Beste HF’ers,
Ik lees hier regelmatig topics met de vraag, moet een horloge wel tijdig onderhoud hebben, is het geen verdien model, moeten goedkope horloges onderhoud hebben, een occasie kopen… enz.
Ik heb reeds eens aangegeven dat je best een horloge koopt met onderhoudshistorie of bij een handelaar die je kan vertrouwen, en als je iets gaat kopen bij een particulier zonder onderhoudshistorie, probeer dan ergens een prijs overeen te komen dat je kortelings een servicebeurt kan laten doen. Ik denk dan aan de prijs van de servicebeurt delen door 2, 50% voor verkoper (van de prijs aftrekken) 50% voor de koper bijvoorbeeld.
Deze heb ik gisteren gekocht van een particulier “semi handelaar” (Iemand die niet officieel in horloges handelt, maar toch heel wat verkoopt) Op het eerste zicht lijkt alles prima toch… mooi horloge.
Toen ik hem ging halen liep hij zelfs na 50 opwindtoeren nog niet van zelf, eens schudden zegt de verkoper… is normaal. Hij loopt goed hoor. (Ja, dat zie ik wel vaker in advertenties)
Op de timegrapher leek het allemaal nog wel te doen.
Daar ik graag een horloge draag dat perfect in orde is geef ik het toch maar even een full service, die had ik ingecalculeerd.
Vandaag alles gedemonteerd en het valt toch op hoe vuil het horloge is en hoe droog de oude olie is, het is pasta geworden. nodige onderdelen zijn besteld.
Volg me hier in de reis, van aankoop, tot rond de pols, stapsgewijs zal ik een update geven.
Kast ook even opmaken natuurlijk… bezel draait niet.
Zo, van zodra ik wat tijd heb doe ik verder aan dit horloge en post dan een update. Het is een horloge voor mezelf, die moet dus voor en na gebeuren.