NA; niet voor mijzelf, maar voor mijn vrouw

MIjn vrouw kijkt me heel vaak meewarig aan als ik weer eens een nieuw horloge heb. Zij begrijpt er namelijk niets van, want zo zegt ze zelf “ik heb niets met horloges”.
Incidenteel draag ze een van de twee horloges een Daniel Wellington of een Esprit, maar meestal gaat ze horlogeloos door het leven.

Dit keer voor kerst had ik zoiets van, hier moet verandering in komen en ben ik toch gaan zoeken naar iets wat bij haar past. Veel eisen heeft ze niet;

• staal
  • kleine diameter (want zeer smalle polsen)
  • blauwe of zilveren dial
  • automaat of quartz maakt niet uit

Ik heb gekozen voor een Tag Heuer Carrera, calibre 9 in 28mm met een blauwe dial. Gewoon een strak, maar toch wel klassiek dameshorloge, met een H-band en fijne sluiting. Ik vind zelf de zichtbodem erg leuk.

Vanaf het moment dat ze het kadootje uit heeft gepakt op 1e kerstdag, heeft ze het omgedaan en draagt ze het nu dagelijks. Schot in de roos en wat een ommezwaai…

Het horloge is kwestie;

Hoe zit dat bij jullie thuis?

65 likes

Zo iets dus.

1 like

Wat een schattig ding! Zonder meer een mooi vrouwen horloge.

1 like

Leuk topic, mooie keuze!

Tja, mijn vrouw heeft een Mühle Glashütte Teutonia II Medium, een Seiko 5 duikertje, een Seiko Prospex ieniemini-Tuna (38mm, solar) en nog drie Seiko quartz horloges, waaronder twee klassieke dameshorloges van zo’n 28mm, en een Seiko Tank.

Die drie laatste draagt ze dagelijks. De Solar Tuna incidenteel en op vakantie, de mechanische horloges raakt ze bijna nooit aan. Ze is te lui om ze op tijd te zetten, vind de Mühle te duur aanvoelen voor dagelijks gebruik, en vind het maar gezeik.

Kortom: Quartz is king.

Ze heeft uitgesproken meningen over de hobby en over horloges.

Mijn persoonlijke grail, de Reverso, die zou de graag zelf ook dragen. Het wordt dus een Medium. Met KS, want die vind ik mooier. Maar of ze echt met een horloge van 5500 ballen rond gaat sjokken, en dan nog een handwinder ook? Ik betwijfel het ten zeerste.

3 likes

Mijn vriendin heeft een Apple Watch maar loopt wel graag met mijn Reverso. Ze houdt niet van heel kleine horloges.

Onder de boom hier ligt een 2302 Tank. Kerst is een weekje verplaatst :upside_down_face: Benieuwd wat ze ervan vindt :scream:

Maat is van die aard dat ik m, worst case, zelf ook om kan :joy:

9 likes

Not too shabby👍🏻

2 likes

Mooie TagHeuer voor mevrouw Horlogista!
Geniet er beiden van!

2 likes

Mooi horloge, strak en klassiek.

Mijn vriendin kan het inmiddels wel waarderen. Ze heeft een Tissot Couturier Lady met persoonlijke gravure op het achterdeksel ter ere van ons eerste jubileum, een SKX013, een ontchroomde Vostok Amphibia Lady en een klassieke Wega automaat. En een horlogekistje.
Een Baby G-shock zou ze daar nog aan willen toevoegen.

3 likes

:point_down:t2:

…of een andere

want ook hier geldt:

Nou eerst een beetje van: Jezus, waarom moeten die dingen zo duur zijn?

En sinds haar eerste automaat (Bulova) showt ze hem trots als iemand vraagt welk horloge ze draagt.
Uiteraard kon ik het niet laten om een Seiko Presage voor haar te kopen zodat we lekker ANWB kunnen zijn :sweat_smile:

5 likes

Mooi horloge hoor :+1:t4:

1 like

Boeit haar niet zo. Ze heeft niks met merken of de geschiedenis ervan. Begrijpt ook niet waarom die krengen zo duur zijn. Ze loopt het liefst met een quartz van een mode merkje.

1 like

Mooie keuze, kwaliteit spat ervan af.

1 like

De mijne heeft mijn 36mm DJ opgeëist.
Heb gezegd dat ik er wel 1 voor haar op zoek, dus euh… Iemand nog n dj36 fluted jub?

1 like

Doorgaans zit er zo’n vreselijke smartwatch om haar pols, want stel je voor dat je niet weet hoeveel stappen je gezet hebt op een dag. Voor iets formelere gelegenheden heb ik haar een Cartier tank must cadeau gedaan.

1 like

Iemand hier al een sluitend argument weten te formuleren? Ik hou het er op dat mannen op een soort van virtuele apenrots leven waar we demonstratief de grootste willen hebben, en dat horlogefabrikanten daar slim op inspelen waardoor ze torenhoge marges kunnen draaien.

De enige reden dat m’n vrouw de hobby accepteert is omdat ik dingen verkoop voor ik nieuw koop en het maandelijks meevalt. :slight_smile:

4 likes

Uit betrouwbare bron weet ik dat naast horlogefabrikanten ook tassenfabrikanten een (vrouwen) apenrots hebben gevonden.

3 likes

Heb vorige week toevallig deze voor mijn vriendin gekocht. Zij wilde trouwens absoluut geen automatisch horloge.

4 likes

Tja, die begrijpt ze ook niet. Aan de andere kant heeft ze net wel een blender van 900 ballen gekocht. :slight_smile:

Mooi man, is dat parelmoer?

1 like

Inclusief dezelfde fiets en bijpassend regenpak? :joy::joy: