NA: new Uemura diver (SPB153), de groene herinterpretatie vd Seiko 6105

Dank je. Zal eens met je meezoeken naar een leesbaar boek.

1 like

Schitterend horloge! Echt een fantastisch stukje historie. Die avonturier Uemura wat een verhaal. Mooi staaltje Heritage. Mijns inziens vele malen meer creditable dan een fictief figuur genaamd Captain Willard in een film. :heart_eyes::+1:

1 like

Eens :wink:

8 likes

Helemaal mee eens. En dit is ook de reden dat ik steevast naar dit model refereer als “De Uemura” ipv de “Captain Willard” (die captain zegt me niks).

1 like

Echt een waanzinnig mooie Seiko. Staat nu ook op mijn verlanglijstje.

1 like

Je mag me altijd een Pb sturen :sweat_smile::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Deze heb je toch net gehad en weer geflipperd???

1 like

Nee hoor. Heb nooit een Uemura gehad. Wel bijna elke andere Seiko duiker.

man man man sorry Ralph, haal je door elkaar met onze vriend Luuk/Number4 :slight_smile:

1 like

Luuk, deze heb je net geflipperd??

1 like

Ik ben ook erg gecharmeerd van het horloge maar hoor ook wel negatieve geluiden.

Uitlijning is matig, en het uurwerk schijnt niet fraai te lopen. Bron van deze zorg is Jody van onemorewatch. Hij heeft er twee gereviewd en komt op mij wel betrouwbaar over.

Wat zijn de ervaringen hier op het forum wat betreft deze twee punten?

Edit: als ik hem zo weer zie… :drooling_face:

Nee ik heb hem te koop staan vandaar dat ik zeg tegen Ralph stuur me maar een berichtje :sweat_smile::stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

OK, speed dating hier :wink:
toch maar eens uitzoeken hoe dat “quoten” werkt zodat de juiste persoon wordt aangesproken

1 like

Geen problemen met uitlijning hier. Ook het uurwerk loopt mooi. Blijft een mechanisch horloge uiteraard. Wil je een accuraat horloge, dan zou ik voor een solar radio controlled gaan.

Gemiddeld +5 seconde per dag hier met de SPB151.

5 likes

Een beetje off topic maar wel leuk: Wist je dat de 6105 niet de enige Turtle is met een Pool-connectie? Getuige deze ‘issued’ 6306 voor een Zuidpool expeditie in 1979. Beat that Rolex Explorer :grin:.

Ik ga in ieder geval vol vertrouwen met m’n Turtle de sneeuw in vanmiddag :joy:.

8 likes

Mooi verhaal! Thx voor het delen.

1 like

Graag gedaan, dit soort historische verhalen vind ik er een van de leukste dingen van de horloge-hobby.

2 likes

Na de Alpinist en Marine Master? Serieus? Cool. :+1:

Hier nog wat foto’s dan. :slight_smile: Kijk niet in de review zelf, die is destijds verneukt door de forum-software upgrade, maar die post heeft een aardige Macro die je misschien over de streep trekt. Hulde.

1 like

Mooi horloge, maar de adviesprijs voor een eenvoudige duiker op rubber vind ik gewoon te veel.:joy:

1 like

Dan niet kopen tegen adviesprijs :laughing: