NA: new Uemura diver (SPB153), de groene herinterpretatie vd Seiko 6105

Gaat vooral over dat slechte crown lock systeem waarbij je de kroon draait tot gleufje in een uitstekend metalen pinnetje valt (of omgekeerd). Vaak is dat pinnetje weggesleten. Heeft niets met waterdichtheid te maken, dat wordt volledig verzorgd door de pakkingen. Crown lock (géén schroefkroon) zorgt er enkel voor dat je niet per ongeluk onder water de tijd zou gaan verzetten door tegen de kroon te stoten.

Dussss ter samenvatting: een 6105 heeft géén schroefkroon, en het, vaak falende, crown lock systeem heeft niets met waterdichtheid te maken.

Als 6105en waterschade hebben dan is dat door slechte pakkingen of dergelijke. Kan goed natuurlijk, een schroefkroon is op dat vlak wel zekerder.

2 likes

Was het niet ook zo dat die kroon / pakking lastig of niet te servicen was? Hoe dan ook…

Ah. Helder. Dank je voor de toelichting.

1 like


Ter info

1 like

Hij is wel echt heel mooi. Als ik wist dat ie uit zou komen, had ik de SLA033 niet gehaald. Denk ik…

1 like

Die gedachte zie ik meer voorbij komen op het internet.
Maar het is toch beetje appels met peren vergelijken.

Denk dat de sla033 qua trouw-aan-origineel en de afwerking toch een stuk beter is.
Of dat het prijsverschil rechtvaardigt is altijd lastig te beoordelen.

1 like

Fantastisch verhaal, dank je wel!

En een erg mooi horloge, veel plezier daar mee!

(Mischien moet ik toch maar even doorsparen ipv voor de groene King Turtle te gaan. En dan ga je Googelen en realiseer je je dat geld niet de hindernis is :wink:

1 like

Tja, wou altijd al een 6105, dus toen de SLA033 uitkwam gelijk gekocht. Ben wel benieuwd hoe ze naast elkaar zijn.

2 likes

Welke regio woon je? Kop koffie en we kunnen ze naast elkaar leggen :smirk:

Regio Rotterdam…

Niet helemaal om de hoek (vanuit regio Amsterdam)… :disappointed:

hahaha, klein stukkie man…:rofl:

Alles is relatief…

1 like

Jammer… Next time!

7 likes

Mooi dat groen!:heart_eyes:

Erg veilig en voor de hand liggend om voor de zwarte te zijn gegaan…,

Dus nog één X: Móói dat groen‼️

1 like

Vind je dat groen ook mooi? :joy::+1:

1 like

Leuk en interessant verhaal en geniet van de NA!

Een half jaar?? Dat zijn slechts milde klachten… :rofl::rofl:

1 like

Mooi verhaal! Nooit geweten… ook zelf nooit dieper gegraven🤦🏼‍♂️. Veel plezier ermee!

Even een update:
De Uemura duiker sinds vandaag op een shark mesh.
Even wennen…

8 likes

Hmmm…

Afbreuk. Die rubberen band véél mooier. Het maakt hem zo ‘koud’ nu.,

Maar goed. Er zal altijd gekloot moeten blijven worden…

Weet niet wat dat is…

:crazy_face: :blush: :wink:

2 likes