NA: Niet een, maar twee dikke duikerts!

Twee dikke duikerts binnen gekregen, alhoewel totaal verschillende. De eerste is een vrij onverwachte aanwinst, een Seiko 6105-8110, ook wel bekend als de Captain Willard. Helemaal origineel op de kroon na, wat wel jammer is aangezien Seiko deze niet meer heeft. Alleen Ebay dus… Maar die kroon gaat er komen. Daarnaast kan het horloge wel wat onderhoud gebruiken. Lijkt alsof er wat roest-achtig iets op de wijzers zit, maar als je het van dichtbij bekijkt lijkt het iets anders. Uurwerk is wel netjes schoon voor zover ik kan zien. Wordt een leuke opknapper in ieder geval, en ga proberen 'm weer origineel te krijgen. Heb dit model altijd al eens willen hebben, en snap wel dat dit zo’n populair model is, wát een gaaf ding! Alleen nog wat bandjes scoren, aangezien de bandaanzet 19mm is. De man waarvan ik dit horloge heb gekocht heeft 'm zelf in de jaren '70 gekocht, bonnetje heeft hij nog maar was hij even kwijt. Wellicht krijg ik die er nog bij. Hij is al heel lang een professionele duiker en gebruikte dit horloge onder andere. Hij is dus lekkee gebruikt waarvoor hij bedoeld is!

Foto’s! Lekkere wabi

En de wijzers:

En het uurwerk:

Wat voor oxidatie kan het zijn? Heeft het met de Luminova te maken? Het uurwerk ziet er imho netjes uit en de rotor draait ook soepel, maar de amplitude is volgens mij veel te laag.

En dan door naar de andere topper! Had al een teasertje gepost, maar toch maar even hier voorstellen, ben nu toch al bezig :smile:

Het betreft een Tissot PR300 Quartz ergens uit eind jaren 70/begin jaren 80. Met een Eta 955.111. 7j unadjusted movement. Quickset date. EOL indicator onder de kap. Batterij gaat ongeveer 24 maanden mee. Gewoon prima specs. Kast is uiteraard stainless steel. Maar het aller gaafste Is de kast vorm. Ben dit nog niet eerder tegen gekomen, met die hoek bij beide lugs. Staat heel wijs. Daarnaast is dat oranje super fel, een hele mooie kleur. In het echt nog dieper. Al met al, ben ik best happy met de twee. Hoop dat de 6105 niet te veel problemen gaat opleveren.

Foto’s: het horloge zit op zijn originele stalen band, welke prima is, maar net iets te groot en kleiner is niet mogelijk. Dus een bandensuggestie kan ik wel gebruiken. Dacht zelf aan Perlon o.i.d.

Bedankt voor het kijken :smile:

11 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze fraaie verworvenheden!!
Een aankoop met de nodige diepgang.
Geniet er van.
Leuke foto’s ook, zo met die sportieve achtergrond!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Heel mooi! Die wijzers van de 6105 kunnen last hebben van corrosie, door vocht misschien? Of heel slecht schoongemaakt waarbij de chroom laag van de wijzers afgekrabt is. En die kroon, zou het een triplock conversie kunnen zijn?
http://www.thewatchsite.com/20-mod-restoration-reviews-how-i-modded-restored-my-watch/13426-6105-triplock-conversion.html

En die Tissot is natuurlijk helemaal super :slight_smile:

1 like

Thanx mannen!

Wat betreft de Seiko, het zou inderdaad zo’n lock-crown moeten zijn. Alleen deze is net iets kleiner en lockt ook niet. Hoop dat ik een originele kan vinden en dat het überhaupt nog past.

De wijzers zouden best schoon gemaakt kunnen zijn… Liever dat dan roest :wink:

Supergaaf allebei! Kon Seiko Rob je niet helpen aan de kroon?
De wijzers zien er nog best ok uit. Ik vind het gaaf staan met de originele dial. Sommige verzamelaars worden helemaal bananas als ze dit soort oxidatie zien. Het straalt originaliteit uit.

1 like

Thanks Melvin!

Nope, hij kon ook niet meer aan een kroon komen. Zal de baai dus in de gaten moeten houden. En dan is het nog maar de vraag of het überhaupt nog kan en deze kroon niet ‘alles’ verpest heeft en de originele niet meer past. We zullen zien. Zal jullie op de hoogte houden.

Die wijzers en wijzerplaat vind ik ook wel gaaf. Hou wel van dat verweerde. Ik laat 'm lekker zo! Maar een service kan hij wel gebruiken. Zal ik dat pas laten doen als ik een kroon en eventueel een stem heb gevonden?

De 6105 blijft natuurlijk een klassieker :+1:, maar de Tissot vind ik ook erg geslaagd. Ik zou trouwens niet al te veel doen aan de wijzers van de 6105.

1 like

De Tissot vind ik echt fantastisch. Prachtvondst! Het blijft een onderschat merk, met heel veel minder bekende pareltjes.

Veel van deze Seiko’s hebben last van deze ‘lume rot’. Jammer, ik vind het best ontsierend. Mijn 6105 heb ik om die reden weggedaan. Ik ben eigenlijk nooit voor relumen, maar in dit geval zou ik het zelf wel overwegen. Als je de kroon tenminste kunt vinden.

Geniet in elk geval van je aanwinsten!

Er staan wel wat mogelijkheden op Eaby

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xcrown+seiko+6105.TRS0&_nkw=crown+seiko+6105&_sacat=0

Eric

Gave duikers! Voor de kroon zou ik je dit forum als je die al niet kent aanraden: http://www.thewatchsite.com
Zitten veel mensen met heel veel Seiko kennis en kunnen vaak ook wel helpen met zoeken naar onderdelen.

Thanks Eric, maar dat is niet de juiste helaas.

Oh goede tip! Zal daar eens rondkijken.

Mooie aanwinsten Jelle. Proficiat!

Groet Tecco

1 like

Wow, super Melvin, die heb ik nodig. Is een originele voor zover ik kan zien. Moet even wachten op de moderators om mijn account goed te keuren. Hoop dat het niet te lang duurt. Dit lijkt me de juiste.

1 like

Geen idee hoor, deze post is al een jaar oud. Maar staat nergens dat hij verkocht is ofzo.

Oh haha daar keek ik over heen in mijn enthousiasme. Hoop dat hij 'm nog heeft, heb hem in ieder geval een berichtje gestuurd.

Die Tissot is een lekkere!

1 like

Die Tissot is echt een topper!

1 like

Die Tissot is echt een topper!
Kon het even knippen en plakken :wink:

1 like