NA: new Uemura diver (SPB153), de groene herinterpretatie vd Seiko 6105

Hele mooie Seiko en een leuk verhaal. Nooit geweten.

2 likes

Prachtig artikel, prettig te lezen en weer wat geleerd :+1: en een top horloge. :clap::clap:

1 like

Prachtig horloge en een mooi geschreven ode eraan!

1 like

Crappy lumeshot…

5 likes

Was deze foto vergeten. Alleen hierom al was de man een held.
Terwijl je kapot bent tijdens de tocht proberen de geboren puppies in leven te houden.

Terug naar het horloge… een paar close ups.

15 likes

Geweldig horloge, geniet ervan. Heb ooit bijna een vintage exemplaar gekocht…:+1::ok_hand:
Door een “ontwerpfoutje” bij de kroon zijn die helaas vaak in slechte conditie.

1 like

De oorspronkelijke 6105 is wel een beetje het ultieme geboortejaar horloge voor mij. Heb me nog niet durven wagen in dat mijnenveld van vintage.

1 like

Hoe loopt het 6R35 werkje want daar hoor ik toch veel tegenstrijdige dingen over?

1 like

Het is nu dag drie dat ik 'm heb. Nog niets vreemd opgemerkt aan het uurwerk. Lijkt wel iets te snel te lopen. Heb even een meting gestart met app.

1 like

Ook even reageren…mijn horloge loopt +3 sec per dag. Dat is als ik het horloge draag en 's nachts af doe. Bij niet dragen verliest het horloge meer secondes per dag. In de WUS topics staan andere verhalen, denk dat ik het getroffen heb.

3 likes

Ik vrees dat er helaas niks veranderd is tov de 6r15 en per uurwerk verschilt

+3 is zeer netjes. Vermoed dat dit bij mij meer.

1 like

Dat is zéér netjes.

Eigenlijk kan het niet dat het aan +1000 euro een loterij is hé. Dat kan Seiko echt wel beter.

Als mijn bestelde SPB143 +25spd loopt ga ik niet tevreden zijn hoor. Dat is een instant retour.

Voor het +1000 prijsniveau krijg je bij Sinn een SW200-1 ‘top grade’, die dingen lopen bijna binnen COSC specs. Het is dat het horloge zelf bij Seiko veelal aantrekkelijker is :sweat_smile:

2 likes

Eens.
Daarom weiger ik ook de listprice te betalen :joy:

1 like

Ondertussen kwam een DHL pakket uit Singapore via PostNL aan… :man_shrugging: Gaat om de ballistic 3-ring zulu van Vario. Eerste indruk: zoals verwacht dikker en steviger dan de gemiddelde CNS versie, en niet zo stug als maratec (en dat vind ik prettig). Stiksels zien er gedegen uit. :+1:

9 likes

Gemeten over 2 dagen: +2 seconden per dag :grinning:

Verder prijkt mijn wristshot als thumbnail voor YouTube video van Australische Time+Tide. :sunglasses:

4 likes

Prima resultaat ook zeg!

Ik heb ook de oer versie 6105-8110. Mag ik je vragen welk “ontwerpfoutje” je bedoelt?

1 like

Water lekte vaak via de kroon naar binnen meen ik mij te herinneren, waardoor de plaat en wijzers vaak in slechte staat zijn. Daarom is dat ook daarna niet meer toegepast.

Is het niet specifiek het lock systeem wat het begeeft, waardoor water binnen kan dringen?