NA: My first Seiko

Blijft een leuk ding. Gefeli.

1 like

Waarom labelen die gekkies een automaat als UN3481 (batteries)

Sorry, beroepsdeformatie

SKX is altijd leuk!

1 like

Leuk. Ben benieuwd wat je uiteindelijk met je skx gaat doen :wink:

1 like

Heel mooi verslag. Leuke aanwinst, geniet ervan!

1 like

Goede keus. Veel polsplezier toegewenst.:ok_hand:

1 like

Leuk verhaal en idem aanwinst :grin::+1:
Een heel leuk horloge hoeft helemaal niet duur te zijn …:grinning:

1 like

Geniet van deze goed overwogen aankoop Hans!
SKX, altijd goed :+1:

1 like

Wat een leuk verhaal, Hans. Veel plezier met de Seiko.
Groet. Richard

1 like

Leuk om te lezen en wat een mooie toevoeging aan je collectie. Ik wens je er veel (draag)plezier van! :smile: :+1:

1 like

Vandaag exact dezelfde horloge thuis bezorgd,en ook nog voor ongeveer de gelijke prijs.
Ik vind hem zeer mooi, veel plezier ermee!!


:slightly_smiling_face::+1:

4 likes

Leuk, hij is echt mooi, wat een feestdag vandaag😀, jij ook veel plezier er mee!

1 like

Hallo Hans,

Wat een mooi geschreven stuk en wat een ontwikkeling heb je in vrij korte tijd doorgemaakt op het gebied van horlogerie. Petje af, beter gezegd: Chapeau! :ok_hand:

En die Seiko SKX is gewoon hartstikke gaaf! :sunglasses: Heel veel plezier ermee gewenst! :slightly_smiling_face:

1 like

Dank je wel Harry, het is een prachtige liefhebberij! “Als ik het eerder had geweten”, maar nu geniet ik er ten volle van.

1 like

Best “bang for the Buck”!! Niets meer aan doen!

1 like

Nee, da’s acryl.

Gefeliciteerd met de SKX. Het doet me wat pijn dat ie als klushorloge te boek staat, het is een icoon wat de zeilvakantie ook waardig is.

2 likes

Zeker wel! en uiteraard de zwemvakantie… :slightly_smiling_face:

1 like

Mooi Hans! Een echte beater die SKX :muscle:t3:
Bedankt voor het leuke verhaal en natuurlijk veel plezier met je SKX :+1:t2:

1 like

Dank je wel Chris, acryl laat zich inderdaad heel gemakkelijk polijsten, mineraal is lastiger, maar lukt ook in enkele stappen:

  1. Diepe krassen met een Proxon of Dremel met wildleder polijstschijf en polijstpasta en/of met een siliconen polijstschijf behandelen.

  2. Stapsgewijs schuren met 600, 1200, 1600 en als laatste met 2000 schuurpapier (nat en/of droog.

  3. Polijsten met Prowin polijstpasta en afwerken met Peek.

Met mineraalglas heb ik op deze wijze al hele mooie resultaten bereikt, maar het is wel tijdrovend.

Zelfs saffierglas is te polijsten met bijvoorbeeld diamantpasta, maar daar begin ik niet aan😀!

6 likes

Leuk om je verhaal te lezen @HansT en veel plezier met je nieuwe aanwinst!

1 like

Met m’n nieuwe SKX ben ik heel blij en bij het klussen gaat hij echt wel af😀. (Heb altijd nog die oude Lorus) Overigens ben ik geen gepassioneerde klusser, alleen als ik er echt niet onderuit kom. Een weekje zeilen met m’n SKX om is een heel goed idee, het is alleen nog een probleempje hoe ik m’n zeiljol mee moet nemen met onze Aygo😀. Vroeger hadden we een grote auto met trekhaak.

1 like