NA: new Uemura diver (SPB153), de groene herinterpretatie vd Seiko 6105

Kom, kom, even uit die comfort zone…

Ik kijk het nog even aan.
Kil is niet echt het gevoel dat ik er bij krijg.

Anyway, voor de reuring… een poll:

De SPB153 + Shark Mesh =

  • Yay :+1:
  • Nay :-1:
  • Undecided :thinking:

0 stemmers

Het leidt af. Beter kan ik het niet zeggen.

1 like

Vandaag ook mijn SPB153 binnen gekregen.
Nog even kijken of het rubber bandje er op blijft.
Voor mij in ieder geval géén mesh op dit horloge…

1 like

6 stemmen tot nu toe. Zo te zien een lekker controversiële combi :metal:2/2/2 verdeeld :joy:

Dat heeft een uur of 4 geduurd.
De Shark mesh zit inmiddels op een seiko Monster. Staat daar beter op.

Op de spb153 was het gewoonweg ‘net niet’. :man_shrugging:t2:
Een te groot hoogteverschil tussen springbar/band en bovenkant lug/kast, en kleurverschil tussen band en de kast (met dia shield wat donkerder).

Wat gaat het volgende experiment worden? Ik ben wel benieuwd hoe de originele band van de SPB151 erop zou staan. :wink:

Koop een spb151, dan weet je het :joy:

Die standaard stalen band doet me niet veel.
Denk dat deze voorlopig lekker op nylon blijft.
Misschien een Erika’s MN strap in de toekomst.
Maar ja, welke kleur.

3 likes

Had ik dit gemist? Prachtig. Het verhaal van Uemura verdient meer aandacht, dat ook. Leuk geschreven, prachtig horloge.

Dat glaasje ook, zeg, en die secondenwijzer. En die kleur!

Over een half jaar gaat er wellicht maar weer wat groens komen. Hmpf.

Ik weet niet waar je het over hebt. Lalalalalalalala.

1 like

Dank je. Beter laat dan nooit :wink:

1 like

Het is wel naar. Ik heb nu een uitgebreide lijst aan Seiko’s die ik wil hebben:

  • Deze duiker
  • De groene Sumo
  • De beige Alpinist
  • De porseleinen wijzerplaat in wit
  • De Urushi wijzerplaat
  • De witte emaille wijzerplaat
  • De simpelste GS Spring Drive die hier laatst in het blauw stond

Ik heb wel gemerkt dat ik verreweg de meeste lol heb van het verzamelen van Seiko’s. Daarom ben ik met Duitse merken gestopt.

Hoe draagt deze kast op de pols? Is het vergelijkbaar met de Mini Turtle qua comfort?

3 likes

I hear you. :fist_left:
Heb de mini turtle tot nu toe nog niet op de pols gehad.
Afmetingen zijn heel fijn. Fijner dan bij de turtle naar mijn mening.
Ik vind hem lekker dragen, mede door kast en lugs. Ligt minder op de pols dan ik verwachtte.

2 likes

No offense maar de mesh staat als een tang op een varken. Het horloge daarentegen is de max, die wil ik ook wel op termijn, de groene kleur is fantastisch! :slightly_smiling_face:

Laten we het er op houden dat het in gedachten beter leek dan in realiteit. Mesh zit inmiddels al op Monster.

1 like

Had ik al gezien hoor, vijgen na Pasen hé. We mogen toch eens lachen. :smiley::wink:. Mooie monster ook trouwens! Dat magazine had nu wel niet gehoeven maar kom :joy:

1 like

Ik zag ineens een plaatje van de nieuwe SPB183J1 langskomen en werd weer nieuwsgierig naar de Captain Willard modellen. De SPB183 wordt een LE in het blauw.

Hele toffe NA heb je geschreven @Stephannl! Heb je toevallig ook een Turtle? En kan je iets vertellen over het verschil tussen een Turtle en jouw New Uemura diver? Want hoe tof ik de Turtle ook vind, hij draagt voor mij persoonlijk te zwaar. Is het draagcomfort van de SPB153 meer te vergelijken met een SKX?

4 likes

Ah… Dan moeten de spb185 en spb187 ook binnenkoet verschijnen (de nieuwe mm200 modellen)…

On topic. Ik had een new turtle. Die oogt groter dan de spb183 (qua specs ook dacht ik). Heb geen skx007 dus daar kan ik het niet mee vergelijken.

Via WUS: vergelijkingsplaatje

3 likes

Ja verwacht je de SPB185 en 187 ook spoedig? Tot nu toe is er alleen nog een foto uit een catalogus gelekt. Het zal mij niks verbazen als ze de nieuwe mm200 volgend jaar pas gaan uitgeven.

Bedankt voor de vergelijkingsfoto! Hij oogt inderdaad wat bescheidener en beter in proporties.

Op de uitgelekte foto van de mm200’s stond een randje van Uemura duiker. besef me nu dat het deze spb183 is. Het is in die zin een soort van release reeks (zelfde wijzers, misschien ook zelfde wijzerplaat?) , maar die kunnen ze deels uitgesteld hebben natuurlijk.

1 like

Whoa, knap verhaal en nog knapper horloge. Geniet ervan :slight_smile:

1 like

Ik blijf dit topic teruglezen. Hiervoor had ik nog nooit van Naomi Uemura gehoord, nu wil ik er alles over weten. Helaas zijn alle boeken die ik kan vinden alleen in het Japans beschikbaar… In ieder geval, voor mij het winnende NA topic van 2020 :tada:

4 likes