NA: Niet 1, 2, maar DRIE Sturmanskie Chrono's!

Even een snel slecht belicht plaatje, net binnen, drie Sturmanskies, een begin nineties civiele zwarte in topstaat waar ik echt jaren naar op zoek ben geweest, een begin nineties civiele met zilveren wijzerplaat die ik bij de zwarte moet kopen (en er dus binnenkort uit mag) ennnnnnn tromgeroffel een '89’er rvs kast luchtmachtsturmanskie! Twijfel of de chronowijzer origineel is, of de achterplaat origineel is maar alles wijst erop van wel en dat betekent dat dit een exemplaar is dt hoogstwaarchijnlijk aan een piloot voor het behalen van zijn brevet is uitgereikt! Je ziet ze maar weinig, ze zijn eigenlijk allemaal gewoon “opgebruikt” en ook deze is niet puntgaaf maar who cares!

26 likes

Very nice ! Mag ik vragen hoe je ze op het spoor gekomen bent? Ga je ze zelf opknappen? Geniet er maar van!

1 like

Ze zijn net gepoetst! De Zwarte is puntgaaf, daar gaat een mooi bandje op, heb nog een chocoladebruine supermooie kwaliteit crocoprint van Graf liggen maar die is 19mm (eigenlijk 1mm te groot), dus wellicht ff een nieuwe halen.
De zilveren nineties is ook mooi, maarrrrrr daar heb ik er inmiddels geloof ik 7 in allerlei variaties van dus die mag weg, en de luchtmachtvariant tjaaaaaaa. Ik heb net even gemaild met de autoriteit op het gebied van 3133’s en ben benieuwd wat hij er van zegt, is het een echte dan gaat deze naar de horlogemaker voor een beurt!

Gefeliciteerd met deze vondst!

1 like

Mooie vondst gefeliciteerd .

1 like

Mooie aanwinsten!
Enjoy!

1 like

Goed bezig!

1 like

Driemaal gefeliciteerd.

1 like

Drie mooie klokken, gefeliciteerd en veel plezier ermee!

1 like

Ik heb dezelfde in rvs, en deze heeft dezelfde secondewijzer. Wel is de secondewijzer van de chrono rood.

Ik ben helemaal geen kenner van die dingen dus het kan goed zijn dat deze er alleen op lijkt.

1 like

NICE!
en allemaal met die oerdegelijke Russische versie van een Valjoux uurwerkje!

1 like

Yeps die Sovjets hebben lekker de rechten en tooling van de 7734 gekocht toen Valjoux de 7750 in productie nam. Heb ik (en met mij velen) een hoop lol van.

1 like

Mooi, veel plezier gewenst! Heb je wel gezien dat de minutenwijzer van de airforce variant ook vervangen is?

1 like

Yeps, is een blauwe, neem ik graag op de koop toe!

Mooie Poljot chrono’s ! :thumbsup:

1 like

Van harte met deze aanwinsten!!!
3 dikke chrono’s in 1 klap!!!
Veel plezier ermee!..:+1:

1 like

Proficiat, wat een geweldige aanwinst.

1 like

De zwarte :ok_hand: Ik vind vooral door de symmetrie van de wijzerplaat dit fraaie chrono’s.

1 like

Eveningswitch, de zwarte Sturmanskie op een nieuwe Graf crocoprint donkerbruine band

3 likes

Gaaf! Mooie aanwinsten :+1:t2:

1 like