NA na een heftig verhaal

Na een heftige tijd heb ik besloten dit bijzondere verhaal te delen. Mijn vader maakte onlangs een enorm moeilijke periode door. Hij werd ontvoerd in Ghana, en de ontvoerders eisten losgeld van mij en mijn zus. Wat volgde was een zenuwslopende nacht waarin de Nederlandse politie, Interpol en de anti-terrorisme-eenheid van Ghana samenwerkten om hem te bevrijden. Gelukkig met succes. De details zal ik jullie besparen, maar ik kan wel zeggen dat er films zijn gemaakt met minder spannende verhaallijnen.
Klik hier voor meer info

Toen mijn vader veilig thuis was, besloot hij mijn zus en mij een mooi bedrag te schenken als blijk van dankbaarheid dat alles goed was afgelopen. Voor mij was het direct duidelijk: ik wilde iets blijvends kopen, iets dat me zou herinneren aan hoe waardevol tijd is.

Mijn keuze? Een nieuw horloge. Volgens mijn vrouw een “slap excuus” om weer een horloge te kopen, maar voor mij een perfecte reden. Al sinds mijn bezoek aan Milaan afgelopen zomer ben ik verliefd op Breitling. In Milaan kun je de meeste premium horlogemerken in kleine boetiekjes vinden. Als jonge horlogeliefhebber begon ik natuurlijk bij de Rolex-winkel. Wat een kille ervaring! Het voelde alsof ik ze moest bedanken dat ik überhaupt mocht kijken. De sfeer bij Omega en Montblanc was al een stuk aangenamer, maar toen stapte ik binnen bij Breitling…

Daar werd ik vriendelijk geholpen door een jonge dame. Ondanks dat ik meteen aangaf niets te willen kopen, kregen mijn kinderen iets te drinken en stond ze erop dat ik een paar horloges zou passen. Mijn liefde voor Breitling was geboren. Helaas, net een nieuw huis gekocht, dus de minister van Financiën thuis had duidelijk gemaakt dat een Breitling er toen niet in zat.
Foto’s uit Milaan:

Maar toen kwam dat moment, na de heftige gebeurtenis met mijn vader. Ik had nu een reden én de middelen. Het werd een prachtige Breitling Superocean Heritage 46mm chronograaf met een B13-uurwerk. Ik vond in het blauwe deel een ultra complete set – nog als nieuw – bij een verkoper in het zuiden van het land. Binnen no time zat ik in de auto om hem te bekijken.

En nu draag ik hem met trots. Niet alleen omdat het een prachtig horloge is, maar omdat het me herinnert aan hoe kostbaar tijd is. Ik heb mijn Breitling, maar belangrijker nog: ik heb mijn vader nog. En dat scheelde niet veel.

Tijd is kostbaar.

@ZeeVanTijd bedankt voor het horloge en de goede deal.

293 likes

Stevig verhaal! Goede reden voor deze aankoop, dat je er lang van mag genieten (en je vader).

1 like

en breng die ook door met je vader,
en geniet tijd terwijl van je horloge,
draag hem met plezier

Dat is een heftig verhaal! Mooi dat het goed gekomen is.
Nu genieten van de tijd met je familie en je NA.

Dat is zeker een heftig verhaal, gelukkig is het goed afgelopen! Zelfs zonder Breitling zou je deze tijd natuurlijk nooit vergeten, maar het is in elk geval een tastbare herinnering hieraan. Draag hem met trots!

Zo he, heftig verhaal!

Mooi aandenken op een goede afloop.

Heftig! Gelukkig een goede afloop. Geniet van deze mooie Breitling. Ook met je vader :pray:

1 like

Tijd is kostbaar. Amen :pray:
Bijzonder verhaal, blij dat het goed is afgelopen voor jullie. Gefeliciteerd met je stoere NA

1 like

Spend it well

Heftig verhaal en eye-opener dat tijd kostbaarder is dan dat je eigenlijk voor mogelijk houdt.

Koester het feit dat het goed is afgelopen en dat je nog tijd met je vader hebt!

Geniet van de aanwinst, maar nog belangrijker, geniet van je geliefden en de tijd die jullie samen nog hebben!

Jezus man… Ik kan me voorstellen dat dat voor een hoop slapeloze nachten heeft gezorgd en misschien nog steeds wel. Gelukkig is het allemaal naar omstandigheden goed gekomen en is het een zeer goede reden om een mooi horloge aan te schaffen en dat heb je zeker gedaan!

Veel plezier ermee en sterkte de komende tijd aan je hele familie!

Heftig!
Geniet van je NA en het leven!

Ja, tijd is kostbaar. Geniet van de tijd met je vader. Helaas is die van mij drie weken geleden overleden maar zo blij dat ik al jaren elke week langs ging. Heel veel draagplezier en nog veel meer fijne tijd samen met je familie. :pray:

Heftig verhaal. Goede rede voor deze mooie NA.
Alle goeds toegewenst!

Poh, dat zijn zaken die je liever niet mee wilt maken. De prachtige Breitling is natuurlijk een mooi token van de waardering voor tijd met je vader.

Zijn de daders uiteindelijk veroordeeld?

Jeetje Falko, wat een verhaal/gebeurtenis. Ik ben blij te vernemen dat alles uiteindelijk goed is afgelopen. Mocht er verder nog angst en/of andere klachten spelen, dan heel veel sterkte voor je vader (en jullie).

Wat een mooie NA en een mooie gedachte bij het horloge. Geniet ervan!

Prachtig horloge, heftig verhaal.
Sterkte samen met het verwerken van een dergelijk ingrijpende gebeurtenis.

Heftig verhaal, mooie NA.

Tering wat een heftig iets, damn! Geniet er van en draag 'm met trots!

Dat is een heftig verhaal, geld goed besteed en geniet van het leven (-samen met je vader)!