NA NN07

NN.07 is reuniting with Timex to release a new limited edition timepiece, entitled The Original Tick Tock.

Ik heb ondertussen toch ook een klein zwak voor Timex en hun releases van de afgelopen twee jaren. Oké veel van wat zij produceren vind ik niets (voor mij), maar deze collaboratie sprak mij direct aan.

Fris en strak design en de kleuraccenten maken deze Timex onderscheidend voor mij. Al mijn vijfde Timex, na de Marlin, Waterbury dive, Pan Am chrono en de Expedition North.

Op basis van de field watch een Timex met een voor mij bescheiden formaat; slechts 36mm. Over de specs hoef ik niet veel te zeggen, het Quartz uurwerk is weinig onderscheidend. De stalen band valt me niet tegen, zeker niet als je mijn topic over de Timex banden hebt gelezen?

In vergelijk met mijn Tudor voelt de band aan als blik. Desondanks beter dan verwacht. Benieuwd of ik deze aanwinst in roulatie veel ga dragen.
Voor nu vind ik het een leuke aanvulling. Gelimiteerd (slechts 1.000 :stuck_out_tongue_winking_eye: van gemaakt) en dankzij de 100WR ook geschikt voor de komende vakantie :sunny:

Voorlopig klaar :man_shrugging:t3: Ben immers aan het sparen voor de Staudt guilloche chronograaf en de teller staat nu op 15 stuks, waardoor niet alles even vaak meer gedragen wordt.

52 likes

Gaaf horloge. Veel plezier ermee!

1 like

Thanks Jozeph :facepunch:

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze mooie Timex!!
Ik wens je er een fantastische tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Wordt vast een succes deze zomer! :+1:

1 like

Zit natuurlijk ook wel wat prijsverschil tussen :wink:
Gefeliciteerd met deze leuke aanwinst :ok_hand:

1 like

Het blijven leuke horloges. De blasted look van de wijzerplaat geeft het een tooly uiterlijk. :ok_hand:t2:

Gefeliciteerd met deze uitbreiding van de collectie. :+1:t2:

1 like

Zeker Dan. Ik heb deze voor €123 opgepikt, daar koop je bij Tudor inderdaad nog geen nato voor :smile:

1 like

Dank je Coenraad

1 like

Deze gaat ook mee naar de Spaanse zon :sunny: inderdaad Jan

1 like

Dank Geralt. Wijzerplaat is best tof :ok_hand:

1 like

Mooie aanwinst! Horloge met een eigen smoel :ok_hand:

1 like

:pray: dank je Gustav

1 like

Een Nationale-Nederlanden collab. Tof! Gefeliciteerd.

1 like

Leuke Timex zo. Ik ben niet zo bekend met het merk en deze uitgave… maar beweegt de blauwe indice mee met het uur?

1 like

:rofl: Voor wat het waard is Chris:
NN.07 is in 2007 opgericht in Kopenhagen door twee vrienden (Victor Lindh en Ulrik Pedersen), en ontwerpt hoogwaardige herenkleding voor dagelijks gebruik. NN betekent No Nationality (Geen Nationaliteit), het merk gelooft in persoonlijkheden, niet in nationaliteiten.

1 like

Loffelijk. Helaas geloven best veel mensen nog in nationaliteiten, maar het is een sympathieke notie.

2 likes

Nee, de betekenis van de kobalt blauwe indice en wijzer luidt als volgt:
Meanwhile, the central seconds hand and 7 o’clock hour marker are dipped in a cobalt blue — a nod to 2007, the year NN.07 was founded.

2 likes

Mooi, veel draagplezier!

1 like

Dank je Brent

1 like