NA: new Uemura diver (SPB153), de groene herinterpretatie vd Seiko 6105

Of even wachten, de meeste Seikos zijn na een tijdje nog maar de helft waard.:sob:

Na een jaar zijn de prijzen prima gedaald. In ieder geval online bij de oosterburen.

1 like

Ik kocht een paar maanden geleden hier op het forum een groene sumo voor 400 euro, minder dan de helft mijn mm300 blauw voor 1800 euro kost advies 3200 euro, dus binnenkort scoor je er een voor rond 600 euro, helaas het is niet anders alleen de rolex jongen verdienen geld aan hun hobby.:sob:

Prachtig horloge!

Never pay retail amice :muscle:
(muv Rolex, AP, Patek)

1 like

Dat is wel een beetje kort door de bocht vind ik. Volgens mij vergelijk je nu horloges die je als gebruikt hebt gekocht met de catalogusprijs. Het is inderdaad zo dat Seiko’s in het grijze circuit voor minder dan de catalogusprijs te koop zijn, maar de tijden van 50% korting zoals bijvoorbeeld op de SKX duikers destijds zijn echt wel voorbij. Het prijsverschil tussen de geautoriseerde dealers en de grijze markt is nu volgens mij ongeveer vergelijkbaar met een merk als Omega en 99% van de andere horlogemerken.

Over het algemeen is Rolex de uitzondering, maar als je twee jaar geleden een SKX007/009, een SARB of een eerste generatie Monster had gekocht had je nu (procentueel) ook een leuke winst kunnen maken. Dan heb ik het nog niet eens over vintage, de 62MAS, 6105 en zelfs de 6306/6309 duikers bijvoorbeeld brengen aardige bedragen op waar je, als je weet wat je doet nog best iets aan kunt verdienen.

1 like

Ontzettend gaaf verhaal! Ik begin Seiko alleen maar meer en meer te waarderen.

1 like

Prachtig hoor! Van harte gefeliciteerd met je aanwinst

Ik ben een meester in het aan mezelf verkopen. Maar verbleek in hoe jij het aanpakt :joy:

3 likes

Het is wel een machtig ding.

8 likes

Daar heb je een punt

9 likes

Ik zie dat jou Uemura geborstelde wijzers heeft. Zag er ook een paar voorbij komen die de standaard glad gepolijste wijzers heeft. Of zie ik het verkeerd en hebben ze allemaal geborstelde wijzers?

Geen idee tbh. Maar vermoed dat ze allemaal dezelfde, geborstelde, wijzers hebben.

De ene helft is geborsteld en de andere gepolijst dacht ik

3 likes

Een kant geborsteld, een kant gepolijst.

6 likes

Opvallend trouwens hoeveel (telefoon) camera’s moeite hebben om de juiste groentinten te vangen.

Wat zijn de juiste groentinten? Hij kleurt ook op de pols nogal vaak anders, wat overigens top is

1 like

Nice! Dat verklaart een hoop. :+1:

1 like

Op fotos van jou en Han komt olijfgroene kleur goed overeen, de bezel is te bruinig. Op mijn foto’s vaak de dial te groen.

1 like

Vet ding, goed verhaal!
Wat wil je eigenlijk nog meer?