Eens wat anders. Wie interesse heeft in het hoe en wat van het merk, kan de website checken. Zelf ben ik een liefhebber die eigenlijk voor 99% naar de looks van het horloge kijkt, de rest is bijzaak. Voor de vorm vermeld ik dat er een Seiko mecha-quartz uurwerk in zit, ik weet zelf niet helemaal wat dat is
Dus: je kent dat, je koopt iets online, en dan blijkt het horloge toch veel groter/kleiner te dragen dan je dacht, zijn de kleuren toch fletser/feller, etc. Maar niet bij deze! Horloge ziet er exact zo uit zoals op de foto’s op de website ! Doet wat denken aan sommige fantastische Heuer chrono’s, die in een heel andere prijsklasse spelen, dus ben ik voor deze gegaan. Qua afwerkkwaliteit heb ik alleen een Hamilton Khaki Field in +/- deze prijscategorie (van 500 euro, de Nezumi is 375 euro) om mee te vergelijken, al is het wellicht geen eerlijke vergelijking omdat Hamilton natuurlijk een hele hoop meer horloges produceert. Kort gezegd, ik zie niet echt een verschil, horloge voelt zeker degelijk aan. Misschien voelt de kroon wel beetje goedkoop aan.
Is mijn eerste chrono, aanpassen wel omdat de “secondewijzer” dus altijd stilstaat. Het rondje op 3 u is een 24-uuraanduiding, het rondje op 6 u is de secondewijzer, op 9 u zit de minutenteller van de chrono.
38 mm is echt mijn maat, ben blij niet voor een ander Nezumi-model van 40 mm gekozen te hebben. Deze draagt iets groter dan mijn Hamilton (ook 38 mm), dat komt wellicht door de robuustere kast en de uitstekende pushers (en de kleur? Wit draagt groter dan zwart?).
Normaal ben ik niet zo voor zwarte bandjes, want ik draag quasi nooit zwarte schoenen of riem of…, maar vond deze veel beter staan bij dit horloge dan de bruine band. Voor alle zekerheid ook nog een bruinige-kaki nato bijbesteld . De kwaliteit van het leer: is zonder meer ok voor deze prijs.
Eén klein minpuntje: de afleesbaarheid van de tijd is niet alles. Al duurt het natuurlijk maar een seconde of zo voor je de wijzers hebt gevonden.
Samengevat, voor maar 375 euro, heel mooi horloge! De honger is weer voor even gestild
Jullie willen foto’s? Ok dan, zie volgende post: