Na een heftige tijd heb ik besloten dit bijzondere verhaal te delen. Mijn vader maakte onlangs een enorm moeilijke periode door. Hij werd ontvoerd in Ghana, en de ontvoerders eisten losgeld van mij en mijn zus. Wat volgde was een zenuwslopende nacht waarin de Nederlandse politie, Interpol en de anti-terrorisme-eenheid van Ghana samenwerkten om hem te bevrijden. Gelukkig met succes. De details zal ik jullie besparen, maar ik kan wel zeggen dat er films zijn gemaakt met minder spannende verhaallijnen. Klik hier voor meer info
Toen mijn vader veilig thuis was, besloot hij mijn zus en mij een mooi bedrag te schenken als blijk van dankbaarheid dat alles goed was afgelopen. Voor mij was het direct duidelijk: ik wilde iets blijvends kopen, iets dat me zou herinneren aan hoe waardevol tijd is.
Mijn keuze? Een nieuw horloge. Volgens mijn vrouw een “slap excuus” om weer een horloge te kopen, maar voor mij een perfecte reden. Al sinds mijn bezoek aan Milaan afgelopen zomer ben ik verliefd op Breitling. In Milaan kun je de meeste premium horlogemerken in kleine boetiekjes vinden. Als jonge horlogeliefhebber begon ik natuurlijk bij de Rolex-winkel. Wat een kille ervaring! Het voelde alsof ik ze moest bedanken dat ik überhaupt mocht kijken. De sfeer bij Omega en Montblanc was al een stuk aangenamer, maar toen stapte ik binnen bij Breitling…
Daar werd ik vriendelijk geholpen door een jonge dame. Ondanks dat ik meteen aangaf niets te willen kopen, kregen mijn kinderen iets te drinken en stond ze erop dat ik een paar horloges zou passen. Mijn liefde voor Breitling was geboren. Helaas, net een nieuw huis gekocht, dus de minister van Financiën thuis had duidelijk gemaakt dat een Breitling er toen niet in zat.
Foto’s uit Milaan:
En nu draag ik hem met trots. Niet alleen omdat het een prachtig horloge is, maar omdat het me herinnert aan hoe kostbaar tijd is. Ik heb mijn Breitling, maar belangrijker nog: ik heb mijn vader nog. En dat scheelde niet veel.
Dat is zeker een heftig verhaal, gelukkig is het goed afgelopen! Zelfs zonder Breitling zou je deze tijd natuurlijk nooit vergeten, maar het is in elk geval een tastbare herinnering hieraan. Draag hem met trots!
Jezus man… Ik kan me voorstellen dat dat voor een hoop slapeloze nachten heeft gezorgd en misschien nog steeds wel. Gelukkig is het allemaal naar omstandigheden goed gekomen en is het een zeer goede reden om een mooi horloge aan te schaffen en dat heb je zeker gedaan!
Veel plezier ermee en sterkte de komende tijd aan je hele familie!
Ja, tijd is kostbaar. Geniet van de tijd met je vader. Helaas is die van mij drie weken geleden overleden maar zo blij dat ik al jaren elke week langs ging. Heel veel draagplezier en nog veel meer fijne tijd samen met je familie.
Jeetje Falko, wat een verhaal/gebeurtenis. Ik ben blij te vernemen dat alles uiteindelijk goed is afgelopen. Mocht er verder nog angst en/of andere klachten spelen, dan heel veel sterkte voor je vader (en jullie).
Wat een mooie NA en een mooie gedachte bij het horloge. Geniet ervan!