Gevonden? : platte (dus handwound?) non-vintage racing chrono

Voor dat geld kun je 2dehands ook in het segment erboven shoppen

Ik vind de glassbox veel mooier dan de safari kast. Stiekem vind ik de jaren 70 gewoon erg jammer, qua design en kleurgebruik. Geef mij maar klassieke 40s, 50s en 60s ontwerpen, misschien nog eens terug grijpend op de jaren 20 en 30 voor m’n Art Deco kicks.

Iets minder stiekem: God wat zijn ladder bracelets vieze, gore, foute dingen. Brrrrr. Met dat haar zo door die gaten heen, en dat bleke huidje wat je tegemoet lacht. Ik krijg rillingen als ik er aan denk.

Mocht het een klassieke 38mm Chronomaster ZEP zijn zonder gat in de wijzerplaat, prima. Dat is een concurrent. Ik besef dat dit heel erg een smaakzaak is.

5 likes

:rofl:

Ik snap je, ik dacht ook dat hij snel zou vervangen worden. Maar hij is zo comfortabel.

1 like

Absoluut, en goed ademend en zo. Het is puur dat met mijn kleedstijl en uiterlijk ik niet aan de jaren 70 moet beginnen. Ik zou er uitzien als een soort vadsige, kalende, oncoole variant op Brad Pitt in once upon a time in Hollywood, en dat kan ik de medemens niet aandoen. Iets met “stay in your lane”.

1 like

Airain type 20?
10.85mm dik (excl. glas volgens mij)

Foto via HF

9 likes

Helaas heb ik geen Hanhart, ook nooit gehad maar zou zomaar wel gekund hebben daar ik ze erg mooi vind… :wink:

1 like

Mooi

Wel iets meer flieger dan race. Maar ik houd hem in mijn achtwrhoofd

7 likes

Shit, sorry, ik bedoelde @FRANS3 natuurlijk. Sorry man. Jullie lijken ook zo op elkaar. :rofl:

3 likes

Ja die zal er als nr. 3 wel een hebben, ik als nr. 53 kan dat wel vergeten natuurlijk… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

U vraagt Wij draaien :wink:

12 likes

Vind deze Tissot 1973 nog steeds erg mooi. Volgens mij eerst als limited en toen als regulier uitgebracht. Nieuw boven je budget maar gebruikt ruim er binnen dankzij fijne afschrijving. En min of meer historisch verantwoord:

6 likes

Een chrono stond al lang op mijn verlanglijstje en met de Speedy op nummer 1. Ik heb een tijdje getwijfeld om, net zoals hier, te beginnen met iets dat goedkoper is. Er is inderdaad heel veel keuze zoals we hierboven merken.
Ik bekeek dit als een opstap naar de Speedy die er uiteindelijk toch moest komen. Na lang getwijfel kwam ik tot de conclusie dat een chrono van rond de 2000€ toch in de kast zou belanden van zodra ik de Speedy zou bemachtigen en dat is eigenlijk wel zonde van dat zuurverdiende geld.
Vorige week heb ik dan de trekker overgehaald en de Speedy gekocht. En heb er nog geen seconde spijt van gehad :smiley:

7 likes

Die Nezumi heb ik ondertussen al een jaar of drie, had je misschien wel gezien :

Zeker tevreden mee.

2 likes

Ik ben hier erg blij mee, 38mm en 11,8mm dik
Zenith prime

3 likes

Deze ben ik nog niet tegengekomen

Het meeste is inmiddels wel gezegd, succes met de keuzes

2 likes

Moet het echt een handwinder zijn? Deze is automaat en valt qua dikte echt goed mee:

De Meraud Antigua heb ik nog niet zien passeren. Regatta races geïnspireerd. :smiley:

Momenteel uitverkocht, maar is wel 2dehands te vinden. En mogelijks komt er ooit nog een vervolg…
13.7mm, maar draagt helemaal niet dik.

8 likes

8 likes

En

En

En

En

En

Aan iedereen die me hier geholpen heeft. Bedank.
Wat nachtjes over geslapen.

Kwam hier op het forum een Speedy Reduced voorbij. Die is nu op weg als alles goed is.

Ik kijk ernaar uit.
Het is geen handwinder, niet heel dik (12-13mm?) en niet te groot (een echte Speedy is 42mm wat me te groot is) met zijn 39mm.

Het is wel “maar” een reduced en geen “echte” speedy. Het is m’n eerste Omega, en het is niet echt een nieuwe, maar ook nét geen vintage.

Horloge is in prima staat vernam ik, de band zou een poetsbeurt kunnen gebruiken. Ik zal zien en waarnemen. Misschien koop ik gewoon een Uncle Seiko erbij.

Zoals je leest - alle eisen die ik had, deze zwemt er het meest tussen al die eisen in - en lijkt me dus perfect.
Ik kijk er erg naar uit - hopelijk klikt het ermee, als ie klikt denk ik dat ik even “klaar” ben hier :slight_smile:

Ook al bedankt aan @BG1 en @jpdr ! Lang verhaal waarom 2 man - maar dat komt nog wel terug in de review-topic.

12 likes