomer ga ik zien of er een schakeltje bij moet, de verkoper had 'm zo gesized dat hij nipt passend droeg, maar ik ben een tweedehands auto handelaar, qua horloges. Gelukkig heb ik nog twee schakels.
Is bij jou de datumschijf wit of zilver? Bij de mijne bleek dat zilver te zijn bovenop het toch al best sierlijke cijfer font. Ik was blij verrast met die details.
Dag Chris, je NA was me even ontgaan.
Het zijn kunstwerkjes die Credor’s. Wat een mooie vondst en interessant verhaal erbij. Ik wist niet dat Credor nog maar sinds '74 (mijn geboortejaar) bestond.
Alvast veel draagplezier toegewenst met dit prachtig horloge!
Oei, te druk gehad denk ik. Dus inderdaad wel gezien, maar nog niet gereageerd.
Prachtig Chris. Gefeliciteerd!
De afwerking en kwaliteit is inderdaad ongekend. Ooit, lang geleden tijdens een GS-event eens van een Japanse horlogemaker die daar aanwezig was, een soortgelijk model mogen aanschouwen. Fantastisch!