NA: My first vintage, Omega Seamaster De Ville

Al enige tijd was ik op zoek naar dé vintage dress watch.

Ik wist goed wat ik wilde en niet wilde.
Geen goud, geen datum(venster), geen numerals, liever een handwinder dan een automaat (vanwege geringere hoogte) en het liefst van een gerenommeerd merk. Lekker minimalistisch, mid-century modern en applied indices en logo zou een plus zijn.
Tja, dan ontstaat een shortlist, waarbij ik telkens terug kwam bij Omega.
Hoewel ik een Constellation prachtig vind, zocht ik wel een minimalistischer iets.

Grote voorkeur voor de Seamaster De Ville en de Seamaster 600 en in mindere mate de Genève en SM30.
Eind vorig jaar vond ik al iets moois, wat ik hier ook poste ter controle, maar @M035 wist me te melden dat dát horloge een mid-size model van 31mm diameter was. En dat was me dan ook wel weer erg klein. Sindsdien wist ik ook beter waar op te letten.
Aangezien het geen horloge voor dagelijks gebruik zou worden, wilde ik ook geen hele gekke bedragen uitgeven, wat de spoeling wel heel dun maakte. Tot afgelopen week… :relaxed:

Seamaster De Ville / 600 :white_check_mark:
Handwinder :white_check_mark:
Geen Datumvenster :white_check_mark:
Staal :white_check_mark:
Minimalistisch :white_check_mark:
Geen re-dial en/of Frankenwatch :white_check_mark:
In nette staat :white_check_mark:

Without further houdoe :wink::

Is dan alles pais en vree? Niet helemaal.
De originele Omega gesp ontbreekt en ondanks z’n servicebeurt loopt ie ~ -35 à 40 seconden per dag.
Then again, hij is bijna 60 jaar oud (1964, serial begint met ‘211’).
Er zitten 2 stofjes en een krasje op de dial, maar ik wist waar ik aan begon. Gezien de markt en bijbehorende exorbitante prijzen die je af en toe ziet voor discutabele horloges waren dit behapbare ‘problemen’.

Wie weet dat dit wel naar meer smaakt; met name de 60’s vind ik mooie designs hebben, dus een extra Longines, Tissot, etc. zou ook nog wel eens een leuke toevoeging kunnen zijn.
Maar voor nu, mijn eerste Omega is een feit. :star_struck:

38 likes

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Veel plezier ermee!

1 like

Mooi exemplaar en de mindere punten geven net een meerwaarde. Een horloge moet geleefd worden!

1 like

Gefeliciteerd met een prachtige aanwinst.

1 like

Nice! Geweldige horloges zijn dat, goede keus. :+1:

1 like

Geniet ervan!

1 like

Leuk horloge. Een SMDV is altijd een goeie keus, echte klassieker van Omega. Heeft de verkoper bewijs aangeleverd van de servicebeurt? Handelaars zijn geneigd al snel iets te roepen als er alleen wat gerommeld is aan een horloge :slightly_smiling_face:

1 like

Gefeliciteerd !

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een mooie aanwinst voor langdurig vintage plezier!!
Draag hem in goede gezondheid. :four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi zeg, gefeliciteerd met deze NA! :heart_eyes:

1 like

Dank allen. :relaxed:

Hij kwam van een (hobbymatige) horlogemaker, geen handelaar.
Geen bewijs nee, alleen de statement dat het volledig uit elkaar is geweest, alle onderdelen gereinigd, opnieuw geolied en afgesteld.
Ik heb wel foto’s van het uurwerk en de kast. Hier zit een Caliber 600 in, ipv de 601.

Gefeliciteerd blijven mooi hoe oud ook :blush:

1 like

Mooi horloge, gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Overdag is het ook een plaatje! :star_struck:

2 likes

Mooi horloge, veel draagplezier…

1 like